دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

امروزه استفاده از ماکروفر با استقبال زیادی روبرو شده است. مشغله زیاد، صرفه‌جویی در وقت، حفظ تازگی و طعم مواد و … از جمله دلایلی است که این دستگاه پرکاربرد جای خود را در آشپزخانه‌ها به خوبی باز کرده است. نسل‌های اولیه فقط برای گرم کردن غذا استفاده می‌شدند اما امروزه در زمینه آشپزی کاری نیست که نتوان با ماکروفرها انجام داد. ماکروفرها نیز همانند سایر دستگاه‌ها دچار خرابی می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند. یک از مشکلات عمده‌ای که مشتریان با آن روبرو می‌شوند خاموش شدن ماکروفر است. تعمیر ماکروفر خاموش ، نیاز به بررسی چندین مورد دارد. در این مقاله به بررسی مراحل و نحوه تعمیر ماکروفر خاموش می‌پردازیم.

مقالات بیشتر: تعمیر ماکروفر.

تاریخچه ماکروفر

ماکروفر چیست

ماکروفرها کاربردهای زیادی مثل پخت و پز، گرم کردن غذا، خشک کردن میوه و … دارند. این محصولات قابلیت‌های زیادی دارند که با داشتن برنامه‌های متفاوت می‌توانند غذاهایی با کیفیت در اختیار کاربران قرار دهند. ماکروفرها برای انجام این کار امواج الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه به مواد می‌تابانند. این امواج به بافت مواد غذایی نفوذ کرده و باعث گرم شدن مولکول‌های آن و در نهایت پختن می‌شوند. این روش باعث می‌شود که مواد مغذی، طراوت، تازگی و طعم خوب غذاها حفظ شود.

همان طور که در بالا نیز ذکر کردیم، ماکروفرها نیز مانند سایر وسایل الکتریکی، دچار مشکلاتی می‌شوند. خاموش شدن ناگهانی یکی از اشکالات مرسومی است که برای کاربران در زمان استفاده از ماکروفر، پیش می‌آید. تعمیر ماکروفر خاموش نیاز به وسایل خاصی دارد که در به آنها اشاره می‌کنیم:

  • مولتی‌متر
  • انبردست
  • سیم‌چین
  • پیچ گوشتی ستاره‌ای
  • پیچ گوشتی چهار سو
  • کاتر
  • آچار بکس
  • دم باریک
این را ببینید  نحوه تعویض دیود مایکروویو

مقالات بیشتر: خرابی برد و تعمیر ماکروفر

تاریخچه ماکروفر

مخترع ماکروفر فردی بود به نام پرسی اسپنسر (Percy Spencer) که در شرکتی به نام Raytheon مشغول به کار بود. این شرکت، در طی جنگ جهانی دوم، فرستنده‌های رادار مایکروویو را تولید می‌کرد، اختراع ماکروفر براساس یک تصادف اتفاق افتاد. در سال 1945 زمانی که در کارخانه مشغول به کار بود، متوجه شد که آبنباتی که در جیب دارد،ذوب شده است. در واقع تابیدن امواج مایکروویو باعث شده بود که آبنبات به این روز دربیاید. با کمی آزمایش سپس اسپنسر متوجه شد که می‌توان از این امواج برای پختن غذا استفاده نمود. اولین غذایی که با اولین ماکروفر، پخته شد، پاپ کورن بود.

نحوه تعمیر ماکروفر خاموش

برای تعمیر ماکروفر خاموش ابتدا باید علت را پیدا کنیم. ابتدا باید مشخص کنید که چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد. ممکن است ماکروفر بدون استفاده و صرفا زمانیکه به برق متصل است، خاموش می‌شود و یا اینکه در زمان کار کردن واجرای برنامه غذایی. اگر در حالت اول یعنی فقط در زمانیکه هیچ برنامه غذایی در حال اجرا نیست و دستگاه به برق متصل است، ماکروفر خاموش می‌شود باید موارد زیر بررسی شده و سعی کنید آن را رفع نمایید. در صورتی که نتوانستید تعمیر ماکروفر خاموش را در منزل انجام دهید، با تعمیرکار متخصص در نمایندگی مجاز تماس بگیرید:

  1. مرحله اول برای تعمیر ماکروفر خاموش این است که اطمینان حاصل کنید در کل ساختمان، مخصوصا در پریزی که دستگاه به آن متصل است، برق وجود دارد یا خیر. برای این کار فیوز ساختمان یا جعبه تقسیم را بررسی نمایید و از بودن برق مطمئن شوید. اگر فیوز پریده باشد یا در جعبه تقسیم حداقل یکی از کلیدها به سمت پایین باشد به این معنی است که برق قطع شده و کلیه وسایل الکتریکی از جمله ماکروفر کار نخواهند کرد.
این را ببینید  علت اصلی کار نکردن دکمه ماکروفر

2.اگر کابل برق دستگاه که به برق متصل شده است از نوع دوشاخه می‌باشد، یک تبدیل سه به دو (دو شاخه مجهز به زمین) خریداری کنید.                سپس کابل برق را به جای اتصال مستقیم به پریز ابتدا به تبدیل زده و سپس به برق بزنید.

  1. اگر پس از بررسی دو مورد بالا برای انجام تعمیر ماکروفر، مشکل رفع نشد، باید میزان ولتاژ ورودی به دستگاه را اندازه‌گیری کنید. برای انجام این کار باید از دستگاه مولتی‌متر استفاده نمایید. برخی از افراد برای انجام این کار از فازمتر استفاده می‌کنند. فازمتر برای انجام این کار، یعنی اندازه‌گیری میزان ولتاژ مناسب نمی‌باشد. فازمتر حتی با وجود 5 ولت برق نیز روشن می‌باشد و در صورت قطع برق نشانه‌ای نخواهد داشت.
  2. تعمیر ماکروفر خاموش پس از بررسی موارد بالا و رفع آن، کمی پیچیده خواهد شد. در این مرحله شما باید کاور دستگاه را باز نموده و ترموستات و ورودی‌های دستگاه را با اهم‌مترر بررسی کنید. اگر دو قسمت ذکر شده نیز مشکلی نداشت و روی صفحه اهم متر عددی نمایش داده نشد، برد دستگاه به علت نوسان برق سوخته است. برای انجام تعمیر ماکروفر خاموش اگر برد سوخته باشد، کاری نمی‌توان انجام داد و این قطعه باید با قطعه جدید جایگزین شود.

سخن پایانی

ماکروفرها وسایل پرکاربردی هستند که انواع و اقسام کارها در زمینه آشپزی را می‌توان با آنها انجام داد. در اثر استفاده نادرست یا نوسان برق و برخی دیگر از اتفاقات، ممکن است ماکروفر نیاز به تعمیر داشته باشد. یکی از مشکلات مرسوم خاموش شدن دتسگاه است.برای تعمیر ماکروفر خاموش می‌توانید چند مورد را بررسی نمایید، مانند چک کردن برق کلی ساختمان، اندازه‌گیری ولتاژ و اهم ورودی دستگاه و … .

این را ببینید  خاموش شدن ماکروویو

یک مقاله در مورد دلایل خاموشی ناگهانی ماکروفر بخوانید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =