دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا مایکروویوها وقتی داغ می شوند خاموش می شوند؟

اجاق مایکروویو با تولید امواج انرژی که باعث تحریک مولکول های آب شده و غذا را از داخل به خارج گرم می کند، غذا را می پزد. جذابیت آنها در سرعت پخت غذا است که بسیار سریعتر از اجاق گاز معمولی است و در این است که گرما را به آشپزخانه منتقل نمی کنند. مایکروویوها نیز گزینه ایمن تری هستند زیرا هیچ شعله های باز یا سطح داغی ندارند. با این حال، مایکروویو می تواند بیش از حد گرم شود مگر اینکه از ویژگی های ایمنی خاصی برای جلوگیری از آن برخوردار باشد، معمولاً به صورت خاموش شدن خودکار.

خاموش شدن خودکار

هنگامی که دمای منبع مایکروویو بیش از حد بالا می رود، کنترل های خاموش شدن خودکار باعث گرم شدن مایکروویو می شوند. این کار برای محافظت از مایکروویو، جلوگیری از گرم شدن بیش از حد که منجر به خرابی مکانیکی یا الکتریکی می شود، انجام می شود. اگر منبع مایکروویو به دمای مشخصی برسد، خاموش می شود. با این حال، ویژگی هایی مانند تایمر و ساعت هنوز باید کار کنند، که در صورت خاموش شدن مایکروویو به دلیل کمبود انرژی الکتریکی، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

گرم شدن بیش از حد غذا

حتی با داشتن ویژگی خاموش شدن خودکار، مایکروویو می تواند غذا را بیش از حد گرم کند. گرمای آب جوش یا یک ماده غذایی گرم شده درون جعبه مایکروویو است و این بخشی از حسگر دما نیست که برای خاموش شدن خودکار آن را تشخیص می دهد. این بدان معنی است که شما همیشه باید از تنظیمات گرمای مایکروویو خود آگاه باشید و غذا را با احتیاط اداره کنید، مخصوصاً اگر مدت زمان طولانی است که در مایکروویو پخته می شود.

این را ببینید  6 نشانه زمان تعویض ماکروفر

خرابی فن مایکروویو

همه مایکروویو ها دارای فن هایی هستند که با انتشار امواج برای پخت غذا، منبع مایکروویو را خنک می کنند. این صدایی را ایجاد می کند که هنگام کار مایکروویو می شنوید. در صورت خرابی فن، مایکروفر نمی تواند کار کند، زیرا اگر این کار را انجام دهد به سرعت گرم می شود. در موارد دیگر ممکن است فن کار کند اما سنسورهایی که میزان افزایش گرما را تشخیص می دهند ممکن است خراب شوند و به مایکروویو اجازه می دهد بدون توجه به دمایی که می رسد کار کند..

انتخاب مایکروویو

خاموش شدن خودکار برای گرم شدن بیش از حد یکی از گزینه هایی است که باید هنگام خرید مایکروویو در نظر بگیرید. خاموش شدن اتوماتیک را می توان در مایکروویوهایی که برای استفاده حرفه ای و خانگی استفاده شده اند یافت، هرچند که به احتمال زیاد در مدل های سطح بالا ظاهر می شود. آسیب به مایکروویو در اثر گرمای بیش از حد، بدون توجه به اینکه به خاموش شدن خودکار مجهز باشد، تحت گارانتی دستگاه قرار می گیرد. قبل از خرید شرایط گارانتی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام ویژگی برای شما مهمترین است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 15 =