دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویو یک محصول مهم الکترونیکی است که چندین نیاز را در هر خانوار و حتی در فضاهای اداری برآورده می کند. این امکان را برای شما فراهم می کند تا غذا را گرم کنید و همچنین به شما امکان پخت و پخت را می دهد. بنابراین تقریباً هر آنچه برای یک وعده غذایی اساسی نیاز دارید را انجام می دهد. اما اگر ایراد پیدا کرد یا علائمی از بی نظمی را نشان داد ، باید سریعاً مسئله مربوطه را برطرف کنید تا از وقفه ای که ایجاد می کند جلوگیری کنید. اگر متوجه جرقه یا قوس در داخل مایکروویو شده اید ، راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. موارد زیر بهترین راه حل ها برای روش تعمیر جرقه مایکروویو است

روش تعمیر جرقه مایکروویو

  1. مشکل دیود ولتاژ بالا

یکی از دلایل احتمالی روش تعمیر جرقه مایکروویو زا می تواند وجود دیود ولتاژ بالا باشد. بسیار ممکن است که دیود ولتاژ بالا باز یا کوتاه شود. دیود در کنار خازن و همچنین مگنترون عمل می کند و گرمای مایکروویو مورد نیاز برای پخت یا گرم کردن غذا را تأمین می کند.

اگر می خواهید این مورد را بررسی یا تأیید کنید ، ابتدا باید مایکروویو را از برق بکشید و سپس کابینت را جدا کنید. پس از این کار باید خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید تا از ایجاد شوک الکتریکی جلوگیری کنید. حالا برای آزمایش تداوم دیود ولتاژ بالا از یک مولتی متر استفاده کنید. در یک دیود در حال کار ، مولتی متر در یک جهت مقاومت کم و در جهت دیگر مقاومت زیادی نشان می دهد. اگر دیود در هر دو جهت هیچ تداوم یا مقاومت پایینی از خود نشان نداد ، ممکن است مجبور شوید جایگزین آن توسط یک حرفه ای شوید.

این را ببینید  راهکارهای رفع مشکلات رایج ماکروفر

برخی از دیودها به صورت آنلاین در دسترس هستند:

  • دیود مایکروویو GE WB27X10930
  • دیود مایکروویو جهانی سازگار برای GE WB27X10597 Whirlpool W10492276 و سایر 2 رایانه
  1. مشکل همزن

روش تعمیر جرقه مایکروویو و همزن قسمت دیگری از مایکروویو است که وظیفه تأمین حتی گرمایش داخل دستگاه را دارد. آنچه انجام می دهد این است که انرژی را به طور مساوی توزیع می کند. اما درصورتی که همزن خوب کار نکند ، ممکن است انرژی فقط در یک ناحیه متمرکز شود و این ممکن است منجر به جرقه زدن یا سوختن شود. دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است همزن به درستی کار نکند و از جمله آنها شکسته شدن تسمه همزن و شکسته شدن موتور محرک است. شما می توانید با یک متخصص تماس بگیرید تا آزمایش کند که در میان این موارد مسئله وجود دارد. قطعه ای را که شکسته است جایگزین کنید تا همزن دوباره به درستی کار کند و از جرقه زدن جلوگیری شود.

روش تعمیر جرقه مایکروویو

  1. وجود ضایعات فلزی در داخل مایکروویو

دلیل احتمالی دیگر روش تعمیر جرقه مایکروویو می تواند وجود ضایعات فلزی باشد. به عنوان مثال ، استفاده از فویل داخل مایکروویو می تواند منجر به جرقه شود یا اگر اخیراً دستگاه را با استفاده از پشم استیل تمیز کرده اید ، ممکن است بخشی از فلز پشم باقی مانده باشد و این امر باعث ایجاد مشکل می شود و غیره بنابراین اطمینان حاصل کنید که خیر قطعه یا ضایعات فلزی در دستگاه باقی مانده است.

بیشتر بدانید: دوام اجاق مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 17 =