دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو FDA از طریق مرکز خود برای تجهیزات رادیولوژی و بهداشت (CDRH) استانداردهای عملکرد محصولات الکترونیکی را تنظیم و اجرا می کند تا اطمینان حاصل کند که انتشار تابش برای سلامتی مردم خطری ندارد.

استاندارد ها برای مایکروویو

در استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو یک استاندارد فدرال (21 CFR 1030.10) میزان مایکروویوهایی را که می تواند از اجاق گاز در طول عمر خود نشت کند ، به 5 میلی وات (میلی وات) تابش مایکروویو در هر سانتی متر مربع با فاصله تقریبی 2 اینچ از سطح اجاق محدود می کند. این حد بسیار کمتر از حد شناخته شده برای آسیب رساندن به مردم است. انرژی مایکروویو نیز با دور شدن از منبع تابش به طور چشمگیری کاهش می یابد. اندازه گیری 20 اینچ از اجاق ساخته شده تقریباً 1 / 100م مقداری است که در 2 اینچ فر اندازه گیری می شود.

این استاندارد همچنین نیاز دارد که همه کوره ها دارای دو سیستم قفل مستقل باشند که در لحظه آزاد شدن قفل یا باز شدن درب ، تولید مایکروویو را متوقف می کند. علاوه بر این ، در صورت خرابی یک یا هر دو سیستم interlock ، یک سیستم نظارت عملکرد اجاق گاز را متوقف می کند.

تمام کوره ها باید دارای برچسبی باشند که نشان دهند استاندارد ایمنی هستند. علاوه بر این ، FDA نیاز دارد که همه کوره ها دارای برچسبی باشند که اقدامات احتیاطی برای استفاده را توضیح می دهد. اگر سازنده ثابت کرده باشد که اجاق گاز از حد نشت مجاز فراتر نخواهد رفت حتی اگر تحت شرایط احتیاطی که روی برچسب استفاده می شود ، این نیاز ممکن است حذف شود.

این را ببینید  استفاده از مایکروویو برای غذای کودک

برای اطمینان از رعایت استاندارد ، FDA اجاق های مایکروویو را در آزمایشگاه خود آزمایش می کند. FDA همچنین برنامه های آزمایش تابش و کنترل کیفیت تولید کنندگان را در کارخانه های خود ارزیابی می کند.

بیشتر بخوانید: آزمایش مگنترون مایکروویو

اجاق های مایکروویو و سلامتی

در استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو می تواند بافت بدن را به همان روشی که غذا را گرم می کند ، گرم کند. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای مایکروویو می تواند باعث سوختگی دردناک شود. ناحیه از بدن ، چشم ها در برابر گرم شدن RF آسیب پذیر هستند ، زیرا جریان خون نسبتاً کمی در آنها وجود دارد تا گرمای بیش از حد را منتقل کند. علاوه بر این ، لنز چشم به ویژه در برابر گرمای شدید حساس است و قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از مایکروویو می تواند باعث آب مروارید شود. اما این نوع آسیب ها – سوختگی و آب مروارید – فقط می توانند در اثر قرار گرفتن در معرض تابش زیاد مایکروویو ایجاد شوند.

مصرف کنندگان باید اقدامات احتیاطی عقل سلیم را در مورد استفاده از غذاهای گرم و نوشیدنی انجام دهند. برای دریافت بیشتر توصیه های ایمنی ، به بخش این صفحه با عنوان: نکاتی درباره عملکرد ایمن اجاق مایکروویو مراجعه کنید.

آیا صدمات ناشی از تشعشع از مایکروویو حاصل شده است؟

در استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو بیشتر آسیب های مربوط به اجاق های مایکروویو در اثر سوختگی مربوط به گرما از ظروف داغ ، غذاهای بیش از حد گرم شده یا مایعات منفجر شده است. بیشتر آسیب ها مربوط به تشعشع نیستند.

این را ببینید  خرابی لامپ و درب ماکروویو

گفته می شود ، موارد بسیار نادری از آسیب تابش ناشی از شرایط غیرمعمول یا سرویس دهی نامناسب وجود داشته است. به طور کلی ، صدمات ناشی از تابش اجاق مایکروویو در اثر قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی اشعه مایکروویو از طریق روزنه هایی مانند شکاف در مهر و موم های مایکروویو نشت می کند. با این حال ، مقررات FDA اقتضا می کند که اجاق های مایکروویو برای جلوگیری از نشت تابش سطح بالا طراحی شده باشند.

اجاق های مایکروویو و ضربان سازهای قلب

زمانی نگرانی وجود داشت که نشت تابش از اجاق های مایکروویو می تواند در برخی از ضربان سازهای الکترونیکی قلب تداخل ایجاد کند. نگرانی های مشابهی در مورد تداخل ضربان ساز دستگاه های تراش برقی ، سیستم های احتراق خودکار و سایر محصولات الکترونیکی مطرح شد.

در حالی که FDA برای حمل هشدار برای افراد دارای ضربان ساز ضروری به اجاق مایکروویو نمی باشد ، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است زیرا ضربان سازهای امروزی برای محافظت در برابر چنین تداخل های الکتریکی طراحی شده اند. با این حال ، بیماران با ضربان ساز قلب توصیه می شود در صورت نگرانی با پزشک خود مشورت کنند.

بررسی کوره ها برای نشت و سایر مشکلات ایمنی در برابر اشعه

در استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو نگرانی در مورد نشت مایکروویو اضافی از اجاق گاز وجود ندارد ، مگر اینکه لولا ، قفل یا مهر و موم درب آسیب ببیند. FDA توصیه می کند با دقت به اجاق گاز خود نگاه کنید و اگر درب محکم بسته نشود یا خم شود ، تاب بخورد یا در غیر این صورت آسیب دیده باشد از اجاق گاز استفاده نکنید.

این را ببینید  انتخاب ظروف مایکروویو

FDA همچنین وسایل را از نظر ایمنی در برابر اشعه کنترل می کند و گزارشاتی از اجاق های مایکروویو دریافت کرده است که به نظر می رسد در هنگام باز بودن درب روشن و کار می کنند.

اجاق های مایکروویو هنگام کار طبق برنامه ، از ویژگی های ایمنی برخوردار هستند تا در صورت باز بودن درب ، از تولید مایکروویو جلوگیری کنند. با این حال ، اگر اجاق گاز با باز بودن درب به کار خود ادامه دهد ، مصرف کنندگان نمی توانند 100 درصد مطمئن باشند که تابش مایکروویو ساطع نمی شود. بنابراین ، اگر این اتفاق بیفتد ، FDA توصیه می کند فوراً استفاده از اجاق گاز را قطع کنید.

بیشتر بدانید:  انتخاب ظروف مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =