دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در از بین رفتن مواد مغذی غذا با مایکروویو گفته شده است که مایکروویو تمام یا اکثر مواد مغذی موجود در غذا را از بین می برد. گرچه مایکروویو پرتودهی دارد، اما گرم کردن وعده های غذایی و سبزیجات از این طریق باعث از بین رفتن کلیه مواد مغذی نمی شود. مانند هر روش گرمایش، مایکروفر می تواند تا حدودی بر روی عناصر غذایی تأثیر بگذارد – با این حال، به میزان پخت آن بستگی دارد.

علت مشکل از بین رفتن مواد مغذی غذا با مایکروویو

در از بین رفتن مواد مغذی غذا با مایکروویو سیمون آستین، متخصص تغذیه معتبر و سخنگوی انجمن متخصصان تغذیه در استرالیا،( مایکروویو به شما تابش مضر نمی دهد. این فقط با ایجاد مولکول های موجود در غذا حرکت می کند و به یکدیگر برخورد می کند، و این باعث گرما می شود. ) به هافینگتون پست استرالیا گفت.

طبق گفته آستین، سبزیجات با مایکروفر کم در واقع ممکن است به حفظ مواد مغذی بیشتر از روش های اجاق گاز مانند جوشاندن کمک کنند.

آستین گفت: (مزیت پخت و پز در مایکروویو این است که شما اغلب نیازی به افزودن مقدار زیادی آب نسبت به جوشاندن سبزیجات ندارید. این احتمالاً به اندازه بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از بین نمی رود.)

بنابراین، این می تواند یک روش مناسب برای پخت و پز باشد و می تواند از دست دادن مواد معدنی زیستی سبزیجات را به حداقل برساند زیرا شما مجبور نیستید آب زیادی استفاده کنید.

این در مورد نپختن زیاد است. مثل این است که چیزی بیش از حد جوشانده شود و واقعاً خیس شود. فقط زیاد جوش نزنید و سبزیجات را بیش از حد در مایکروویو قرار ندهید و نمی کشید.

این را ببینید  علت جرقه زدن مایکروویو

یک عیب احتمالی مایکروویو غذا ناهموار بودن گرمایش مایکروویو است که می تواند خطرات آلودگی غذا را به همراه داشته باشد.

یک نکته در مورد مایکروویو این است که از خارج به خارج گرم می شود، بنابراین غذا می تواند در خارج گرم باشد و نه در داخل. از نظر ایمنی غذا، اگر کاری را دوباره گرم می کنید، باید مطمئن شوید که آن را هم بزنید تا قسمت میانی آن نیز به اندازه کافی داغ شود.

در پایان، این شما هستید که چگونه گرم یا پخت غذا را انتخاب کنید. اگر ایده مولکول های گرم کننده تابش در غذای خود را دوست ندارید، به جای آن گرمایش با اجاق گاز را انتخاب کنید.

آستین گفت: (تا زمانی که آن را به درستی هم بزنید و همه چیز به طور مساوی گرم شود، گرمایش از بالای اجاق گاز خوب است.)

مرتباً هم بزنید

برای جلوگیری از هرگونه آلودگی غذایی، اطمینان حاصل کنید که وعده غذایی خود را هر چند وقت یکبار در حالی که مایکروفر است، به خصوص هنگام گرم کردن مجدد برنج، هم بزنید.

آستین گفت: (همیشه بهتر است آن را هم بزنید تا همه چیز به طور مساوی گرم شود.)

فقط کمی آب اضافه کنید

در از بین رفتن مواد مغذی غذا با مایکروویو برای سبزیجات، شما مجبور نیستید مقدار زیادی آب استفاده کنید. فقط چند قاشق آب خوب است. این بدان معناست که احتمال تخلیه مواد مغذی کمتر است.

سبزیجات را بپزید تا کاملا سفت شوند

برای جلوگیری از اتلاف احتمالی مواد مغذی، سبزیجات مایکروویو را برای مدت زمان کوتاهتری استفاده کنید. پختن سبزیجات تا زمانی که کاملاً سفت شوند روش خوبی است. به یاد داشته باشید که بعد از آنکه این مولکول ها هنوز در حال حرکت هستند، همچنان به پخت و پز ادامه خواهد داد، بنابراین اگر در حال پختن کلم بروکلی هستید، ممکن است فاکتور آن را بخورید تا خیس نشود.

این را ببینید  ظروف پلاستیکی مایکروویو

مایکروویو خود را درک کنید

برای جلوگیری از پخت و پز زیاد یا کمتر، با قدرت مایکروویو خود آشنا شوید. مایکروویو و قدرت آن را بیاموزید زیرا همه متفاوت هستند.

از ظروف مناسب برای مایکروویو استفاده کنید

من فکر می کنم همیشه بهتر است به ظروف ایمن در مایکروویو بچسبیم و از شیشه نیز گزینه خوبی برای استفاده است.

بیشتر بدانید: تعمیر فن مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =