دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن ماندن نور ماکروفر / اگر به طور منظم از مایکروویو استفاده می کنید، احتمالاً هر از گاهی به نور تکیه می کنید. به عنوان مثال، هنگامی که مایکروویو روشن است، چراغ نیز باید روشن شود. سپس، هنگامی که این مایکروویو خاموش است، باید تماشا کنید که چراغ نیز خاموش می شود. اگر چراغ آنطور که باید خاموش نمی شود، ممکن است از خود بپرسید که چه کاری انجام دهید.

چندین دلیل ممکن وجود دارد که چرا سیستم نور مایکروویو ممکن است روشن بماند. برای مثال، ممکن است دکمه ای گیر کرده باشد. یا ممکن است مشکلی در سیستم قفل درب وجود داشته باشد. حتی ممکن است از خود برد کنترل نیز مشکل داشته باشد. همه اینها مسائل احتمالی هستند که باید به آنها رسیدگی کنید، بنابراین اتخاذ یک رویکرد سیستماتیک بسیار مهم است. ما تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم تا برخی از رایج‌ترین دلایل خاموش نشدن نور مایکروویو را کشف کنیم. ما این اطلاعات را در یک راهنمای مناسب برای شما در زیر قرار داده‌ایم، بنابراین ببینید آیا می‌توانید بفهمید که چه اتفاقی در مایکروویو شما می‌افتد. به این ترتیب، چراغ شما در زمانی که نباید روشن نمی ماند.

روشن ماندن نور ماکروفر

بررسی عملکرد روشن ماندن نور ماکروفر

قبل از اینکه بفهمیم مشکل نور در مایکروویو خاص شما چیست، مهم است که نگاهی دقیق‌تر به عملکردهای حیاتی نور خود بیندازیم. این احتمال وجود دارد که مایکروویو شما دو سیستم نور جداگانه داشته باشد. اولین مورد نور داخل مایکروویو است. این چراغی است که هنگام پختن غذا روشن می شود.

به طور کلی، نور داخل مایکروویو شما باید زمانی که مایکروویو کار می کند روشن شود. سپس، هنگامی که مایکروویو خاموش است و شما در را می بندید، چراغ باید خاموش شود.

همچنین ممکن است زیر مایکروویو نور شب داشته باشید. این چراغی است که اگر از اجاق گاز استفاده می کنید، ممکن است بتوانید آن را روشن کنید. یا، اگر به کمی نور اضافی در آشپزخانه نیاز دارید، می توانید به سادگی چراغ را روشن کنید. شما باید کنترل کاملی روی این نور داشته باشید. حتی ممکن است بتوانید میزان درخشش آن را کنترل کنید.

این را ببینید  مزایا و معایب مایکروفر

در راهنمای زیر، ما قصد داریم در مورد مسائلی صحبت کنیم که ممکن است بر هر دوی این سیستم های روشنایی تأثیر بگذارد. به این ترتیب، می توانید متوجه شوید که کدام سیستم نوری به درستی کار نمی کند.

تعمیر روشن ماندن نور ماکروفر

چندین دلیل احتمالی وجود دارد که چرا نور مایکروویو شما خاموش نمی شود. چند دلیل ممکن عبارتند از:

شماره 1 : یک دکمه وجود دارد که گیر کرده است

روشن ماندن نور ماکروفر یکی از اولین دلایلی که ممکن است چراغ مایکروویو شما آنطور که باید خاموش نشود این است که دکمه ای در جایی گیر کرده است. اگر می خواهید چراغ شما روشن شود، ممکن است مجبور شوید یک دکمه را فشار دهید. سپس، اگر می خواهید چراغ مایکروویو خاموش شود، باید دکمه دیگری را فشار دهید.

اگر دکمه گیر کرده باشد، ممکن است برای ارسال دستورات به سیستم مشکل داشته باشید. در نتیجه، حتی اگر احساس می کنید که دکمه را فشار می دهید، دکمه به سادگی پاسخ نمی دهد.

وقتی دکمه را فشار می دهید، باید صدای بوق آن را بشنوید. اگر صدای بوق را نمی شنوید، این نشانه این است که احتمالا دکمه گیر کرده است. رایج ترین دلیل گیرکردن دکمه در آن گریس و روغن باعث چسبیدن دکمه در حالت پایین شده است.

واضح است که راه حل این است که قسمت بیرونی مایکروویو را تمیز کنید. هنگامی که روغن و گریس را تمیز می کنید، باید دکمه را در زیر انگشت خود احساس کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، این نشانه آن است که شما دکمه را رها کرده اید. دکمه باید به درستی شروع به کار کند.

بنابراین، چند ثانیه برای بازی با دکمه وقت بگذارید. ببینید آیا نور مایکروویو آنطور که باید پاسخ نمی دهد. اگر نور مایکروویو آنها به درستی کار می کند، مشکل را برطرف کرده اید. اگر هنوز مشکلی در نور وجود دارد، ممکن است بخواهید به چند موضوع دیگر نیز نگاهی بیندازید.

بیشتر بدانید: آشنایی با نحوه عملکرد یخ زدایی در مایکروویو

شماره 2 : چفت درب به درستی کار نمی کند

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن ماندن چراغ مایکروویو این است که قفل درب به درستی کار نمی کند. به خاطر داشته باشید که چراغ مایکروویو قرار است با باز کردن درب روشن شود. هنگامی که مایکروفر را روشن می کنید، چراغ مایکروفر نیز باید روشن شود.

این را ببینید  علت نچرخیدن سینی مایکروویو

اگر چراغ مایکروویو حتی زمانی که مایکروویو خاموش است روشن می ماند، این نشانه آن است که قفل درب به درستی کار نمی کند. برای مثال، مایکروویو ممکن است فکر کند که در باز است حتی زمانی که بسته است. بنابراین، نور مایکروویو روشن می ماند.

ساده ترین راه برای مقابله با مشکل، تمیز کردن قفل درب است. به قفل در نگاهی بیندازید، ببینید آیا دسته ای از مواد غذایی در سیستم باقی مانده است یا خیر، و سعی کنید آن را بردارید. ممکن است بخواهید از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید تا آن را از مسیر خارج کنید. یا ممکن است بخواهید از یک رومیزی نرم و محلول تمیزکننده برای تمیز کردن داخل آن استفاده کنید.

بعد از اینکه این قسمت از مایکروویو را به طور کامل تمیز کردید، ببینید که آیا نور مایکروویو هنگام بستن در خاموش می شود یا خیر. اگر این کار را کرد، شما مشکل را برطرف کرده اید. در غیر این صورت ممکن است مشکلی در قسمت داخلی قفل درب وجود داشته باشد. یا ممکن است در جای دیگری در مایکروویو مشکلی وجود داشته باشد.

صرف نظر از این، اگر می خواهید به بررسی قفل درب ادامه دهید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که با یک متخصص تماس بگیرید. این احتمال وجود دارد که مجبور شوید خود قفل را تعویض کنید، اما ممکن است تعویض کامل مایکروویو مقرون به صرفه تر باشد.

شماره 3 : روشن ماندن نور ماکروفر و مشکل برد

روشن ماندن نور ماکروفر در مرحله بعد، نگاهی به صفحه کنترل ممکن است مفید باشد. برد کنترل وظیفه گرفتن اطلاعات از قسمت های مختلف مایکروویو و استفاده از آن برای تولید سیگنال های مناسب را بر عهده دارد.

برای اینکه بفهمید برد کنترل در کجا قرار دارد، باید به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید. دفترچه راهنما باید به شما اطلاع دهد که برد کنترل در کجا قرار دارد، اما معمولاً پشت صفحه کلید قرار می گیرد.

این را ببینید  ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر

ممکن است لازم باشد از پیچ گوشتی برای جدا کردن صفحه کلید بیرونی استفاده کنید. پس از انجام این کار، باید از یک مولتی متر برای آزمایش خود برد کنترل استفاده کنید. اگر قطعات غیرعادی در سراسر برد کنترل مشاهده کردید، باید آنها را تعویض کنید. این احتمال وجود دارد که رله سیگنال مشکل داشته باشد. اگر اینطور باشد، سیستم نور ممکن است سیگنال های مناسبی را از برد کنترل دریافت نکند، به همین دلیل است که حتی در زمانی که نباید روشن می ماند.

شماره 4 : روشن ماندن نور ماکروفر و مشکل با رشته کوتاه

در روشن ماندن نور ماکروفر اگر کسی اخیراً لامپ مایکروویو را تعویض کرده باشد، ممکن است مشکلی در کوتاهی رشته وجود داشته باشد. اگر در حال تعویض لامپ در مایکروویو خود هستید، مهم است که ابتدا مایکروویو را از برق بکشید. اگر مایکروویو را قبل از شروع به کار کردن با آن جدا نکنید، ممکن است باعث کوتاه شدن فیلامنت شوید که می تواند به مشکلات شما کمک کند.

برای رفع این مشکل، ممکن است لازم باشد کل کنترل پنل را تعویض کنید. ممکن است بتوانید فیلامنت معیوب را جایگزین کنید، اما این احتمال وجود دارد که برای رفع کامل مشکل کافی نباشد. اگر شما نیز با اگزوز فن مشکل دارید، احتمالاً این مشکل است. اگر چراغ و فن هر دو به طور نامناسب روشن هستند، احتمالاً یک رشته کوتاه شده است. ممکن است نیاز به تعویض فیلامنت و برد کنترل داشته باشید.

اینها چند مورد از رایج‌ترین دلایلی هستند که چرا نور مایکروویو شما ممکن است حتی زمانی که آن را خاموش کرده‌اید روشن بماند. حتی اگر رویارویی با این وضعیت ناامید کننده باشد، چند راه حل آسان وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی باید با یک متخصص تماس بگیرید.

صدای مایکروویو My Over the Furn

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =