دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ممکن است غذای شما باعث ایجاد جرقه غذا در مایکروویو شود، این مورد بیشتر در سبزیجات متراکم دیده می شود. محتوای بالای آنها در مواد معدنی باعث پرواز جرقه می شود. غذای شما ممکن است علائم کوچکی از سوزش داشته باشد اما به طور کلی باید از آسیب دیدن جلوگیری کند و همچنان برای خوردن آن ایمن باشد

این بیماری بیشتر با هویج، اسفناج، فلفل دلمه ای، لوبیای سبز و سایر سبزیجات متراکم دیده می شود. جرقه زدن در نتیجه بازتاب مایکروویو از مواد معدنی موجود در غذا است. خوردن آن هنوز بی خطر است، اما جرقه زدن ممکن است باعث شود غذای شما آنقدر که انتظار داشتید گرم نشود.

جرقه غذا در مایکروویو

اگر مایکروویو شما آتش بگیرد چه می کنید؟

در جرقه غذا در مایکروویو اگر اجاق مایکروویو شما آتش گرفت، باید سریع و با آرامش عمل کنید. اگر انجام این کار بی خطر است، مایکروویو را خاموش کرده و بلافاصله از برق جدا کنید. اگر در داخل آتش سوزی در حال سوختن است، در را امتحان و خاموش نکنید. این به سادگی امکان گسترش آتش در جاهای دیگر را فراهم می کند. قبل از اینکه به فکر باز کردن درب باشید، منتظر خفه شدن آتش درون کوره شوید.

شانس خود را نیز نگیرید. در صورت وجود خطر گسترش آتش سوزی، مقامات را هشدار دهید. با استفاده از موارد زیر می توانید از بروز این امر جلوگیری کنید.

  • طبق دستورالعمل های ایمنی ارائه شده توسط سازنده.
  • فقط وسایل غذایی را که برای مایکروویو تأیید شده اند گرم کنید.
  • هرگز هر نوع فلز را در مایکروویو، از هر نوع، گرم نکنید.
  • اجاق مایکروویو خود را مرتبا تمیز کنید.
  • هنگام گرم کردن مواد غذایی، دستورالعمل های پخت و پز روی بسته بندی را دنبال کنید.
این را ببینید  دلایل خاموش شدن خودکار ماکروفر

چرا دکمه های مایکروویو من کار نمی کنند؟

در جرقه غذا در مایکروویو سه ناحیه بالقوه مایکروویو وجود دارد که کنترل عملکرد آن را توضیح می دهد:

  • صفحه کنترل
  • سوئیچ غشایی
  • صفحه کنترل

اگر برخی از دکمه های صفحه کنترل شما کار می کنند و برخی دیگر کار نمی کنند، به احتمال زیاد مشکل از خود کنترل پنل است و به احتمال زیاد به تعویض نیاز دارد.

اگر این توضیح ندهد، می تواند سوئیچ غشایی باشد. این یک لایه رسانا در اطراف خود دارد که پس از مدتی استفاده می تواند معیوب شود. برای بررسی این مسئله، باید مطمئن شوید که از پریز برق جدا شده و کابینت مایکروویو را جدا کنید. با استفاده از مولتی متر، کلید غشایی را بررسی کنید. این باید به شما اهم اهمیتی بدهد. در غیر این صورت، به جایگزینی نیاز دارد.

اگر کنترل های لمسی مایکروویو شما واکنش نشان نمی دهند اما چراغ های نمایشگر همچنان طبق معمول کار می کنند، به احتمال زیاد مشکل از صفحه کنترل است. برد کنترل برق سوئیچ غشایی را تأمین می کند. بدون آن، دکمه های اجاق گاز شما کار نمی کنند. این یک جز complicated پیچیده است که جایگزین می شود و بهتر است به کمک خارج از کشور بماند.

ما باید تکرار کنیم که مگر اینکه اطمینان داشته باشید که می دانید چه کاری انجام می دهید، هنگام انجام کارهای تعمیراتی در اجاق مایکروویو خود باید از متخصص کمک بگیرید. حتی اگر دستگاه را از برق بکشید، هزاران ولت در داخل آن ذخیره می شود و اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، یک شوک جدی مضر ایجاد می کند. به هیچ وجه از دست و پا زدن با اجزای الکتریکی واحد خودداری کنید.

این را ببینید  بررسی فیوز مایکروویو

بیشتر بدانید: استفاده از مایکروویو برای غذای کودک

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =