دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه ی کار با دکمه های ماکروویو

ماکروویوها اصولا جزوه مهمی از وسایل الکترونیکی می باشند به این صورت که امروزه در بیشتر اشپرخانه ها این وسیله دیده می شود. بعد از خرید ماکروویو ممکن است هنگام شروع کار با این وسیله دچار مشکل شوید و یا بعد از مدتی این وسیله عمکلرد طبیعی خود را از دست بدهد و به این صورت باید به راحتی این مشکل را رفع نمایید. اصولا مشکلات اولیه در رابطه با ماکروویو بسیار متنوع و زیاد است. در این مقاله در رابطه با نحوه ی کار با دکمه های ماکروویو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

دکمه ها در ماکروویو

اصولا به دلیل وجود تنوع در برند ها نحوه ی کار با دکمه های ماکروویو نیز به طبع متنفاوت است. اما اصولا چندین دکمه در ماکروویو وجود دارد که عملکرد آن ها مشابه ی یکدیگر هستند.

دکمه ی روشن یا Start: یکی از دکمه هایی که در همه ی برند ها وجود دارد دکمه ی start است. با فشار دادن این دکمه ماکروویو شروع به کار خواهد کرد.

ویژگی های ماکروویو  ME17R7021ES/AAسامسونگ

دکمه ی نگه داشتن یا Stop: دکمه ی بعدی دکمه ی Stop می باشد. اصولا این دکمه دو عملکرد را بر عهده دارد. عملکرد اول به این صورت است که با یکبار فشار دادن آن فرایند پخت یا گرم شدن متوقف می شود. در حالت دوم اگر 2 بار این دکمه را فشار دهید زمان صفر می شود و تنظیمات پخت به حالت اولیه خود باز میگردد.

دکمه ی Clock: این دکمه در بعضی از ماکروویو ها Time نیز می باشد و اصولا مدت زمان را تعیین می نمایید. در این هنگام اصولا روی ماکروویو از عدد 1تا 9 وجود دارد تا با استفاده از این دکمه ها شما دقیقه و ثانیه را وارد نمایید. با استفاده از این دکمه ها زمان را وارد کرده و سپس دکمه ی سبز، اینتر یا Start را فشار دهید تا فرایند پخت آغاز شود.

این را ببینید  خرابی رایج مایکروویو

در بعضی مدل ها برای استفاده از این دکمه باید 2 بار دکمه ی ساعت را فشار دهید.

در مدل های قدیمی ماکروویو این دکمه وجود ندارد و در عوض با چرخاندن یک پیچ می توانید زمان را تنظیم نمایید.

دکمه های 1 تا 9: اعداد 1 تا  9 اصولا روی همه ی ماکروویو ها قرار دارد. اصولا برای تعیین زمان پخت از این دکمه ها استفاده می کنند اما در مدل های جدید تر ممکن است این دکمه ها کارایی بیشتر و وسیع تری نیز داشته باشند.

دکمه ی Micro : این دکمه برای پخت و پز در ماکروویو قرار دارد. اصولا این دکمه در بیشتر ماکروویو ها دیده می شود. با فشار دادن این دکمه فرایند پخت آغاز می شود.

دکمه ی Grill: این دکمه نیز در تمام ماکروویو ها دیده می شود. با استفاده از این دکمه فرایند Grill  آغاز می شود. اصولا Grill   به معنی برشته کردن غذا می باشد و با انتخاب این دکمه غذا به طور کامل برشته خواهد شد. در مدل های قدیمی تر ممکن است این دکمه پیچی باشد.

برای استفاده از این دکمه در مدل های قدیمی تر ابتدا با پیچ را چرخانده و به حالت Grill   بچرخانید. سپس دکمه ی enter را فشار داده و در آخر start را بزنید.

دکمه ی combi: این دکمه در واقع ترکیب پخته و برشته شدن است و با فشار دادن این دکمه در واقع دو مرحله ی Grill  و micro انجام می پذیرد.

دکمه ی Power: با فشار دادن این دکمه قدرت ماکروویو تعیین می شود. همچنین میزان دما نیز با این پیچ قابل تنظیم است.

این را ببینید  روش استفاده اجاق مایکروویو

دکمه ی Auto defrost : با فشار دادن این دکمه فرایند یخ زدایی آغاز می شود. با فشار دادن این دکمه گوشت، مرغ، ماهی و نان به طور کامل یخ زدایی می شود.

دکمه ی Weight : با زدن این دکمه می توانید وزن مواد غذایی را تعیین نمایید.

دکمه ی convection: اصولا برای پخت کیک و شیرینی به کار می رود و با فشار دادن این دکمه ماکروویو مانند فر عمل می کند.

بعد از اتمام فرایند های بالا اصولا ماکروویو با صدای بوق پایان فرایند را اطلاع می دهد. بعد از شنیدن صدای بوق به راحتی می توانید درب ماکروویو را باز کرده و از غذای پخته شده لذت ببرید. اصولا نحوه ی کار با دکمه های ماکروویو بسیار آسان بوده و به راحتی می توانید از این طریق با ماکروویو غذاهای خود را گرم و پخت نمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =