دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در حالی که نسخه های قبلی اجاق مایکروویو به دلیل نگرانی در مورد ایمنی، اندازه و قیمت با بازخورد جالبی روبرو شده بودند، امروز، طبق مطالعه دسامبر 2012 که توسط آمار کانادا منتشر شد، (آژانس کانادایی وظیفه جمع آوری و انتشار آمار) 94.2 درصد از خانوارها دارای اجاق مایکروویو هستند. این دستگاه جمع و جور همه کاره باعث صرفه جویی در وقت و انرژی در انجام کارهایی مانند پخت و پز و گرمایش مجدد می شود، اما در حالی که از زمان معرفی مایکروویوها مدت زیادی گذشته است اما در مقایسه با سایر وسایل آشپزخانه معمولاً عمر کمی دارند. دوام اجاق مایکروویو چقدر است؟

تاریخچه مختصر اجاق مایکروویو

در دوام اجاق مایکروویو در ابتدا به طور تصادفی بیش از 70 سال پیش توسط مهندسی اختراع شد که در حال آزمایش یک مگنترون درجه نظامی بود و کشف کرد که این یک میان وعده را که در جیب خود داشت ذوب کرده است.

در سال 1947، اولین مایکروویو تجاری با هزینه ای بیش از 2000 دلار و وزن 750 پوند تولید شد، اما در سال 1967 آمانا یک مدل خانگی جمع و جور و مقرون به صرفه تر تولید کرد. اجاق مایکروویو امروزی یک جایگزین غنی از ویژگی و نسبتاً ایمن نسبت به مدل های قبلی خود است که بسته به نوع ساخت و عملکرد آن از نظر قیمت متفاوت است.

مایکروویو چه مدت باید دوام بیاورد؟

اجاق مایکروویو متوسط ​​با استفاده معمولی حدود هفت سال دوام می آورد و با استفاده زیاد و نگهداری ضعیف حتی کمتر. یک خانواده پرجمعیت ممکن است هر چهار تا پنج سال یکبار لوازم خانگی خود را تعویض کنند زیرا به استفاده از آن برای گرم کردن تنقلات و مواد باقی مانده یا یخ زدایی وعده های غذایی اعتماد بیشتری می کنند.

این را ببینید  دلایل کار نکردن ماکروفر

در صورت قرار دادن وسایل نادرست در داخل، این عمر می تواند حتی بیشتر شود، که ممکن است صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند یا خطر آتش سوزی داشته باشد.

بخوانید: عوامل خرابی مایکروویو

نشانه هایی که باید آنها را تعمیر یا جایگزین کنید

در دوام اجاق مایکروویو در برخی از مواقع، مایکروویو شما باید تعویض شود، اما تعدادی از موارد وجود دارد که تعمیر می تواند گزینه مقرون به صرفه تری باشد. متخصصان باتجربه در می توانند با این نکاتی که ارزش تعمیر لوازم کوچک را دارند، تصمیم شما را آسان تر کنند. علائمی که ممکن است نیاز به تعویض واحد داشته باشید عبارتند از:

  • زمان آشپزی خاموش است. اگر غذای شما خیلی سریع یا خیلی آهسته می پزد با قرار دادن یک فنجان آب در داخل و روشن کردن مایکروویو به مدت دو دقیقه قدرت خود را آزمایش کنید. اگر هنگام بیرون آوردن آب لوله کشی آب گرم نباشد، ممکن است زمان تعویض دستگاه فرا رسیده باشد.
  • مهر و موم درب به خطر می افتد. مهر و موم درب از ویژگی های ایمنی مهمی است که برای حاوی مقادیر کم تابش طراحی شده است.
  • مشکلات صفحه کلید اگر یک یا چند دکمه روی صفحه کلید پاسخگو نیستند، ممکن است عملکرد مایکروویو شما را به میزان قابل توجهی مختل کند. اگر با تمیز کردن خوب مشکلی برطرف نشد، برای خدمات تعمیر مایکروویو با Appliance تماس بگیرید.
  • کهنسال. اگر مایکروویو شما به مرز 10 سالگی نزدیک می شود، در نظر بگیرید که آن را با یک واحد جدید و کم مصرف جایگزین کنید.
  • بوی عجیب و غریب سوزش بو، دود یا جرقه علامت بی ثباتی است و باید سریع مایکروویو را خاموش و از برق بکشید و خواستار تعمیر شوید.
این را ببینید  استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو

نکاتی برای اینکه مایکروویو طولانی تر شود

در دوام اجاق مایکروویو با این نکات سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید:

  • اطمینان حاصل کنید که گردش هوای کافی در اطراف مایکروویو وجود دارد.
  • برای محافظت از اجزای الکتریکی از محافظ ولتاژ استفاده کنید.
  • از قرار دادن اشیا metal فلزی در داخل مایکروویو خودداری کنید.
  • برای تمیز کردن از آب و صابون ملایم استفاده کنید.
  • مایکروویو را در حالت خالی روشن نکنید.

بیشتر بدانید: نصب مایکروویو OTR

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 12 =