دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرابی در مایکروویو

قبل از اینکه مایکروفر فعلی خود را تعویض کنید، چند روز به تحقیق در مورد مشکل بپردازید. در این مقاله چند مورد از رایج ترین مشکلات مایکروویو را که هنگام تحقیق در مورد راه حل خود با آن روبرو شده ایم، تهیه کرده ایم. قبل از اقدام به هر یک از این راه حل ها، ما توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید و یا کتابچه راهنمای کتابخانه را مطالعه کنید. این پست برای بحث در مورد نتایج احتمالی طراحی شده است و نباید به عنوان توصیه یا توصیه در نظر گرفته شود. هر مایکروویو متفاوت است و تجربه شما ممکن است از توصیفاتی که ما تجربه کرده ایم متفاوت باشد.

جرقه / قوس مایکروویو هنگام پخت و پز

مشکل: در حالی که مایکروویو روشن است، ماکروویو قوس می زند یا جرقه می زند

راه حل: چند راه حل مختلف برای حل این مشکل وجود دارد از جمله:

  • مایکروویو کثیف
  • ترانسفورماتور ولتاژ بالا
  • استفاده از آلومینیوم یا نوع دیگری از فلز
  • پوشش موجبر
  • رنگ کردن
  • قفسه فلزی

مایکروویو کثیف: این را باور کنید یا نه، اما جمع شدن خاک بر روی دیواره های حفره، پوشش های ورودی یا منافذ باعث قوس می شود. اطمینان حاصل کنید که مایکروویو حداقل هفته ای یک بار تمیز می شود تا از بروز این امر جلوگیری کند.

ترانسفورماتور ولتاژ بالا: اگر ترانسفورماتور ولتاژ بالا کار کند، می تواند منجر به قوس شدن و بوی سوختن شود.

آلومینیوم یا فلزات دیگر: استفاده از آلومینیوم در مایکروویو موضوعی است که بسیار مورد بحث قرار گرفته است، اما واقعیت این است که شما می توانید از آلومینیوم در مایکروویو استفاده کنید به شرطی که لبه های تیز در معرض آن وجود نداشته باشد. هنگام پخت غذا در مایکروویو، بهتر است فقط از یک ظرف یا دستمال استفاده کنید.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  MS14K6000AG/AAسامسونگ

از فلزات نباید در مایکروویو استفاده شود. آنها باعث ایجاد قوس می شوند. نوع دیگری از ظروف آشپزی را برای استفاده پیدا کنید.

پوشش موجبر: این پوشش را برداشته و آسیب دیدگی را بررسی کنید. همچنین، در صورت عدم قوس، سعی کنید یک لیوان آب بپزید، پوشش موجبر را با یک پوشش جدید جایگزین کنید.

Paint: ممکن است رنگ حفره مایکروویو شما خرد شود. مایکروویو خود را از نظر رنگی که به پایین مایکروویو یا تراشه های داخل حفره افتاده است، بررسی کنید

سرامیک داخل: پشتیبانی از قفسه می تواند چند مشکل مختلف داشته باشد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که قفسه در داخل مایکروویو چیزی را لمس نمی کند. دوم، اطمینان حاصل کنید که هیچ برش در قفسه فلزی وجود ندارد.

غذای مایکروویو خشک شده است

مشکل: غذای مایکروویو دائماً خشک می شود تا جایی که قابل خوردن نیست.

راه حل: راه حل سریع این است که به غذای خود آب اضافه کنید. مایکروویو از آب برای پخت و پز استفاده می کند و کمبود آب منجر به کمبود غذای با کیفیت می شود. گزینه دیگر کاهش سطح توان است. اکثر مایکروویوها دارای سطح قدرت چندگانه هستند که می توان از آنها برای پخت غذا استفاده کرد. گزینه دیگر کاهش زمان، هم زدن و ادامه پخت غذای خود است.

مایکروویو شروع می شود سپس متوقف می شود

مشکل: شما مواد غذایی را در مایکروویو قرار می دهید، start را فشار دهید، مایکروویو شروع می شود، سپس پایان می یابد.

راه حل: چند مشکل برای این مشکل وجود دارد، این مشکلات عبارتند از:

  • سوئیچ درب
  • صفحه کنترل اصلی
  • صفحه کلید و صفحه کنترل
  • ترانسفورماتور ولتاژ بالا
  • محافظ حرارتی
  • ترموستات
این را ببینید  علت های اصلی گرم نشدن ماکروفر

در اینجا یک نگاه سریع به هر راه حل است

سوئیچ درب: سوئیچ های درب را که به دنبال سوختن، گرم شدن بیش از حد یا قوس زدن هستند، آزمایش کنید. در صورت نیاز تعویض کنید.

صفحه کنترل اصلی: تشخیص آن دشوار است، باید آخرین چیزی باشد که آزمایش می کنید. اگر هر قسمت دیگری خوب کار کند، ممکن است لازم باشد این قطعه را تعویض کنید.

صفحه کلید و صفحه کنترل: صفحه کلید ممکن است کوتاه باشد یا پیام های اضافی به صفحه کنترل ارسال کند. اگر دکمه های فشار داده شده روی صفحه کلید پاسخ نادرستی دارند، صفحه کلید باید تعویض شود.

ترانسفورماتور ولتاژ بالا: اگر مایکروویو قوس زد، سیگار می کشد، سپس متوقف می شود، این امکان وجود دارد که ترانسفورماتور باید تعویض شود.

Thermoprotector & Thermostat: این قسمت در صورت احساس گرم شدن بیش از حد مایکروویو را خاموش می کند. این علامت یک مشکل بزرگتر است

صفحه چرخان چرخش ندارد

مشکل: شما انتظار دارید که در حالی که مایکروویو از مایکروویو استفاده می شود، صفحه چرخان چرخانده شود، اما اینطور نیست

راه حل: اول، اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی در حلقه چرخان وجود ندارد. دوم، اطمینان حاصل کنید که میز شیشه در موقعیت مناسبی قرار گرفته است. در مرحله بعد، مطمئن شوید که صفحه چرخان روی (روشن) تنظیم شده است. سرانجام، اگر سه موتور قبلی مطابق انتظار کار کنند، موتور چرخان ممکن است نیاز به تعمیر / تعویض داشته باشد.

لامپ روشن نمی شود

مشکل: مایکروویو داخلی با باز شدن درب مایکروویو روشن نمی شود

این را ببینید  قطعات ماکروفر

راه حل: اولین و بارزترین راه حل تلاش برای تغییر لامپ است. اگر لامپ جدید روشن نشود، ممکن است صفحه اصلی یا سوکت روشن باشد.

ابتدا سوکت چراغ را از نظر خرابی بررسی کنید. در مرحله بعد، سوکت را از نظر پیوستگی بررسی کنید، در صورت عدم تداوم، سوکت را تعویض کنید. اگر تداوم وجود دارد، جایگزین صفحه کنترل اصلی را در نظر بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهار =