دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکل رایج مایکروویو و چگونگی رفع آنها

قبل از اینکه مایکروفر فعلی خود را تعویض کنید، چند روز به تحقیق در مورد مشکل بپردازید. در این مقاله چند مورد از رایج ترین مشکلات مایکروویو را که هنگام تحقیق در مورد راه حل خود با آن روبرو شده ایم، تهیه کرده ایم. قبل از اقدام به هر یک از این راه حل ها، ما توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید و یا کتابچه راهنمای کتابخانه را مطالعه کنید. این پست برای بحث در مورد نتایج احتمالی طراحی شده است و نباید به عنوان توصیه یا توصیه در نظر گرفته شود. هر مایکروویو متفاوت است و تجربه شما ممکن است از توصیفاتی که ما تجربه کرده ایم متفاوت باشد.

اجاق مایکروویو روشن نمی شود

مشکل: روشن شدن اجاق مایکروویو به معنای چند چیز متفاوت است. اول، صفحه نمایش خالی است (بدون زمان، تایمر). دوم، اگر صفحه نمایش دارید، آیا هنگام فشار دادن مایکروویو کار نمی کند؟ سوم، آیا شما قادر به تعیین زمان قبل از شروع فشار هستید؟

راه حل: از آنجا که چند تفاوت وجود دارد، یک لیست چک وجود دارد که ما باید هنگام عکاسی از مایکروویو شما را بررسی کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید اطمینان حاصل کنید که مایکروویو شما از برق متصل است. من توصیه می کنم سیم مایکروویو را از پریز خارج کنید، خروجی را بازرسی کنید، سپس سیم را دوباره به داخل پریز قرار دهید. هنگام بازرسی از سیم، شما به دنبال سیم های در معرض، جویده شده یا آسیب دیده هستید. اگر اکنون نمایشگر دارید، کارتان تمام است. در غیر این صورت، ادامه دهید.

این را ببینید  علائم تعویض مایکروویو

دومین چیزی که باید بررسی کنید قطع کننده مدار شماست. اگر مایکروویو از پریز برق است، دوباره به پریز برق وصل شوید و هنوز برق ندارید، به قطع کننده مدار خود بروید و ببینید آیا (پاپ شده است).

قطع کننده مدار پاپ (پاپ) فقط به معنای تغییر مدار از روشن به خاموش است. به دلیل سرریز جریان، قطع کننده مدار باز می شود. این یک اقدام ایمنی است که در همه خانه ها و آپارتمان ها مورد نیاز است.

دکمه های صفحه کلید کار نمی کند

مشکل: بعضی یا همه دکمه های صفحه کلید مایکروویو دیگر متوقف شده اند. ممکن است با چند دکمه شروع شود اما با گذشت زمان، به همه افزایش می یابد.

راه حل: یکی از دو دلیل متوقف شده کار صفحه کلید وجود دارد. دلیل 1: صفحه کلید برای استفاده بسیار کثیف است. غذا و / یا سایر مواد آلوده به دکمه های مایکروویو و اطراف آن وارد شده است، و غیر قابل استفاده است. برای حل این مشکل، صفحه کلید مایکروویو خود را با آب گرم و صابون تمیز کنید. هنگام تمیز کردن حتما از ماده تمیز کننده و پارچه غیر ساینده استفاده کنید. صفحه کلید را به آرامی تمیز کنید تا دکمه های شما کاربردی شوند.

توجه: قبل از تمیز کردن صفحه کلید، مایکروویو را از برق بکشید. عدم انجام این کار می تواند باعث خاموش و روشن شدن بی مورد مایکروویو شود.

راه حل دوم اتصال بین صفحه کلید و صفحه کنترل شل شده است و باید دوباره وصل شود. در بسیاری از مایکروویوهای یک مارک خاص، کانکتور اتصال صفحه کلید و صفحه کنترل یک نوار نازک و کوچک است که در جای خود محکم نیست. به دلیل فشار دادن صفحه کلید و فشار دادن و کشیدن دسته درب مایکروویو، این اتصال شل می شود.

این را ببینید  6 کاربرد برتر مایکروفر

قبل از شروع، مایکروویو را از پریز برق جدا کنید. از آنجا که ما در حال کار با اجزای الکتریکی هستیم، احتمال شوک الکتریکی وجود دارد. برای جلوگیری از شوک، مایکروویو را جدا کنید.

برای رفع این مشکل، باید کانکتور را دوباره به صفحه کلید فشار دهید. مراحل با توجه به مارک، نوع مایکروویو و مکان متفاوت خواهد بود، اما شما باید دریچه ها، لولاهای درب و صفحه کلید را باز کنید.

هنگامی که موارد بالا را باز کنید، چند سیم اضافی وجود دارد، کانکتور مورد نظر شما به نظر می رسد یک قطعه نوار بسیار نازک به نام نوار رشته ای است. در بیشتر موارد، یک براکت فکر وجود دارد که قرار است نوار را در جای خود نگه دارد. آن براکت را بلند کرده، کانکتور را بردارید و سپس دوباره به آن فشار دهید.

سیمهای جدا شده را دوباره وصل کنید و صفحه کلید خود را به مایکروویو وصل کنید. مایکروویو را دوباره به پریز برق وصل کنید و صفحه کلید را تست کنید. اگر دکمه های شما اکنون کار می کنند، پس مشکل ما حل شد، در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد صفحه کلید را جدا کرده و کانکتور را به عمق بیشتری فشار دهید.

نپختن غذا

مشکل: مشکل این است که طبخ غذا بیش از حد انتظار زمان می برد، یا غذا اصلاً نمی پزد.

راه حل: محلول یکی از 8 قطعه مایکروویو است که خراب شده است. قبل از تعیین وقت برای تعمیرکار، بررسی کنید که آیا با افزودن فاصله بین غذای شما، زمان پخت بهتر می شود یا خیر. غذای مایکروویو غالباً ممکن است بیشتر طول بکشد در صورتی که تمام مواد غذایی در یک دانه بزرگ روی دیر جمع می شوند.

این را ببینید  مشکلات احتمالی ماکروویو

اگر مورد اول جواب نداد، ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • دیود – A / C را به D / C تبدیل می کند
  • سوئیچ درب – به بقیه مایکروویو اطلاع می دهد که امکان پخت وجود دارد
  • مگنترون – از جریان D / C برای ساخت مایکروویو استفاده می کند. مایکروویو غذای شما را می پزد
  • خازن ولتاژ بالا – همراه با دیود، A / C را به D / C تبدیل می کند
  • ترانسفورماتور ولتاژ بالا – به ولتاژ کمک می کند تا مغناطیس را تأمین کند
  • فیوز حرارتی – مایکروویو را برای گرم شدن بیش از حد کنترل می کند
  • Thermoprotector – همچنین مایکروویو را برای گرم شدن بیش از حد کنترل می کند. Thermoprotector از شروع مایکروویو جلوگیری می کند
  • صفحه کنترل اصلی – این مغز مایکروویو است. همه چیز را از زمان پخت و پز تا قدرت پخت و چرخش چرخان کنترل می کند.

برای ایمنی شما، فقط متخصصان آموزش دیده باید از این اجزا و همچنین عیب یابی و جایگزینی استفاده کنند. این قطعات حاوی مقدار زیادی مرگبار برق هستند و فقط باید توسط افراد حرفه ای اداره شوند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =