دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علمی آمریکایی توضیحی از آنوراده پراکاش، استادیار گروه علوم غذایی و تغذیه در دانشگاه چاپمن ارائه داد که اظهار داشت شواهد کافی برای اثبات تأثیر منفی سلامتی فرد توسط مایکروویو وجود ندارد. بیان شد که، تا آنجا که ما می دانیم، مایکروویو هیچ اثر غیر حرارتی بر غذا ندارد. به عبارت دیگر، جدا از تغییر درجه حرارت غذا، تأثیر بسیار کمی وجود دارد و هیچ تاثیری ندارد. اثرات منفی مایکروفر را در این مقاله مشاهده کنید.

عدم قرار دادن ظروف پلاستیکی در مایکروویو

اثرات منفی مایکروفر توجه: ظروف پلاستیکی غذایی که به صورت مایکروویو ساخته شده اند ممکن است مواد شیمیایی سمی را به داخل مواد غذایی بریزند و بنابراین باید از آنها اجتناب شود – به جای آن از شیشه استفاده کنید. نشت تابش نیز ممکن است در مایکروویوهایی با طراحی ضعیف، معیوب یا قدیمی رخ دهد، بنابراین هنگام پخت و پز مطمئن شوید که حداقل شش اینچ از مایکروویو فاصله داشته باشید.

هیچ اثری کوتاه مدت یا بلند مدت از مایکروویو ندارد. بزرگترین خطر مایعات مایکروفر یا غذاهایی که محتوای آب بالایی دارند این است که می توانند به طور ناهموار یا در دمای بسیار بالا گرم شوند.

غذاها و مایعات را همیشه بعد از مایکروویو و قبل از بررسی دما هم بزنید. همچنین برای گرم کردن و پخت و پز ظروف مناب برای مایکروویو انتخاب کنید.

پیشنهاد شده است گیاهانی که آب مایکروویو دارند، رشد نکنند. آیا این معتبر است؟

برخی مطالعات تأثیر منفی گیاهان را هنگام استفاده از آب مایکروویو نشان داده اند. نشان داده شده است که تابش روی گیاهان می تواند بیان ژن و زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، این امر در درجه اول با تابش یونیزان (یا تابش انرژی بالاتر) [به جای] با تابش حاصل از مایکروویو (غیر یونیزان کننده، انرژی کم) دیده می شود.

این را ببینید  ظروف پلاستیکی مایکروویو

توجه: پروژه منصفانه علمی اصلی که اثر آب مایکروویو بر گیاهان را بررسی کرد، در سال 2008 ویروسی شد. تا به امروز، آب مایکروویو هنوز مورد سوال است.

در برخی از مطالعات نشان داده شده است که آب مایکروویو در واقع باعث بهبود رشد و جوانه زنی بذر گیاه می شود، مانند مورد بذر نخود، در حالی که این اثر عکس آن بر گیاهان دیگر بود، احتمالاً به دلیل تغییر در pH، عملکرد مواد معدنی و تحرک مولکول آب.

تحقیقات دیگر نیز نتایج متناقضی را در مورد میزان کلروفیل گیاهان نشان می دهد: بعضی از گیاهان هنگام آبیاری با آب مایکروویو، رنگ و مقدار کلروفیل آنها کاهش می یابد، در حالی که برخی دیگر در معرض محتوای کلروفیل قرار دارند. به نظر می رسد برخی از گیاهان نسبت به گیاهان دیگر به اشعه مایکروویو حساس هستند.

آبی که در مایکروویو گرم شده و سپس خنک شده همان آب قبل از گرم شدن است. هنگامی که آب در مایکروویو گرم می شود تغییری پایدار در ساختار مولکولی مشاهده نمی شود.

آیا تفاوت های قابل اندازه گیری بین غذاهای پخته شده در اجاق گاز یا اجاق گاز و غذاهای پخته شده در مایکروویو وجود دارد؟

خیر. اجاق های مایکروویو از آنجا که شما غذا را از داخل به خارج گرم می کنید، نه از بیرون، بازده پخت بهتری دارند، این مورد در مورد اجاق گاز یا اجاق گاز وجود دارد. بنابراین، تفاوت اصلی غذای پخته شده روی اجاق یا اجاق گاز با مایکروویو، زمان پخت و پز است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، غذایی که در اجاق مایکروویو پخته می شود به همان اندازه ایمن است و از نظر مواد مغذی مشابه غذای پخته شده روی اجاق گاز است.

این را ببینید  مضرت غذا مایکروویو

توجه: بله، تفاوت در غذای پخته شده در مایکروویو در مقایسه با سایر روش ها را می توان از طریق شدت رنگ، بافت، میزان رطوبت و مقدار پلی فنول یا ویتامین اندازه گیری کرد.

به طور کلی، نه، وجود ندارد. نوع غذایی که می پزید، مقدار آب اضافه شده برای پخت آن و ظرفی که استفاده می کنید همگی می توانند بر زمان پخت و میزان مواد مغذی از دست رفته در حین پختن تأثیر بگذارند.

غذای مایکروویو اغلب به دلیل کوتاه بودن زمان پخت و همچنین نیاز کمتر به چربی، روغن یا آب مورد نیاز برای پخت و پز، می تواند سالم تر باشد.

بیشتر بدانید: فن خروجی مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 20 =