دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا اجاق های مایکروویو با گذشت زمان توان خود را از دست می دهند؟

اجاق های مایکروویو به یکی از اصلی ترین آشپزخانه ها تبدیل شده اند و اکثر مردم چنان عادت کرده اند که می توانند غذا را به سرعت و به راحتی در مایکروویو خود گرم کنند و دیگر نمی خواهند در مورد عملکرد خوب دستگاه فکر کنند. اگر فکر می کنید اجاق مایکروویو قدیمی شما کند شده یا مقداری از توان خود را از دست داده است ، ممکن است درست باشید. با گذشت زمان ، اجاق های مایکروویو مقداری از قدرت و توانایی پخت خود را از دست می دهند بنابراین ممکن است لازم باشد که تعویض مایکروویو خود را در نظر بگیرید.

چه عواملی باعث از بین رفتن انرژی مایکروویو می شوند؟

قدرت اجاق مایکروویو به مرور زمان کاهش می یابد زیرا لوله مگنترون آن ضعیف می شود. لوله مگنترون یک سیستم ولتاژ بالا است که از میدان های مغناطیسی و الکتریکی برای ایجاد امواج نوسانی که به دور کوره می پرند و غذا را گرم می کنند استفاده می کند. این منبع انرژی و توان اجاق مایکروویو است.

هرچه لوله مگنترون ضعیف و از کارایی کمتری برخوردار می شود ، اجاق مایکروویو از قدرت کمتری برخوردار می شود. اگر مشاهده می کنید که درب مایکروویو به درستی آب بندی نمی شود ، این یک نشانه واضح برای جایگزینی اجاق مایکروویو است. مایکروویوها معمولاً دارای یک ویژگی ایمنی هستند که در صورت باز بودن درب قادر به عملکرد آنها نیستند ، اما ممکن است درب دارای شکستگی درزگیر باشد که برای سلامتی شما خطرناک است. قرار گرفتن منظم در معرض انرژی ساطع شده از مایکروویو می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که درب خود را به طور منظم بازرسی کنید.

این را ببینید  تفاوت مایکروویو و اجاق های معمولی

طول عمر لوله مایکروفر مایکروترون

طول عمر لوله مگنترون مایکروویو معمولی به طور متوسط ​​2000 ساعت است. این بدان معناست که شما باید بتوانید غذا را در یک مایکروویو معمولی به مدت 2000 ساعت بپزید و گرم کنید تا قبل از اتلاف برق اجاق گاز. این ممکن است زمان زیادی به نظر نرسد تا زمانی که به نحوه استفاده از مایکروویو خود فکر کنید. اگر مانند اکثر مردم هستید ، احتمالاً چند بار یا چند ثانیه از آن استفاده می کنید. اگر از اجاق مایکروویو در کل 15 دقیقه هر روز استفاده می کنید ، 22 سال طول می کشد تا به نقطه 2000 ساعت کار برسد.

عوامل کاهش طول عمر

اگرچه متوسط ​​عمر لوله مگنترون 22 سال است ، اما تعدادی از عوامل می توانند باعث کاهش این تعداد و از دست رفتن سریعتر اجاق مایکروویو شوند. اینها شامل قرار دادن زیاد فلز در اجاق مایکروویو ، تأمین مداوم آن از طریق ولتاژ خیلی زیاد یا خیلی کم ، نصب نادرست دستگاه ، انسداد راهنمای موج اجاق مایکروویو و استفاده مداوم از دستگاه در حد بالای گرما است. تحمل

ملاحظات جایگزینی

یک رستوران شلوغ شاید لازم باشد هر ساله اجاق های مایکروویو خود را تعویض کند ، اما ممکن است این کار را نکنید. اگر اجاق مایکروویو شما چند ساله است و فکر می کنید توان خود را از دست داده است ، لوله مگنترون آن احتمالاً به پایان عمر خود رسیده است. در این صورت ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به تعویض مایکروویو خود بپردازید.

این را ببینید  بررسی علت کار نکردن مایکروویو

اگر هنگام گرم شدن غذا متوجه هر نوع جرقه ، دود یا بوی سوزش مداوم شوید ممکن است مایکروویو خود را تعویض کنید. در صورت بروز هر یک از این علائم ، مایکروویو را فوراً خاموش کنید (در صورت امکان از برق جدا کنید) و فوراً به تعویض آن فکر کنید. اگر مایکروویو کاملاً جدید شما در گرم کردن یا پخت غذا مشکل دارد ، ممکن است بخواهید برای تعمیرات احتمالی تحت ضمانت با سازنده تماس بگیرید قبل از اینکه در یک اجاق مایکروویو جدید سرمایه گذاری کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =