دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ابتدا، مهم است که نحوه عملکرد عمل یخ زدایی در مایکروویو را بررسی کنید. مایکروویو شما چندین تنظیم قدرت دارد که از آن برای تعیین میزان آب میوه به غذای شما استفاده می کند. برای مثال، اگر یک مایکروویو استاندارد دارید و می‌خواهید غذای خود را گرم کنید، تنظیمات پیش‌فرض احتمالاً 100 درصد قدرت خواهد بود. این به این دلیل است که شما می خواهید مایکروویو شما غذای شما را در سریع ترین زمان ممکن گرم کند.

از سوی دیگر، برخی شرایط وجود دارد که نمی خواهید مایکروویو شما از تمام ظرفیت خود استفاده کند. اگر می خواهید غذای خود را یخ زدایی کنید، می خواهید مایکروویو شما دقیقاً این کار را انجام دهد. شما نمی خواهید مایکروویو شما غذای شما را در حالی که هنوز یخ زده است بپزد. به همین دلیل است که مایکروویو معمولاً 30 درصد از قدرت خود را برای یخ زدایی مواد غذایی شما استفاده می کند. اگر مایکروویو شما غذای شما را یخ‌زدایی نمی‌کند، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد.

نحوه عملکرد یخ زدایی در مایکروویو

دوشاخه مایکروویو را بررسی کنید

برای عملکرد یخ زدایی در مایکروویو البته اولین کاری که باید انجام دهید این است که از وصل بودن مایکروویو خود مطمئن شوید. به سادگی سیم مایکروویو را که از پشت مایکروویو خارج می شود دنبال کنید.

سپس بند ناف را تا زمانی که با دیوار تماس پیدا کند دنبال کنید. دوشاخه باید محکم در یک پریز ریشه داشته باشد. اگر در پریز نیست، باید به برق وصل شود. سپس، ببینید آیا درست شروع به کار می کند یا خیر.

اگر مایکروویو هنوز اصلا روشن نمی شود، این می تواند نشانه خاموش بودن پریز باشد. از دستگاه دیگری برای تست پریز استفاده کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. همچنین ممکن است بخواهید کلید چراغ را بچرخانید تا ببینید آیا خروجی توسط سوئیچ کنترل می شود یا خیر.

همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به کلید برق بیندازید تا مطمئن شوید که بخشی از خانه از بین رفته است. اگر چنین است، کلید مدار را دوباره روشن کنید و ببینید که آیا درست کار می کند یا خیر. اگر مدارشکن دوباره خاموش شود، نمی خواهید آن را باز نگه دارید. در عوض، باید با یک برقکار تماس بگیرید تا بفهمد که چرا مدار شما هنوز خاموش است.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  MC11K7035CG/AAسامسونگ

تنظیمات یخ زدایی را بررسی کنید

برای رفع عملکرد یخ زدایی در مایکروویو اگر مایکروویو قدرت دارد و عملکرد یخ زدایی هنوز به درستی کار نمی کند، کار بعدی که باید انجام دهید این است که نگاه دقیق تری به تنظیمات یخ زدایی بیندازید. گاهی اوقات، شما این توانایی را دارید که میزان توانی که مایکروویو ساطع می کند را شخصی سازی کنید.

به عنوان مثال، مایکروویو شما ممکن است قدرت کافی برای یخ زدایی مواد غذایی شما را تولید نکند. اگر اینطور است، ممکن است بخواهید کمی قدرت تنظیم یخ زدایی را افزایش دهید تا به درستی کار کند. به خاطر داشته باشید که نمی خواهید تنظیمات یخ زدایی را بیش از حد افزایش دهید. در غیر این صورت، می توانید به جای یخ زدایی، غذای خود را بپزید.

همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به غذایی که می خواهید یخ زدایی کنید بیندازید. ببینید آیا تنظیم برق توصیه شده وجود دارد یا خیر. ممکن است بخواهید مایکروویو خود را روی آن تنظیم تنظیم کنید تا مطمئن شوید که غذای خود را بدون پختن یخ‌زدایی می‌کنید.

اگر مایکروویو در هنگام به هم ریختن تنظیمات یخ زدایی، اصلاً قدرت را تغییر نمی دهد، این می تواند نشانه ای از وجود مشکلات دیگری در مایکروویو باشد. خوشبختانه، ما هنوز از امکانات خود به پایان نرسیده ایم!

مقالات بیشتر: نحوه عملکرد یک مایکروویو

سوئیچ درب را بررسی کنید

همانطور که با مایکروویو درگیر هستید، باید به سوئیچ درب نیز نگاه دقیق تری بیندازید. کلید درب وظیفه دارد به مایکروویو اطلاع دهد که درب بسته شده است. اگر سوئیچ درب آنطور که باید رفتار نمی کند، این می تواند نشانه ای از این باشد که مایکروویو فکر می کند در هنگام بسته شدن هنوز باز است. به همین دلیل است که مایکروویو به درستی کار نمی کند.

این موضوع دیگری است که پرداختن به آن چندان چالش برانگیز نیست. اولین کاری که باید انجام دهید این است که درب را به طور کامل تمیز کنید. ممکن است بخواهید از یک قوطی هوای فشرده برای حذف باقی مانده غذا از کلید درب استفاده کنید. یا ممکن است بخواهید از یک پارچه و مقداری محلول تمیزکننده برای پاک کردن خود مایکروویو استفاده کنید.

اگر باز هم کار نکرد، ممکن است بخواهید سوئیچ در را بردارید تا ببینید آیا آسیب دیده است و باید تعویض شود. شما باید از کتابچه راهنمای خود استفاده کنید تا بفهمید سوئیچ در کجا قرار دارد. به این ترتیب، می توانید بفهمید که در صورت نیاز به تعویض این قسمت از مایکروویو، به چه نوع قطعه جایگزینی نیاز دارید.

این را ببینید  راهنمای استفاده از مایکروویو سامسونگ

دیود مایکروویو را بررسی کنید

برای رفع عملکرد یخ زدایی در مایکروویو اگر مایکروویو کار می کند اما به هیچ وجه غذای شما را گرم نمی کند، ممکن است بخواهید نگاهی به دیود مایکروویو بیندازید. این احتمال وجود دارد که این قسمت از مایکروویو شما سوخته باشد. در اصل، این بدان معنی است که موتور به درستی کار می کند، اما مایکروویو هیچ گرمایی تولید نمی کند.

وظیفه دیود شما این است که مطمئن شود گرما فقط در یک جهت جریان دارد. در این حالت گرما از طریق مایکروویو وارد غذا می شود. اگر دیود به درستی کار نمی کند، این نشانه آن است که برق می تواند در هر دو جهت کار کند. در نتیجه تغییر خالصی در دمای غذای شما ایجاد نمی شود.

اگر دیود سوخته باشد، به این معنی است که در سیستم کوتاه است. خوشبختانه، رفع این مشکل چندان چالش برانگیز نیست. برای اینکه ببینید چه نوع دیودی نیاز دارید، باید به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید. سپس، باید آن دیود را سفارش دهید و آن را در مایکروویو خود جایگزین کنید.

در این شرایط، شما با یک قطعه الکتریکی کار خواهید کرد. بنابراین، قبل از شروع کار روی آن، باید مطمئن شوید که مایکروویو را از برق جدا کرده اید. در غیر این صورت با خطر برق گرفتگی مواجه خواهید شد. البته، اگر در مورد این فرآیند سؤال یا نگرانی دارید، باید با یک برقکار تماس بگیرید که می تواند به شما کمک کند. وقتی روی مایکروویو کار می کنید همیشه باید ایمنی را در راس اولویت های خود قرار دهید.

صفحه کنترل را بررسی کنید

برای رفع عملکرد یخ زدایی در مایکروویو در نهایت، باید به صفحه کنترل نیز نگاهی بیندازید. برد کنترل مسئول گرفتن تمام اطلاعات از مایکروویو شما و توزیع مناسب سیگنال ها است. این احتمال وجود دارد که مشکلی در برد کنترل شما وجود داشته باشد. ممکن است به مایکروویو شما بگوید که سیستم یخ‌زدایی خیلی بالا رفته در حالی که اینطور نیست.

این را ببینید  بایدها و نبایدها مایکروویو

باید نگاه دقیق تری به برد کنترل خود بیندازید تا ببینید درست کار می کند یا خیر. معمولاً این قسمت زیر صفحه کلید قرار دارد. شما باید از کتابچه راهنمای خود برای تعیین محل قرارگیری برد کنترل استفاده کنید. سپس، ممکن است برای آزمایش تک تک اجزای برد کنترل به یک مولتی متر نیاز داشته باشید.

هر برد کنترل متفاوت است، اما شما باید به دنبال چیزی به نام سیستم رله باشید. این وظیفه این است که مطمئن شوید سیگنال ها به درستی از اجزای مختلف مایکروویو شما عبور می کنند. اگر سیستم رله خراب است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

تعویض برخی از بردهای کنترل چندان گران نیست. سایر تابلوهای کنترل می توانند بسیار گران باشند. شما باید در مورد هزینه مایکروویو خود فکر کنید و آن را با هزینه تعمیر مقایسه کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید که آیا این ارزش آن را دارد یا نه.

اینها چند مورد از رایج ترین دلایلی هستند که چرا مایکروویو شما ممکن است مواد غذایی شما را به درستی یخ زدایی نکند. اگرچه این یک وضعیت دشوار است، اما گزینه های موجود وجود دارد. شما باید با یک متخصص کار کنید تا ببینید آیا نیاز به تعمیر مایکروویو خود دارید یا آن را به طور کامل تعویض کنید.

مایکروویو خراب را تعمیر کنید

اگر می خواهید مایکروویو شما مواد غذایی شما را به درستی یخ زدایی کند، باید مطمئن شوید که از قدرت مناسبی استفاده می کند. به طور کلی، مایکروویو شما باید از یک سوم قدرت کامل خود برای یخ زدایی مواد غذایی شما استفاده کند. اگر از قدرت کافی استفاده نکند، ممکن است غذا یخ زدایی نشود. از طرف دیگر، اگر مایکروویو انرژی زیادی مصرف کند، ممکن است به جای یخ زدایی، غذای شما را بپزد.

خوشبختانه، بسیاری از این مسائل را می توانید به تنهایی حل کنید. باید نگاهی به کلید درب و تنظیمات یخ زدایی بیندازید تا مطمئن شوید که مایکروویو به درستی کار می کند. اگر این ها مشکلی ندارند، ممکن است بخواهید با یک متخصص تماس بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا نگاه دقیق تری به مایکروویو خود داشته باشید.

مشکلات ایمنی اجاق مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =