دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت خاموش نشدن ماکروفر/ مایکروویو به یک وسیله ضروری برای داشتن در آشپزخانه تبدیل شده است، به طوری که ممکن است نگران روزی باشید که کارش متوقف شود. با این حال، چیزی که اکثر صاحبان خانه انتظار ندارند این است که مایکروویو آنها دقیقاً مشکل معکوس داشته باشد. اگر مایکروویو شما خیلی خوب کار می کند و از کار نمی افتد، به همان اندازه مایکروویو که اصلا کار نمی کند، مشکل آزاردهنده است. وقتی مایکروویو کار نمی کند، باید آن را از برق بکشید تا بتوانید مشکل را تشخیص دهید.

خاموش نشدن ماکروفر

علت خاموش نشدن ماکروفر به صورت ناگهانی

علت خاموش نشدن ماکروفر وقتی مایکروویو متوقف نمی شود، دو موقعیت وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص دقیق مشکل کمک کند.

مایکروویو با در بسته کار می کند

اگر مایکروویو فقط با بسته بودن در به کار خود ادامه می دهد و مهم نیست که چقدر دکمه “Stop” را فشار می دهید، به احتمال زیاد مشکل از صفحه کنترل است. اگر هنگام باز شدن درب متوقف شود، به این معنی است که سوئیچ همانطور که باید جریان برق را قطع می کند، اما وقتی که برق دارد یا یکی از کلیدهای درب از کار افتاده است، تابلوی کنترل سیگنال های قطعی صحیح را ارسال نمی کند.

مایکروویو با در باز کار می کند

علت خاموش نشدن ماکروفر اگر حتی زمانی که در را باز می کنید درب به کار خود ادامه می دهد، احتمالاً مشکل از سوئیچ قفل درب است. هنگامی که در مایکروویو شما قفل می شود، ضامن به یک سوئیچ متصل می شود که وقتی فعال می شود، به مایکروویو اجازه می دهد تا برق را دریافت کند. اگر این سوئیچ معیوب شده باشد، می تواند باعث شود که مایکروویو اصلا کار نکند و یا حتی زمانی که در باز است فعال بماند.

این را ببینید  کد خطای SE مایکروویو سامسونگ

بیشتر بدانید: دلایل روشن نشدن مایکروویو

تعویض قطعات صحیح

علت خاموش نشدن ماکروفر بسته به علائم، مشکل را به برد کنترل یا کلید اینترلاک در مایکروویو محدود کرده اید. هر دو را می توان برای تداوم با یک مولتی متر آزمایش کرد، اما از آنجایی که علائم بسیار خاص مشکلات هستند، ممکن است نیازی به آزمایش نداشته باشید، فقط آن را تعویض کنید.

متأسفانه، مشکل واقعی مایکروویوها این است که می توانند بار الکتریکی کشنده ای را حتی در صورت قطع برق نگه دارند. ممکن است برای ایمنی خود نیاز به تخلیه خازن داشته باشید. اگر آموزش مناسب را ندیده اید این کار را انجام ندهید.

برای تعویض برد کنترل، باید کابینت بیرونی را بردارید و آن را در پشت پد لمسی پیدا کنید. اگر در نهایت کنترل پنل را آزمایش کردید و متوجه شدید که هنوز کار می کند، ممکن است در واقع مشکلی داشته باشید که در آن رله های کنترل پنل خراب شده اند. اگر اینطور باشد، فقط رله ها باید تعویض شوند.

تعویض سوئیچ اینترلاک درب در واقع در همان قسمت کلی برد کنترل است. سوئیچ در نزدیکی پد لمسی و در محلی که درب با کابینت ها برخورد می کند نصب می شود زیرا برای فعال شدن باید قفل درب آن را لمس کند. در حالی که تشخیص سوئیچ کمی دشوارتر است، برداشتن و تعویض آن آسان تر از برد کنترل است. سخت ترین قسمت رسیدن به آن و پیدا کردن پیچ هایی است که برای باز کردن آن باید جدا شوند. برخلاف برد کنترل، اگر مایکروویو با در باز کار می کند، واقعاً می تواند به معنای یک سوئیچ معیوب باشد، بنابراین واقعاً نیازی به آزمایش آن نیست. با این حال، اگر بخواهید می توانید.

این را ببینید  6 نشانه زمان تعویض ماکروفر

کار نکردن دکمه ماکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =