دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در بایدها و نبایدها مایکروویو برخی اصول اساسی وجود دارد که باید هنگام پخت مایکروویو رعایت کنید. امیدواریم که شما بیشتر این موارد را بدانید، اما این تضمینی نیست. استفاده از اجاق مایکروویو تقریباً ساده، سریع و راحت است اما هنوز هم برخی نکات ها و ظرافت ها برای گفتن وجود دارد و نکات داغی است که باید بدانید.

دانستنی های مایکروویو

در بایدها و نبایدها مایکروویو اگر می خواهید کمترین کارهایی را که باید و نباید انجام دهید، بخوانید، ادامه مطلب را بخوانید. برای طیف وسیعی از مایکروویو، به بخش آشپزی مراجعه کنید تا از اجاق های مایکروویو با کیفیت بالا از مارک های برجسته بازار بگردید. با قیمت های عالی، تحویل رایگان در دسترس و کیفیت اطمینان، بهترین مکان برای به روزرسانی لوازم شما است.

فلز را در مایکروویو قرار ندهید

در بایدها و نبایدها مایکروویو یکی باید همه از آن آگاه باشند. قرار دادن فلز در مایکروویو منفی بزرگی است. فلز در یک اجاق مایکروویو جرقه می زند و اگر بدون مراقبت رها شود، در نهایت باعث آتش سوزی می شود. مطمئن شوید که این کار را نمی کنید اگر در خانه فرزند دارید، مطمئن شوید که آنها نیز از این قاعده آگاه هستند.

غذای خود را بررسی کنید

اگر به طور مرتب غذا را چک کنید، هم بزنید و مراقب آن باشید، مایکروویو به بهترین نتیجه می رسد. اغلب اوقات وقتی مردم در حال پخت مایکروویو هستند، لبه های بیرون غذا گرم می شوند اما وسط آنها هنوز سرد است. با هم زدن و چرخش منظم می بینید که این مسئله ای نیست. مایکروویو ترکیبی یا کوره های مایکروویو ما را که یک آشپز دقیق تر و سازگارتر و ویژگی های اضافه شده از بیشتر مایکروویوهای استاندارد ارائه می دهند، بررسی کنید.

این را ببینید  تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر

غذای خود را بدون پوشش نگذارید

هنگامی که در حال پختن غذا در مایکروویو هستید، اگر در آن ماده مایع یا چربی وجود دارد، حتما آنرا بپوشانید. به هر حال برای پوشاندن هر چیزی که در مایکروویو می پزید، بهترین روش است، زیرا پخت آن سریعتر و با ثبات تر انجام می شود. جیب های کمی رطوبت در غذای شما تشکیل می شود و در صورت گرم شدن منجر به انفجار می شود.

بخوانید: مایکروویو قدیمی

دستورالعمل های وعده غذایی مایکروویو خود را دنبال کنید

در بایدها و نبایدها مایکروویو اگر در حال پختن وعده غذایی آماده مایکروویو هستید، مطمئن شوید که دستورالعمل ها را خوانده و دنبال کرده اید. زمان پخت و پز متفاوتی برای مایکروویو با سطح توان مختلف وجود خواهد داشت. برای طبخ مایکروویو 700 وات بیشتر از یک نمونه 900 وات بیشتر طول می کشد.

از اینکه حباب غذا و بخار ایجاد شود، نترسید

این امر به ویژه در مورد گرم کردن مجدد وعده های غذایی صدق می کند. اگر غذای شما بخارپز است یا به صورت حباب در می آید، این بدان معنی است که لوله آن گرم است و کاملاً پخته شده است. خارج کن بگذارید غذای شما گرم شود و سپس اجازه دهید قبل از خوردن آن کمی سرد شود.

زمان های مختلف پخت و پز را انجام دهید

غذاهای مختلف زمان و قدرت متفاوتی را برای پخت مناسب مایکروویو می گیرند. اگر ظرف ماکارونی شما 4 دقیقه در مایکروویو گرم شد، به این معنی نیست که سوپ شما نیز بخواهد. این به همان نکته قبلی ما مربوط می شود که همیشه بررسی، هم زدن و نگهداری می کنیم تا مطمئن شوید که غذای شما هر بار عالی است.

این را ببینید  تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر

نگذارید خیلی کثیف شود

در بایدها و نبایدها مایکروویو ظاهر آرایشی را کنار بگذارید، اجازه دهید اجاق مایکروویو شما میکروب ایجاد کند و ناخوشایند باشد خبر بدی برای روده شما است. باکتری های موجود در مایکروویوهای کثیف می توانند باعث ایجاد عفونت و ایجاد بیماری شوند. هر از چند گاهی آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و مطمئن شوید که براق است.

هنگام ذوب گوشت احتیاط بیشتری انجام دهید

در بایدها و نبایدها مایکروویو برخی از افراد به شما می گویند که هرگز گوشت را در مایکروویو یخ نزنید. این افراد اشتباه می کنند. گوشت کاملاً مناسب برای یخ زدایی در مایکروویو نیست، فقط باید هوشیار باشید. اطمینان حاصل کنید که از تمام بسته بندی اصلی خود حذف شده است و مرتباً آن را بررسی کنید. قلمه های نازک گوشت در صورت باقی ماندن برای یخ زدایی بیش از حد در آن، شروع به پخت می کنند و این می تواند عوارضی ایجاد کند.

از ظروف آماده مایکروویو استفاده نکنید

در بایدها و نبایدها مایکروویو برخی از ظروف پلاستیکی مانند کاسه سالاد یا بسته بندی مواد غذایی به گونه ای طراحی نشده اند که در مایکروویو قرار گیرند و می توانند ذوب شوند. بوی تنهایی باید کافی باشد تا شما را عقب اندازد، اما تمیز کردن حتی بدتر است. مطمئن شوید هر ظرفی را که در مایکروویو قرار دهید آماده مایکروویو باشد.

فاصله ای برای تنفس غذای خود بگذارید

ما ذکر کردیم که شما باید غذای خود را بپوشانید، اما مطمئن شوید که در ظرف خود کمی جای خالی گذاشته اید تا غذای شما تهویه شود. به عنوان مثال، اگر ظرف های مایکروفر آماده Tupperware را در داخل مایکروویو قرار دهید و درب آن را کاملاً محکم قرار دهید، آسیب می بیند. درپوش را آزاد بگذارید و با یک شکاف بسیار جزئی، اطمینان حاصل کنید که این اتفاق نمی افتد.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  ME19R7041FS/AAسامسونگ

بیشتر بدانید: بهترین مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =