دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در مورد خطای علت ایجاد صدای مایکروویو ، مایکروویوهای فر مناسب هستند زیرا فضای بیشتری برای پیشخوان به شما می دهند و به تهویه آشپزخانه کمک می کنند. وقتی از مایکروویوها در حالت عادی استفاده می کنید، معمولاً سروصدا ایجاد می شود، اما گاهی اوقات می توانند صدای همهمه و ضربات مهیبی ایجاد کنند. شنیدن صدای غرش عجیب ممکن است نگران کننده باشد، اما این صدا معمولاً نشانه مشکل نیست. شناسایی منبع صدای همهمه و تعیین عملکرد صحیح دستگاه می تواند به آرامش خاطر شما کمک کند.

علت ایجاد صدای مایکروویو و کم قدرت

در علت ایجاد صدای مایکروویو هنگامی که از اجاق مایکروویو در تنظیمات پایین تر از بالا استفاده می کنید، ممکن است صدای همهمه بیشتر به نظر برسد. با توجه به GE Appliance، صدای همهمه به دلیل روشن و خاموش شدن لوله مگنترون برای دستیابی به تنظیمات قدرت کمتر ایجاد می شود. مگنترون بخشی از سیستم فشار قوی داخل مایکروویو است. لوله خلاء انرژی مورد نیاز مایکروویو برای کارکرد را تولید می کند. صدای همهمه تولید شده از مگنترون طبیعی است.

تبدیل کننده

شنیدن صدای غرش در حالی که در آشپزخانه ای آرام ایستاده اید ممکن است باعث نگرانی شما شود. اگر هنگامی که مایکروویو هیچ نیرویی دریافت نمی کند، یک صدای همهمه بشنوید، ممکن است ترانسفورماتور صدا را منتشر کند. ترانسفورماتور قدرت ساعت را تأمین می کند و صدای همهمه ظریف به نظر می رسد. تنها در صورت گوش دادن دقیق به دستگاه می توانید این صدا را بشنوید. اگر صدای همهمه بلند باشد، فن خارجی ممکن است کار کند.

این را ببینید  خرابی لامپ و درب ماکروویو

فن ها

علت ایجاد صدای مایکروویو دارای طرفداران داخلی و خارجی است. فن داخلی هر زمان که از مایکروویو استفاده می کنید کار می کند. فن با گردش هوا در داخل مایکروویو به خنک شدن اجزا کمک می کند تا مایکروویو بیش از حد داغ نشود. طرفداران بیرونی روی مایکروویوهای فر اغلب به یک دریچه وصل می شوند تا بوی دود، حرارت و پخت و پز را که از طیف وسایل آشپزخانه بیرون می آید حذف کنند.

اگر در هنگام کار نکردن مایکروویو متوجه صدای همهمه شدید، با فشار دادن دکمه مخصوص روی مایکروویو، فن را خاموش کنید. یک دکمه فن معمولاً با یک عکس از فن نشان داده می شود یا ممکن است (بالا/ پایین/ خاموش) باشد.

علل دیگر علت ایجاد صدای مایکروویو

اجاق های مایکروویو ممکن است به دلایل مختلف صدای ناهنجار ایجاد کنند. دیود برق ممکن است خراب باشد، خازن با ولتاژ بالا ممکن است به درستی کار نکند، یا سیم های کوتاه ممکن است مانع از عملکرد صحیح اجزای داخلی شوند. اگر نمی توانید صدای همهمه را مشخص کنید، ممکن است مجبور شوید برای دستورالعمل های خاص در مورد مارک و مدل مایکروویو، از دفترچه راهنمای مالک آن استفاده کنید.

در صورت نداشتن تجربه الکتریکی برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود و دستگاه، مستقیماً با سازنده تماس بگیرید یا با یک تکنسین دستگاه تماس بگیرید تا مایکروویو را تعمیر کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =