دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در تداخل امواج مایکروویو با WiFi اگر مایکروویو دارید، ممکن است متوجه شده باشید که هنگام استفاده از آن، ممکن است هنگام بارگیری صفحات وب در تلفن هوشمند، لپ تاپ یا سایر دستگاه های دارای اینترنت مشکل داشته باشید، مخصوصاً اگر روتر و مایکروویو شما در مجاورت شما باشند. چرا این اتفاق می افتد؟ چرا روشن کردن مایکروویو مانع اتصال WiFi شما می شود؟ مانند بسیاری از چیزهایی که مربوط به (سیگنال های الکتریکی) است، پاسخ با عبارت زیر شروع می شود: تابش الکترومغناطیسی.

تداخل امواج مایکروویو با WiFi و تابش الکترومغناطیسی

ما اساساً دائماً توسط تابش الکترومغناطیسی احاطه شده ایم. نور مرئی، چیزی که در همه چیز اطراف ما نفوذ می کند، نوعی تابش الکترومغناطیسی است. به همین ترتیب، بسیاری از موارد دیگر، از جمله تلفن های همراه، کنترل از راه دور تلویزیون، اجاق های مایکروویو، WiFi، از طریق تابش الکترومغناطیسی کار می کنند.

تابش الکترومغناطیسی بسته به فرکانس به اشکال مختلف ایجاد می شود. پرتوهای گاما و اشعه ایکس دارای فرکانس های بالا و در نتیجه انرژی بالا هستند، در حالی که امواج رادیویی و مایکروویو به دلیل دارا بودن فرکانس پایین در طرف دیگر باند قرار دارند. ممکن است نمودار زیر از طیف الکترومغناطیسی را از کلاس علوم دبیرستان به یاد داشته باشید.

تداخل امواج مایکروویو با WiFi

در تداخل امواج مایکروویو با WiFi همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، بسیاری از وسایل روزمره برای عملکرد به امواج الکترومغناطیسی متکی هستند. دو مورد از رایج ترین لوازم خانگی اجاق های مایکروویو و روترهای WiFi هستند که هر دو تابش الکترومغناطیسی را برای عملکرد ساطع می کنند. اجاق های مایکروویو برای گرم کردن غذا مایکروویو ساطع می کنند، در حالی که روترهای WiFi امواج رادیویی را منتشر می کنند.

این را ببینید  تفاوت مایکروویو و اجاق های معمولی

اجاق های مایکروویو الکتریسیته را به امواج الکترومغناطیسی با طول موج طولانی تر، موسوم به مایکروویو، که در داخل یک جعبه فلزی محکم ساطع می شوند، تبدیل می کنند. از لحاظ نظری، این امواج از دیوار برگشت می کنند و نباید از دیوار عبور کنند.

اگرچه هنوز نحوه توزیع گرما در سرتاسر غذای در معرض امواج کاملاً مشخص نیست، اما مایکروویوها در مولکولهای هیجان انگیز و ارتعاشی آب بسیار ماهر هستند و اکثر غذاهای طبیعی مقداری آب در خود دارند.

این مایکروویوها منجر به حرکت شدید مولکول های آب می شوند و اصطکاک بین مولکولی ایجاد می کنند که گرما را برای پخت غذا ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: دلایل خاموش شدن خودکار ماکروفر

برخورد فرکانس ها

در تداخل امواج مایکروویو با WiFi اگر شما هم مثل ما یک دانشمند علمی هستید و دائما بدنبال رابطه علیت و همبستگی بین تقریباً همه چیز هستید، ممکن است متوجه شده باشید که در لحظه ای که غذای خود را داخل مایکروویو قرار می دهید و آن را روشن می کنید، اتصال WiFi شما غیرقابل پیش بینی می شود.

در برخی موارد، ممکن است دستگاه شما به هیچ وجه متصل نشود، اما پس از خاموش کردن مایکروویو، اتصال اینترنت به حالت عادی باز می گردد.

اگر این را مشاهده نکرده اید، خودتان آن را امتحان کنید. مودم و مایکروویو وای فای خود را در مجاورت قرار دهید و مایکروویو را روشن کنید. برخی از تست های سرعت اینترنت را نصب کنید، مانند Speedtest of Ookla.

سعی کنید آب را در مایکروویو گرم کنید و در حالی که مایکروویو در حال کار است، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. شما به احتمال زیاد مشکلات اتصال یا تخریب سرعت را تجربه خواهید کرد … اما چرا این اتفاق می افتد؟

این را ببینید  روش تعمیر جرقه مایکروویو

خوب، دلیل این مشکل فرکانس عملکرد است که بین مودم WiFi شما و اجاق مایکروویو همپوشانی دارد. هر دو معمولاً با فرکانس حدود 2.4 گیگاهرتز کار می کنند. با این حال، بر خلاف مودم های WiFi، اجاق های مایکروویو داده ها را منتقل نمی کنند، اما سیگنال هایی را در باند ISM بدون مجوز 2.4 گیگاهرتز (باند صنعتی، علمی و پزشکی) منتشر می کنند.

همانطور که قبلاً گفتیم، اجاق مایکروویو با مارک خوب با مارک نباید اجازه دهد تا مایکروویو در محدوده فلزی خود خارج شود. در اصل، این باید مانع از خروج تمام تابش های مایکروویو تولید شده در فر به خارج شود، اما در حقیقت اینطور نیست.

آیا این دخالت خطرناک است؟

در تداخل امواج مایکروویو با WiFi البته، مخلوط کردن و مخلوط کردن امواج الکترومغناطیسی ناشی از دستگاه WiFi و بیرون آمدن از مایکروویو می تواند ما را عصبی کند اگر می تواند به دستگاه آسیب برساند. خوشبختانه اینطور نیست و نباید نگران باشید که دستگاه یا گیزموی شما در اثر این تداخل امواج الکترومغناطیسی آسیب ببیند.

به یاد داشته باشید که این دستگاههای واقعی نیستند که مخلوط می شوند، بلکه فقط امواج ناشی از آنها است.

همچنین نگران تشعشع نباشید، زیرا همه ما توسط غول ها و دستگاه هایی احاطه شده ایم که دائماً این امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا را منتشر می کنند، از جمله تلفن های هوشمند، رایانه ها، لوازم خانگی، خطوط برق، مانیتورهای کودک و غیره فقط در صورتی که مایکروویو شما اینترنت را به طور کامل خفه کند.، حتی اگر روتر WiFi چند متر با شما فاصله دارد، اما باید به اندازه کافی فکر کنید تا از سازنده درخواست تعویض / تعمیر کنید.

این را ببینید  تداخل سیگنال WiFi ماکروفر
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =