دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویو اختراعات بزرگی هستند و با فشردن یک دکمه پخت و گرم کردن برخی غذاها را ساده کرده اند. با وجود سادگی، آنها می توانند عیب هایی داشته باشند، درست مانند سایر لوازم خانگی. برای اینکه بدانید آیا مشکل مایکروویو شما به راحتی حل می شود یا خیر یا آیا باید تعمیر مایکروویو خود را ترتیب دهید، ابتدا باید مشخص کنید که مشکل از آن چیست. در اینجا پنج مشکل رایج ماکروفر آورده شده است:

پنج مشکل رایج ماکروفر

جرقه زدن در مایکروویو

یکی از پنج مشکل رایج ماکروفر ، جرقه در مایکروویو می تواند منظره ای ترسناک باشد، اما عموماً جای نگرانی نیست، اگر علت جرقه در اسرع وقت برطرف شود.

شایع ترین دلیل جرقه زدن مایکروویو ناشی از وجود یک شیء فلزی است که منجر به تجمع ذرات باردار می شود. راه حل این امر ساده است. از قرار دادن فلز در مایکروویو، که شامل ظروف با روکش فویل و مینای دندان است، خودداری کنید. و در صورت مشاهده جرقه، برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و آسیب رساندن به مایکروویو، مورد را بردارید.

در موارد نادرتر، جرقه زنی مایکروویو می تواند به دلیل خرابی پوشش موجبر یا خرابی دیود ایجاد شود که هر دو مورد نیاز به تعمیر دارند.

مایکروویو غذا را گرم نمی کند

پنج مشکل رایج ماکروفر ؛ اگر مایکروویو غذا را گرم نمی کند، به احتمال زیاد مگنترون دستگاه شما خراب است. متأسفانه، مگنترون سوخته قابل تعمیر نیست، باید تعویض شود. سایر مسائل که می تواند منجر به گرم نشدن غذا شود، شامل دیود شکسته یا سوئیچ درب معیوب است.

این را ببینید  مزایا و معایب مایکروفر

صفحه مایکروویو نمی چرخد

صفحه شیشه ای دوار در مایکروویو شما دارای دو هدف اصلی است، یعنی توزیع یکنواخت گرما و جذب هرگونه انرژی اضافی که مایکروویو خارج می کند.

اگر صفحه در هنگام کار به درستی نمی چرخد ​​، ممکن است غذای شما به طور ناهموار گرم شود. این به احتمال زیاد یک مشکل از موتور خراب است که به راحتی قابل تعویض است و اگر موتور نباشد، ممکن است مشکل از برد کنترل مایکروویو باشد.

سروصدای مایکروویو

پنج مشکل رایج ماکروفر ؛ اگر مایکروویو شما یک صدای بلند یا غیرمعمول ایجاد می کند (وزوز، همهمه، خراش، ایستا)، طیف وسیعی از خطاهای احتمالی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید.

  • موتور محرکه ای که قدرت چرخاندن صفحه را فراهم می کند ممکن است معیوب باشد.
  • مگنترون ممکن است معیوب باشد و منجر به زمزمه یا وزوز الکتریکی شود. خبر خوب این است که مگنترون قابل تعویض است.
  • کوپلر درایو یا راهنمای غلتک ممکن است مشکل باشد و باعث می شود صفحه چرخشی هنگام حرکت صدا ایجاد کند. خودتان این کار را با بازرسی قطعات از نظر آلودگی یا مواد غذایی چسبیده به آنها برطرف کنید.
  • فن خنک کننده در پشت مایکروویو می تواند آسیب ببیند یا مانع شود، که همچنین می تواند باعث ایجاد صدای بلند در حین کار شود

مایکروویو شروع و سپس متوقف می شود

پنج مشکل رایج ماکروفر ؛ اگر مایکروویو شما هنگام تنظیم اولین دستگاه کار می کند اما بعد از چند ثانیه به سرعت کار خود را متوقف می کند، با وجود زمانی که آن را روی حرارت قرار داده اید، به احتمال زیاد مهر و موم درب شکسته است. مهر و موم درب باید فعال شود تا مایکروویو بداند درب بسته است تا بتواند کار کند

این را ببینید  زمان تعویض مایکروویو

در شکسته می تواند به این معنی باشد که مایکروویو هنوز فکر می کند که باز است و باعث می شود عملکرد مایکروویو متوقف شود. این نیز یک مشکل ساده است که قابل تعمیر است.

بیشتر بخوانید: دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دوازده =