دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروفر در زندگی امروزی کاربردهای زیادی مثل پختن و گرم کردن غذا، خشک کردن میوه، یخ‌زدایی و … دارند. مایکروفرها در مدت زمان کوتاهی به نسبت اجاق گاز، غذا را آماده می‌کنند. اگر این وسیله مفید و کاربردی با مشکل مواجه شود، مشتریانی که به استفاده از آن عادت کرده‌اند به دردسر افتاده و در پی تعمیر آن برمی‌آیند. تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی یکی از بیشترین دلایلی است که سر و کار این دستگاه را به تعمیرکار میافتد. در این مقاله به بررسی تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی میپردازیم و دلایل عمده نچرخیدن سینی را ذکر می‌کنیم.

مقالات بیشتر: تعمیرات مایکروفر.

سینی مایکروفر سامسونگ

تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی چرا مهم است

درون محفظه مایکروفر یک صفحه گردان وجود دارد که سینی روی آن قرار گرفته است. در زمان آشپزی و یا برای گرم کردن غذا، ظرف حاوی مواد غذایی را روی سینی قرار می‌دهیم. عمل چرخیدن سینی مایکروفر بوسیله موتور گردان، غلتک و کوبلینگ انجام می‌شود. نچرخیدن سینی مایکروفر دلایل مختلفی دارد. برخی از این دلایل می‌تواند شامل خرابی موتور گردان، اشکال در کوپلینگ سینی و … باشد. اگر سینی نچرخد امواج فقط به یک سمت مواد غذایی برخورد می‌کنند. در این حالت فقط یک سمت غذا گرم می‌شود در حالیکه هنوز سمت دیگر سرد است. همچنین نچرخیدن سینی باعث بروز سر و صدا شده که این مسئله می‌تواند آزاردهنده باشد. در زمانیکه این مشکلات پیش می‌آید، تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی، ضروری است.

دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر

همان‌طور که در بخش قبلی ذکر شده، نچرخیدن سینی باعث می‌شود که مواد غذایی گرم به صورت یکنواخت و مناسب گرم نشوند، همچنین بروز این اتفاق باعث ایجاد سر و صدای زیادی می‌شود. در اینجا می‌خواهیم به شش دلیل عمده نچرخیدن سینی مایکروفر اشاره کنیم و برخی از این دلایل را شرح دهیم. این دلایل به شرح زیر هستند:

  • خرابی موتور گردان درون مایکروفر
  • اشکال در قسمت سینی مایکروفر
  • معیوب بودن کوپلینگ زیر سینی مایکروفر
  • خرابی شفت
  • اشکال در برد الکتریکی
  • وجود مواد غذایی و چربی در مسیر چرخش سینی
این را ببینید  مشکلات مایکروویو Galanz

خرابی موتور گردان یکی از دلایل تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی است

اولین و رایج‌ترین دلیل نچرخیدن  سینی، معیوب بودن موتور گردان می‌باشد. اگر موتور سینی سوخته یا آسیب دیده باشد، این قطعه نمی‌چرخد. موتور چرخان در زیر سینی قرار دارد که وظیفه چرخیدن و حرکت می‌شود. برای بررسی خرابی موتور گردان در مرحله اول باید بوسیله مولتی‌متر وجود یا عدم وجود جریان برق را بررسی کنید. برای این کار باید به مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: ابتدا مایکروفر را از برق بکشید و مطمئن شوید که محفظه گرم نباشد که باعث سوختگی شود. سینی شیشه‌ای و حلقه نگهدارنده زیر آن را جدا کنید. پیچ‌های پشت محفظه را باز کرده و دسته سیم را جدا کنید.  پین‌ها را از سیم موتور بوسیله پیج گوشتی جدا کنید. ترمینال‌های مولتی متر را به پایانه‌های موتور وصل کنید. اگر روی صفحه مولتی متر عددی نمایش داده نشد، به این معنی است که این قطعه باید تعویض شود.

مقالات بیشتر: برق‌دار بودن بدنه مایکروفر

وجود چربی و تکه‌های غذا

وجود چربی و مواد غذایی و رسوب آن در مسیر چرخش سینی و همچنین روی موتور گردان باعث می‌شوند که سینی ماکروفر به درستی نچرخد. مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم پیش بیاید. بهتر است پس از هر بار استفاده از مایکروفر، با استفاده از یک تکه دستمان مرطوب، درون مایکروفر را تمیز کنید. با این کار لکه‌های روی سینی عمیق نشده و به راحتی پاک می‌شوند. اما اگر آلودگی به قدر بود که فقط توسط دستمال پاک نشد، لازم است که صفحه گردان به درستی پاک شود. اگر تمیز نمودن را به صورت روزانه و پس از هر بار استفاده انجام دهید، ضرورتی به تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی به دلیل وجود چربی و مواد غذایی، نیست. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا مایکروفر را برق بکشید و مطمئن شوید که خنک شده است.
  • سینی شیشه‌ای را جدا کرده و از محفظه بیرون آورید.
  • بوسیله مایع ظرفشویی و آب به صورت کامل بشویید و مطمئن که کاملا خشم شده است.
  • در نهایت مجددا در جای قبلی درون محفظه قرار دهید.
این را ببینید  4 دلیل عدم چرخش سینی مایکروویو

شکستن سینی مایکروفر

یکی دیگر از مشکلاتی که مشتریان در زمان استفاده از مایکروفر با آن مواجه می‌شوند، بروز شکستگی در سینی مایکروفر است. سینی مایکروفر با چرخیدن آرام باعث می‌شود که امواج به همه جای مواد غذایی نفوذ کنند و در نهایت تمامی اجزای مواد غذایی به طور یکنواخت گرم شوند. ارگ سینی مایکروفر بشکند، امکان قرار دادن غذا در آن وجود نخواهد داشت و نمی‌توان از آن برای گرم کردن یا پخت و پز استفاده نمود. هنگامی که این مشکل به وجود می‎آید، راهی برای تعمیر وجود ندارد و باید سینی را تعویض کنید. در واقع تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی، شامل تعویض قطعه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی پرداختیم. سینی ماکروفر قطعه‌ای است که دورن محفظه مایکروفر وجود دارد. ظروف غذا روی آن قرار داده می‌شوند و این صفحه با چرخیدن باعث می‌شود که امواج به تمامی قسمت‌های مواد غذایی نفوذ کرده و تمامی قسمت‌ها به صورت هماهنگ و مطلوبی گرم شود. خرابی موتور گردان، نفوذ چربی و مواد غذایی به محل چرخش و شکستن سینی از دلایلی هستند که باعث نچرخیدن این قطعه می‌شوند.

مقالات مرتبط: علت نچرخیدن سینی ماکروویو.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =