دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چه عواملی باعث انفجار فیوز سرامیکی MICROWAVE شده است؟

مایکروویو شما مانند اکثر وسایلی که گرما تولید می کنند مجهز به فیوز سرامیکی است. وقتی دستگاه بیش از حد گرم شود یا دچار نوسان خطرناک برق شود، این فیوز می وزد تا با قطع برق از آتش سوزی یا آسیب بیش از حد به مایکروویو جلوگیری کند. هنگامی که فیوز شما می وزد، می توان آن را به راحتی در نزدیکی سیم برق مایکروویو تعویض کرد، اما بسیار مهم است که در مورد علت وقوع آن تحقیق کنید وگرنه تقریباً در هر استفاده فیوز را تعویض خواهید کرد.

دلایل یک فیوز میکروویو منفجر شده

خبر ناخوشایند برای دارندگان مایکروویو با فیوز دمیده شده این است که علل احتمالی آن کاملاً لیست شده است. به طور کلی، چیزی اتصال کوتاه داشته یا بیش از حد گرم می شود. در اینجا شایعترین علل این مسئله وجود دارد.

  • افزایش قدرت
  • یک فن خنک کننده غیرفعال که باعث گرم شدن بیش از حد می شود
  • کوتاه در کنترل کننده
  • کوتاه در سیم برق
  • کوتاه در مگنترون
  • کوتاه در دیود ولتاژ بالا
  • سوئیچ های قفل درب خرابی
  • درب نامرتب

آنچه که ما سعی می کنیم بگوییم این است که می تواند به دلیل کمبود تقریباً تمام قطعات کار مایکروویو باشد. این مسئله عیب یابی را تا حدودی دشوار می کند. بعلاوه، از آنجایی که خازنهای مایکروویو می توانند شارژ کشنده ای را حتی هنگام جدا کردن از برق نگه دارند، آزمایش مواردی مانند دیود ولتاژ بالا بدون تخلیه صحیح آنها می تواند خطرناک باشد.

اگر فیوز سرامیکی مایکروویو شما مدام می وزد و نیاز به بررسی دارد، این چیزی است که قطعاً بهتر است به یک متخصص واگذار شود. اگر مایکروویو یا هر وسیله دیگری دارید که عملکرد آن اشکال دارد و برای رفع سریع آن به کمک احتیاج دارید، امروز با ما تماس بگیرید تا ببینیم Central Valley Appliance چه کمکی می تواند انجام دهد. مایکروویو یک ابزار کوچک است، اما هر دو در آشپزخانه بسیار مهم هستند و برای تعمیر DIY خطرناک هستند، بهتر است فقط آنها را به ما بسپارید.

این را ببینید  علت های اصلی گرم نشدن ماکروفر
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =