دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خاموش شدن خودکار ماکروفر / مایکروویوها الکتریسیته زیادی را از مدار شما می‌کشند و بنابراین یک مایکروویو ممکن است به دلیل بارگذاری بیش از حد مدار، مدارشکن شما را از بین ببرد. با این حال، اگر مایکروویو معیوب باشد یا مشکل الکتریکی داشته باشید، ممکن است قطع کننده شما خاموش شود. اما مشکل از کجاست؟ با ما همراه باشید.

خاموش شدن خودکار ماکروفر

شماره 1 : خاموش شدن خودکار ماکروفر و خراب برد

در خاموش شدن خودکار ماکروفر ساده ترین پاسخ برای اینکه چرا مایکروویو شما مدارشکن را خاموش می کند این است که مدارشکن بیش از حد بارگذاری شده است. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد، مانند خرابی مایکروویو یا وصل شدن بیش از حد وسایل الکتریکی به یک مدار. بیشتر اوقات، این دومی است.

باید بررسی کنید که آیا مایکروویو شما روی مدار اختصاصی قرار دارد یا خیر. به جعبه شکن بروید و ببینید که آیا یکی از مدارها برچسب “مایکروویو” دارد یا خیر. اگر اینطور است، پس عالی است! اگر نه، و یکی را با برچسب “آشپزخانه” یا مشابه می بینید، به این معنی است که مایکروویو مدار خودش را ندارد و یکی را با چندین وسیله دیگر در آشپزخانه به اشتراک می گذارد.

به طور کلی، مدارها برای 20 آمپر درجه بندی می شوند و امواج مایکروویو بین 12 تا 15 آمپر می کشند. بنابراین، هنگامی که چندین دستگاه به طور همزمان روی یک مدار کار می کنند، از درجه بندی آن مدار فراتر رفته و قطع کننده را خاموش می کند.

خاموش شدن مکرر بریکر باعث فرسودگی پیش از موعد آن می شود و به طور بالقوه به دستگاه آسیب می رساند. علاوه بر این، قطع کننده های مدار بیش از حد می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد سیم ها شود و خانه شما را در معرض خطر آتش سوزی برق قرار دهد.

این را ببینید  آموزش خارج کردن بوی بد غذا از ماکروویو

بنابراین، اگر مایکروویو شما در حال حاضر روی مدار خودش نیست، مطمئن شوید که اکنون مدار اختصاصی خود را به دستگاه بدهید. بیش از حد به احتمال زیاد، این مشکل شما را حل خواهد کرد.

مقالات بیشتر : خرابی لامپ و درب ماکروویو

شماره 2 : مایکروویو شما معیوب است

در خاموش شدن خودکار ماکروفر در صورتی که مایکروویو واقعاً روی یک مدار اختصاصی باشد، ممکن است با یک مایکروویو معیوب سروکار داشته باشید. چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید آزمایش کنید تا تشخیص دهید که آیا این مورد است یا خیر.

ابتدا، می‌خواهید مایکروویو خود را به یک مدار آمپر بالاتر، مانند یک پریز در گاراژ یا مداری که می‌دانید اختصاصی است، وصل کنید. اگر این بریکر خاموش شود، احتمال زیادی وجود دارد که خود مایکروویو معیوب باشد. اگر قطع کننده مدار را قطع نکرد، احتمالا فقط به یک مدار اختصاصی برای مایکروویو نیاز دارید.

اگر تشخیص دادید که مایکروویو معیوب است، اجزای زیادی وجود دارند که ممکن است معیوب باشند، از جمله سوئیچ درب معیوب، فیوز سوخته، موتور سینی خیس، مشکل منبع برق، خازن معیوب و غیره. برای آشنایی بیشتر با برخی از این موارد در زیر به خواندن ادامه دهید. .

شماره 3 : چفت ایمنی درب شما خراب است

چندین سوئیچ در مکانیزم قفل ایمنی وجود دارد. اگر هر یک از قلاب های قفل در مایکروویو شکسته شود یا سوئیچ ها معیوب باشند، مایکروویو به درستی کار نمی کند. این می تواند منجر به سوختن فیوز یا قطع شدن مدار شود.

برای تعیین اینکه آیا قفل درب ممکن است علت باشد، می توانید از ابزار مولتی متر در حالت اهم استفاده کنید. شما می خواهید با در باز و دوباره با بسته تست کنید.

این را ببینید  شش مرحله ساده برای تنظیم مجدد ماکروفر مدرن

ابتدا محفظه بیرونی مایکروویو را باز کنید و میکروسوئیچ‌های قفل در را پیدا کنید. کانکتورهای الکتریکی را جدا کرده و پروب های ابزار مولتی متر را روی پایانه های میکروسوئیچ ها قرار دهید. باید برای هر سوئیچ با در باز یا بسته یک عدد قرائت دریافت کنید. اگر خوانش پیوستگی را دریافت نکردید، به این معنی است که قطعه معیوب است و باید تعویض شود.

شماره 4 : موتور گردان دارای رطوبت است

در خاموش شدن خودکار ماکروفر موتور صفحه گردان جزء مایکروویو است که به مایکروویو اجازه می دهد تا غذای شما را به طور مداوم و یکنواخت بپزد. هنگامی که غذای خود را می پزید، همیشه این خطر وجود دارد که مایعی از زیر صفحه گردان نشت کند. تمیز نکردن آن بلافاصله بعد از آن می تواند منجر به نفوذ رطوبت به داخل موتور صفحه چرخان شود و باعث مشکلات الکتریکی و قطع شدن مدار شکن شود.

برای تعیین اینکه آیا با مشکلی در موتور صفحه گردان خود سروکار دارید، می توانید آن را از نظر تداوم با یک مولتی متر تست کنید. ابتدا باید مایکروویو را از برق بکشید و خازن را تخلیه کنید. بعد، موتور صفحه گردان را که در زیر مایکروویو قرار دارد، پیدا کنید. مطمئن شوید که همه کانکتورها را جدا کرده اید.

اکنون می توانید پروب های مولتی متر را روی پایانه های موتور صفحه گردان قرار دهید و تداوم را آزمایش کنید. در حالت ایده آل، شما به دنبال خواندن چیزی بین شش تا ۱۱ اهم هستید. اگر قرائت مشابهی دریافت نکردید، قطعه معیوب است و باید تعویض شود.

این را ببینید  خرابی برد و تعمیر ماکروفر

شماره 5 : خازن معیوب است

در خاموش شدن خودکار ماکروفر خازن به گونه ای طراحی شده است که انرژی را تا زمانی که آن را به شکل تقویت شده آزاد کند، ذخیره کند. در صورتی که این قطعه معیوب باشد، مایکروویو در حین کار صدای بسیار بلندی ایجاد می کند. در آن زمان، فیوز را منفجر می کند یا احتمالاً مدارشکن را قطع می کند.

برای آزمایش خازن و تعیین اینکه آیا این قطعه مشکل دارد، دستگاه را از برق جدا کرده و با ابزاری که عایق الکتریکی است آن را تخلیه کنید. عدم انجام این کار شما را در معرض خطر جدی برق گرفتگی قرار می دهد.

در مرحله بعد، تمام کانکتورها را از خود خازن جدا کنید و سپس انتهای پروب های ابزار مولتی متر را روی پایانه های خازن قرار دهید. اگر خوانش مقدار را دریافت نکردید، این نشانه ای از معیوب بودن خازن است و نیاز به تعویض دارد.

شماره 6 : مشکل در منبع برق

یکی دیگر از دلایلی که مایکروویو شما ممکن است باعث خاموش شدن کلید مدار شود، مشکل در منبع برق کلی است. برای تعیین اینکه آیا این علت است، ابتدا باید به پریز برق نگاه کنید تا ببینید آیا ذوب شده است یا آسیب دیده است.

اگر نمی‌توانید دستگاه را از برق بکشید، ممکن است دوشاخه و پریز با هم فیوز شده باشند. در این صورت، جریان برق دستگاه باید فوراً قطع شود. سپس باید از مقداری نیرو برای جدا کردن آنها استفاده کنید. در صورت لزوم با یک برقکار تماس بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شش =