دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ماکروفر یکی از لوازمی است که در زندگی امروز کاربرد فراوان دارد. با پیشرفت تکنولوژی ماکروفرهای با کیفیت، در برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. اما تمامی وسایل برقی طول عمر خاص خود را دارند که با توجه به شرایط نگهداری و طرز استفاده، کم یا زیاد می‌شود. ماکروفر نیز از این قاعده مستثنی نیست و تعمیر ماکروفر و گریل یکی از نیازهای ضروری کاربران به شمار می‌رود. با توجه به تقاضای بالای این کار، مهندسین و تکنیسین‌های زیادی به تعمیر ماکروفر و گریل مشغول هستند. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

جهت مطالعه مقالات بیشتر در مورد تعمیر ماکروفر کلیک کنید.

حالت گریل کامل

عیب‌یابی و تعمیر ماکروفر و گریل

یکی از امکانات و ویژگی‌های مهم و محبوب در ماکروفر، گریل آن است و خرابی آن باعث می‌شود که مشتریان برای آشپزی با دردسر روبرو شوند. بنابراین در ادامه مقاله قصد داریم که روش‌های عیب‌یابی و تعمیر ماکروفر و گریل را بررسی کنیم. در ابتدا باید حتما موارد ایمنی را رعایت کرده و ماکروفر را از برق بکشید. سپس مطمئن شود که ماکروفر سرد است تا در اثر برخورد با بدنه آن دچار سوختگی نشوید.

قبل از اینکه به تعمیر ماکروفر و گریل بپردازید باید به این نکته توجه کنید که اگر ماکروفر شما با مشکل مواجه شد و نتوانستید مشکل را برطرف نمایید، با تعمیرکار در نمایندگی مجاز تماس بگیرید. به دلیل اینکه نمایندگی‌های مجاز برای تعمیر ماکروفر  در نیاز به تعویض قطعه‌ای، حتما از قطعات اصل همراه با گارانتی ضمانت محصول استفاده می‌کنند. اگر برای صرفه‌جویی در وقت و در دسترس نبودن تکنیسین‌های ماهر، تعمیر ماکروفر خود را به یک فرد غیر متخصص بسپارید، در مدت زمان کوتاهی مجددا با مشکل قبلی مواجه خواهید شد و هزینه بیشتری را متحمل می‌شوید.

این را ببینید  علت های اصلی گرم نشدن ماکروفر

گریل چیست

در نسل‌های جدید ماکروفر، یک قابلیت بسیار کاربردی و مهم، اضافه شده است. این حالت گریل نام دارد. گریل به برشته کردن غذا که به یک حالت ترد و خوشمزه برسد، گفته می‌شود. در ماکروفرهای جدید و به خصوص سولاردوم‌ها این قابلیت وجود دارد و شما با زدن چند دکمه می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، غذایی ترد که بصورت کاملا یکنواخت برشته و طلایی شده، داشته باشید. این قابلیت را می‌توان برای پخت غذاهای مختلفی، مانند مرغ برشته شده، به کار برد. برای اینکه یک گریل با کیفیت داشته باشیم، می‌توان از یک پایه گریل استفاده نمود. با توجه به تمامی مزایای زیادی که برای گریل ذکر شد، تعمیر ماکروفر و گریل از نیازهای مهم و ضروری مشتریان به شمار می‌رود.

برای انجام گریل در ماکروفرها با برندهای مختلف، دکمه‌های متفاوتی وجود دارد که هر کدام وظیفه خاص خود را انجام می‌دهند. حالت گریل کامل (Full Grill) در مدت زمان کمی، میزان زیادی حرارت به مواد غذایی دورن دستگاه تابیده می‌شود. این حالت گریل برای مواد غذایی مانند گوشت و ماهی مناسب است. البته توجه نمایید که تکه‌های گوشت باید نازک باشد، در غیراین‌صورت درون گوشت نپخته باقی می‎ماند. در صورتی که مدت زمان زیادی گوشت را در این حالت بزارید، می‌سوزد در حالیکه درون آن هنوز خام است. حالت گریل جزیی (Part Grill) همان گریل معمولی است اما یا درجه کمتر و مدت زمان طولانی‌تر. از این حالت نیز می‌توان برای گوشت و ماهی استفاده نمود ولی این مواد غذایی باید مدت زمان بیشتری درون ماکروفر باقی بمانند. در ادامه مقاله به بررسی چند نکته در مورد تعمیر ماکروفر و گریل می‌پردازیم.

این را ببینید  نحوه تعویض لامپ مایکروویو

مقالات بیشتر: علت ایجاد صدا در مایکروویو

معیوب بودن المنت و نحوه تعمیر ماکروفر و گریل

یکی از اصلی‌ترین علت‌های خرابی ماکروفر، خرابی المنت است. اگر گریل گرم نمی‌شود یکی از دلایل آن می‌تواند معیوب بودن المنت باشد. تعویض المنت کاری تخصصی است که از عهده مشتریان برنمی‌آید. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید برای تعمیر ماکروفر و گریل با تعمیرکار و مهندسین در نمایندگی مجاز تماس بگیرید.

بررسی ترموستات

در مرحله بعدی برای تعمیر ماکروفر و گریل باید ترموستات بررسی شود تا در صورت معیوب بودن، تعویض شود. ترموسات وظیفه کنترل دما را بر عهده دارد، اگر این قطعه به درستی کار نکند، ماکروفر به دمای مورد نظر که روی دستگاه تنظیم کرده‌اید، نمی‌رسد و غذا به خوبی گرم نشده یا می‌سوزد. با توجه به پیچیدگی ساختار ماکروفر، تعویض این قطعه نیز باید توسط تعمیرکار انجام شود.

از کار افتادن گریل به دلیل معیوب بودن برد

در آخرین مرحله برای تعمیر ماکروفر باید برد اصلی مورد بررسی قرار گیرد. اگر هر کدام از اجزا و قطعات روی برد شکسته یا معیوب شده باشند و امکان تعویض وجود داشته باشد، باید آن قطعه با قطعه اصلی تعویض شود. اما اگر کل برد آسیب دیده باشد و امکان تعویض وجود نداشته باشد، باید با یک برد جدید جایگزین شود. همانند دو قطعه قبلی، این کار نیاز به دانش و مهارت زیادی نیاز دارد و باید توسط تعمیرکاران نمایندگی‌های مجاز انجام گردد.

در این مقاله به معرفی قابلیت گریل در ماکروفر پرداختیم. حالت گریل در ماکروفرهای امروزی برای پختن غذاهایی به کار می‌رود که  می‌خواهیم برشته شوند. برای گریل کردن مواد غذایی دو حالت گریل کامل و گریل جزیی وجود دارد. برای بررسی مشکلات گریل و انجام تعمیر ماکروفر و گریل باید موارد ایمنی رعایت شود. حتما ابتدا ماکروفر را از برق بکشید و مطمئن باشید که بدنه آن سرد است. به دلیل وجود قطعات زیاد و پیچیده در سیستم ماکروفر برای تعمیر  با تعمیرکار یا تکنیسین‌های نمایندگی مجاز تماس بگیرد.

این را ببینید  خطر مواد غذایی با مایکروویو

یک مقاله دیگر در مورد  مشکلات متداول در گریل ماکروویو  بخوانید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =