دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر ماکروفر دارید، احتمالاً مشاهده کرده اید که وقتی روشن و فعال است، به طور همزمان در بارگیری صفحات وب در تلفن هوشمند، لپ تاپ یا هر دستگاه مجهز به اینترنت دیگر با مشکل روبرو می شوید. این امر به ویژه اگر روتر و ماکروفر شما در نزدیکی یکدیگر قرار داشته باشند، بیشتر صدق می کند. چرا این اتفاق می افتد؟ چرا روشن شدن و تداخل سیگنال WiFi ماکروفر برای شما می شود؟

تابش الکترومغناطیسی

برای تداخل سیگنال WiFi ماکروفر ما اصولاً تمام وقت توسط تشعشع الکترومغناطیسی احاطه شده ایم. نور مرئی، چیزی که هر چیز اطراف ما را غسل می دهد، نوعی تابش الکترومغناطیسی است. به همین ترتیب، بسیاری از موارد دیگر از طریق تابش الکترومغناطیسی کار می کنند، از جمله تلفن های همراه، از راه دور تلویزیون، اجاق های ماکروفر، WiFi و موارد دیگر.

تابش الکترومغناطیسی بسته به فرکانس آن در انواع مختلف وجود دارد. اشعه گاما و اشعه X دارای فرکانس های بالا (و در نتیجه انرژی های بالایی) هستند، در حالی که امواج رادیویی و ماکروفر ها در طرف دیگر باند قرار دارند، زیرا فرکانس های کمتری دارند. شما می توانید نمودار زیر طیف الکترومغناطیسی را از کلاس علوم دبیرستان خود بخوانید.

اجاق های ماکروفر و روترهای WiFi

برای تداخل سیگنال WiFi ماکروفر همانطور که گفته شد، بسیاری از لوازم روزمره برای عملکرد به امواج الکترومغناطیسی اعتماد می کنند. دو مورد از رایج ترین لوازم خانگی، اجاق های ماکروفر و روترهای WiFi است که هر دو برای عملکرد آنها اشعه های الکترومغناطیسی ساطع می کنند. اجاق های ماکروفر برای گرم کردن غذا ماکروفر ساطع می کنند، در حالی که روترهای WiFi امواج رادیویی را منتشر می کنند.

این را ببینید  مشکلات مایکروویو Galanz

اجاق های ماکروفر برق را به امواج الکترومغناطیسی با طول موج های بزرگتر موسوم به ماکروفر تبدیل می کنند. این ماکروفرها در داخل یک جعبه فلزی محکم بسته شده تابش می شوند. از نظر تئوری، این امواج از دیوار برمی گردند و نباید دیوار را دور بزنند.

اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چگونه گرما در مواد غذایی تحت امواج توزیع می شود، ماکروفر ها در مولکول های آب مهیج و لرزان بسیار ماهرانه شناخته شده اند و بیشتر غذاهای طبیعی برخی مواد تشکیل دهنده آب را در خود دارند.

این ماکروفرها منجر به حرکت شدید مولکول های آب می شوند و اصطکاک بین مولکولی ایجاد می کنند، که گرما را برای پخت غذا تولید می کند.

بدانید: خطرات اجاق های مایکروویو

برخورد فرکانس ها

برای تداخل سیگنال WiFi ماکروفر اگر شما مانند ما یک علم علمی هستید، در جستجوی چندین ساله برای یافتن علت و همبستگی تقریباً بین هر چیزی که وجود دارد، ممکن است مشاهده کرده باشید که در لحظه پر کردن غذای خود در ماکروفر و روشن کردن آن، اتصال اینترنت WiFi شما نامنظم می شود .

در برخی موارد، ممکن است اتصال دستگاه شما قطع شود، اما پس از خاموش کردن اجاق ماکروفر، اتصال اینترنت به حالت عادی برمی گردد.

اگر این مورد را مشاهده نکردید، خودتان امتحان کنید. مودم WiFi و ماکروفر خود را در مجاورت یکدیگر قرار دهید و ماکروفر را روشن کنید. برخی از برنامه های تست سرعت اینترنت مانند Speedtest توسط Ookla را نصب کنید. سعی کنید آب را در مایکروفر گرم کنید و با روشن شدن اجاق ماکروفر، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. احتمالاً مشکلات اتصال یا تخریب سرعت را خواهید دید … اما چرا این اتفاق می افتد؟

این را ببینید  اثرات منفی مایکروفر

خوب، دلیل این مشکل در دفعات کار نهفته است، که بین مودم WiFi و ماکروفر شما همپوشانی دارد. هر دو به طور کلی با فرکانس حدود 2.4 گیگاهرتز کار می کنند. با این حال، اجاق های ماکروفر، برخلاف مودم های WiFi، هیچ داده ای را انتقال نمی دهند، بلکه درعوض سیگنالهایی را در باند غیرمجاز 2.4 گیگاهرتز ISM (باند صنعتی، علمی و پزشکی) تابش می کنند.

همانطور که قبلاً بیان کردیم، از نظر تئوری، یک اجاق ماکروفر با محافظ خوب و مارک دار نباید اجازه دهد ماکروفر از مرزهای فلزی آن خارج شود. در اصل باید مانع فرار همه اشعه ماکروفر تولید شده در داخل اجاق به بیرون شود، اما در واقعیت این اتفاق نمی افتد.

برخی از اشعه های ماکروفر نشت می کنند و با سیگنال های WiFi تداخل می کنند (یعنی امواج رادیویی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز). توجه داشته باشید که این تداخل (در فرکانس 2.4 گیگاهرتز) ناشی از دستگاههای WiFi متداول (به عنوان مثال، روترهای WiFi، تلفن های هوشمند، تلفن های بی سیم، دستگاه های بلوتوث و غیره) است که با استانداردهای 802.11a و 802.11g کار می کنند. برخی از دستگاه های دیگر که می توانند تداخل مشابهی ایجاد کنند شامل پتوهای برقی، زاپرهای اشکال برقی، اجاق های توستر و غیره هستند.

بیشتر بدانید: از دست دادن توان مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =