دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

یکی از رایج ترین مشکلات روشن نشدن مایکروویو است و علت های آن میتواند متفاوت باشد. در این مفاله در رابطه با روشن نشدن مایکروویو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

روشن نشدن مایکروویو

بررسی علت روشن نشدن مایکروویو

مشکل: روشن نشدن اجاق مایکروویو ممکن است معانی مختلفی داشته باشد. اول، صفحه نمایش خالی است (بدون زمان، تایمر). دوم اینکه اگر نمایشگر دارید، وقتی استارت را فشار می دهید، مایکروویو کار نمی کند؟ سوم، آیا می توانید قبل از شروع فشار دادن، زمان تعیین کنید؟

راه حل: از آنجایی که چند احتمال متفاوت وجود دارد، چک لیستی از مکان هایی وجود دارد که باید هنگام عکاسی با مایکروویو خود بررسی کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید مطمئن شوید که مایکروویو شما به برق وصل است. توصیه می‌کنم سیم مایکروویو را از پریز خارج کنید، پریز را بررسی کنید، سپس سیم را دوباره در پریز قرار دهید. هنگام بازرسی بند ناف، به دنبال سیم های در معرض، جویده یا آسیب دیده هستید. اگر اکنون یک صفحه نمایش دارید، پس کارتان تمام شده است. اگر نه، ادامه دهید.

دومین موردی که باید بررسی کنید، قطع کننده مدار است. اگر مایکروویو را از برق جدا کرده اید، سپس دوباره به پریز وصل شده اید و هنوز برق ندارید، به کلیدهای مدار خود بروید و ببینید که آیا یکی از آنها “پریز” شده است یا خیر.

قطع کننده مدار قطع شده (خاموش) فقط به این معنی است که مدار از روشن به خاموش تغییر کرده است. یک قطع کننده مدار به دلیل سرریز جریان برق می افتد. این یک اقدام ایمنی است که در همه خانه ها و آپارتمان ها ضروری است.

این را ببینید  عدم نیرو مایکروویو

برای بررسی اینکه آیا یک قطع کننده مدار پاره شده است یا خیر، به جایی که کلیدهای مدار خود در آن قرار دارند بروید و ببینید که آیا قطع کننده مدار خاموش شده است یا خیر. اگر یکی خاموش است، طرحی را که در کنار بریکرها قرار دارد بررسی کنید. اگر شماره کنار خاموش کننده به مایکروویو یا آشپزخانه اشاره دارد، این می تواند مشکل شما باشد. قطع کننده مدار علامت یک مشکل بزرگتر است که بعداً در این بخش مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اگر پریز دیوار یا قطع کننده مدار نیست، در و لولای در را بررسی کنید. آیا درب یا لولای در فاقد مواد غذایی و سایر مواد زائد است؟ آیا درب مایکروویو می تواند به راحتی به قاب مایکروویو بچسبد؟ درب، لولای در و محل اتصال درب به قاب مایکروویو را تمیز کنید.

برای آزمایش هر یک از این راه حل های ممکن، یک لیوان مخصوص مایکروویو را در مایکروویو قرار دهید و یک دقیقه بپزید. اگر آب داغ است یا مایکروویو روشن می شود، مشکل خود را برطرف کرده اید.

مقالات بیشتر: تعمیرات ماکروفر در منزل

روشن نشدن مایکروویو و کار نکردن دکمه های صفحه

مشکل: برخی یا همه دکمه های صفحه کلید مایکروویو کار نمی کنند. ممکن است با چند دکمه شروع شود، اما با گذشت زمان، به همه افزایش می یابد.

راه حل: یکی از دو دلیل وجود دارد که چرا صفحه کلید کار نمی کند. دلیل 1: صفحه کلید برای استفاده بیش از حد کثیف است. غذا و/یا کثیف های دیگر به داخل و اطراف دکمه های مایکروویو نفوذ کرده و آنها را غیرقابل استفاده کرده است. برای حل این مشکل، صفحه کلید مایکروویو خود را با آب گرم و صابون تمیز کنید. هنگام تمیز کردن حتما از یک ماده تمیز کننده غیر ساینده و پارچه استفاده کنید. صفحه کلید را به آرامی تمیز کنید تا زمانی که دکمه‌های شما کاربردی شوند.

این را ببینید  خرابی برد و تعمیر ماکروفر

توجه: قبل از تمیز کردن صفحه کلید، مایکروویو خود را از برق بکشید. اگر این کار را انجام ندهید، می توانید مایکروویو را به طور غیر ضروری روشن و خاموش کنید.

راه حل دوم این است که رابط بین صفحه کلید و برد کنترل شل شده و باید دوباره وصل شود. در بسیاری از مایکروویوهای یک برند خاص، رابطی که صفحه کلید و برد کنترل را به هم متصل می کند، یک نوار نازک و کوچک است که در جای خود محکم نشده است. این کانکتور به دلیل فشار دادن صفحه کلید و فشار دادن و کشیدن دستگیره در مایکروویو شل می شود.

قبل از شروع، مایکروویو خود را از پریز برق جدا کنید. از آنجایی که ما با قطعات الکتریکی کار می کنیم، احتمال برق گرفتگی وجود دارد. برای جلوگیری از شوک، مایکروویو را جدا کنید.

برای رفع این مشکل، باید کانکتور را دوباره به صفحه کلید فشار دهید. مراحل بر اساس نام تجاری، نوع مایکروویو و مکان متفاوت است، اما باید دریچه‌ها، لولاهای در و صفحه کلید را باز کنید.

هنگامی که پیچ بالا را باز کنید، چند سیم اضافی وجود خواهد داشت، رابط مورد نظر شما شبیه یک نوار بسیار نازک به نام نوار رشته ای است. در بیشتر موارد، یک براکت فکری وجود دارد که قرار است نوار را در جای خود نگه دارد. آن براکت را بلند کنید، کانکتور را بردارید، سپس آن را به داخل فشار دهید.

سیم هایی را که جدا کرده اید دوباره وصل کنید و صفحه کلید خود را دوباره به مایکروویو وصل کنید. مایکروویو را دوباره به پریز برق وصل کنید و صفحه کلید را تست کنید. اگر دکمه‌های شما اکنون کار می‌کنند، مشکل ما حل شد، در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد صفحه کلید را جدا کرده و کانکتور را عمیق‌تر فشار دهید.

این را ببینید  علت روشن شدن مایکروویو بعد از باز کردن درب

تداخل امواج مایکروویو با سیگنال وای فای

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =