دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه می توان از بوی پلاستیک ذوب شده در مایکروویو خلاص شد

گرم شدن بیش از حد ظرف پلاستیکی غذا در مایکروویو می تواند منجر به پلاستیک ذوب شده شود. درب برخی از ظروف پلاستیکی برداشت حتی ممکن است قبل از گرم شدن غذای زیر آنها شروع به ذوب شدن کند. نتیجه نهایی این است که مایکروویو بدبو و یک وعده غذایی بالقوه خراب. برای بیرون آمدن بوی پلاستیک سوخته از مایکروویو ، آن را هوا دهید و سپس آن را با پاک کننده های طبیعی بو ، مانند سرکه تمیز کنید.

مایکروویو را با بخار تمیز کنید

تمیز کردن قسمت داخلی مایکروویو با بخار به دو منظور انجام می شود: به از بین بردن بوی پلاستیک و همچنین هرگونه لخته احتمالی باقی مانده توسط پاشیده غذا کمک می کند. سرکه ماده مخفی است که از شر بوها برطرف می شود و غذاهای پخته شده را کاهش می دهد.

برای تمیز کردن مایکروویو با بخار ، یک فنجان اندازه گیری قابل شستشو با مایکروویو را از نیمه با آب شیر پر کنید. 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید اضافه کنید ، سپس فنجان را در مایکروویو قرار دهید. مایع را برای دو تا سه دقیقه گرم کنید ، یا فقط تا زمانی که داخل پنجره مایکروویو بخارپز شود. درب مایکروویو را حداقل برای 10 دقیقه بسته بگذارید و سپس آن را باز کنید.

با استفاده از یک اسفنج و مایع در فنجان اندازه گیری ، کل قسمت داخلی مایکروویو را پاک کنید. درب مایکروویو را باز بگذارید تا هوا خشک شود.

هنگامی که دریچه مایکروویو بو می کند

اگر مایکروویو را قبلاً تمیز کرده اید و در هنگام استفاده از آن بوی جدیدی بوجود می آید ، ممکن است دریچه مایکروویو شما بو بگیرد. توجه داشته باشید که آیا بوی آن همان بوی پلاستیکی ذوب شده ای است که قبل از تمیز کردن مایکروویو مشاهده کردید. ممکن است مقداری از هوای گردش شده از طریق منافذ گرمایی مایکروویو هنوز بوی پلاستیک سوخته داشته باشد. اگر بوی آن بیشتر شبیه مشکل برق است یا مایکروویو به درستی کار نمی کند ، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض دستگاه باشد.

این را ببینید  جوشاندن آب در مایکروویو

اگر مطمئن هستید که بوی آن فقط یک بوی پلاستیک ذوب شده است ، بوی خود به خود از بین می رود. همچنین می توانید دوباره روش پاک کردن بخار را امتحان کنید و چند لیوان آبلیمو اضافه کنید.

بوهای سوخته در مایکروویو جدید

مایکروویو کاملاً جدید ممکن است بوی پلاستیک سوخته یا سو عملکرد برق در چند بار اول استفاده از دستگاه باشد. در برخی موارد حتی ممکن است دود هم مشاهده کنید. این امر با گرم شدن مدارهای داخلی چند بار اول در حالت طبیعی است.

یک اجاق مایکروویو / همرفت ترکیبی نیز ممکن است هر از چند گاهی بوی نامطبوع پلاستیکی یا سوزاننده ایجاد کند ، خصوصاً وقتی دستگاه جدید است. این می تواند گرم شدن عنصر گرمای همرفت باشد. باید بعد از چند بار استفاده متوقف شود.

آیا بوی پلاستیک سوخته در خانه خطرناک است؟

اگر از مایکروویو به درستی استفاده شده باشد ، بوی پلاستیک سوخته در خانه خطرناک نیست. مایکروویو کردن وسایل پلاستیکی برای ذوب کردن آنها به طور عمدی ، ممکن است بخارهای مضر از خود منتشر کند. برای از بین بردن بوی پلاستیکی سوخته در خانه ، پنجره ها را باز کرده و پنکه های سقف را روشن کنید. اگر پنکه جعبه دارید ، آن را در پنجره ها یا نزدیک آن قرار دهید ، یک نقاشی در هوای تازه و دیگری در سمت مخالف خانه بوی تعفن را بیرون دهد. یک گلدان آب را با چند قطعه پرتقال خرد شده یا چوب دارچین در آن بجوشانید تا رایحه مطبوعی از آن خارج شود.

این را ببینید  نصب مایکروویو OTR

بخوانید: تعمیر لوازم ماکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 9 =