دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در عدم فویل در مایکروویو این یک واقعیت است که مایکروویو بهترین اختراع قرن بیستم است و در میلیون ها خانه در سراسر جهان یافت می شود. این دستگاه نه تنها شما را قادر به گرم کردن غذا و مایعات می کند بلکه به شما امکان می دهد وسایل بی شماری را بپزید. مایکروویو در دفاتر کارمندان که به طور منظم نیاز به گرم کردن مایعات و مایعات دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه باورنکردنی باید به روشی خاص مورد استفاده قرار گیرد تا از ایمنی آن و همچنین خود اطمینان حاصل شود. به عنوان مثال، گفته می شود که فلزات نباید در داخل مایکروویو استفاده شوند و این در مورد ورق آلومینیوم نیز صادق است. گفته می شود که از فویل آلومینیوم نباید در مایکروویو استفاده شود زیرا باعث جرقه زدن می شود و به دستگاه آسیب می رساند.

Infact one داستان های زیادی درباره انفجار و آتش سوزی و همچنین مربوط به اجاق های مایکروویو و استفاده از اجاق های مایکروویو در داخل آنها شنیده است. اما آیا واقعاً دلیل این مسئله را می دانید؟ در زیر، شرح مفصلی درباره عدم قرار دادن فویل آلومینیوم در مایکروویو آورده شده است:

عدم فویل در مایکروویو

  1. درک نحوه کار اجاق های مایکروویو

در مایکروفرها از مایکروویو برای گرم کردن غذا استفاده می شود. مایکروویو چیزی نیست جز امواج رادیویی که فرکانس آن حدود 2.5 گیگا هرتز است. وقتی جذب می شوند، به حرکت اتمی تبدیل می شوند که گرما است. با این حال امواج این فرکانس توسط چربی ها، آب و شکر جذب می شوند اما از پلاستیک های سرامیک یا شیشه جذب نمی شوند.

این را ببینید  روش تعمیر جرقه مایکروویو

عدم فویل در مایکروویو

  1. مایکروویو نمی تواند فلزات را گرم کند

در عدم فویل در مایکروویو آنچه اتفاق می افتد این است که دیواره های داخلی اجاق مایکروویو از فلز ساخته شده است که به عنوان آینه کار می کند. پوشش ضخیم فلز منعکس کننده مایکروویو است و اگر هر ماده غذایی را درون یک ظرف فلزی داخل مایکروویو قرار دهید، دیواره ها اجازه نمی دهند غذا گرم یا پخته شود.

  1. چرا فویل آلومینیومی را در مایکروویو قرار ندهید

در عدم فویل در مایکروویو درست است که مایکروویو غذای پخته شده در ظرف های ضخیم را تهیه نمی کند. با این وجود، وقتی نوبت به قطعات نازک فلزی مانند فویل آلومینیوم و غیره می رسد، مایکروویو تمایل دارد که آنها را خیلی سریع گرم کند و این می تواند منجر به آتش سوزی یا انفجار شود. همچنین، اگر فویل از هر نقطه چین خورده باشد، ممکن است لبه های تیز ایجاد کند که جریان الکتریکی از آن عبور می کند و باعث ایجاد جرقه می شود. اگر این جرقه ها بخواهند هر چیز دیگری را در کوره بزنند، این می تواند منجر به آتش سوزی های بزرگ و در نتیجه حوادث شود.

به همین دلیل توصیه می شود از موادی که در برابر مایکروویو ایمن هستند مانند بوروسیلیکات استفاده کنید. انواع مختلفی از مواد نیز در بازار موجود است که می توان از آنها با اطمینان بسیار زیاد در اجاق مایکروویو استفاده کرد. بنابراین مطمئن شوید که فقط ظروفی را تهیه می کنید که ایمنی مایکروویو نداشته باشد تا از بروز هر نوع حوادث جلوگیری کند. اما اگر با مشکلی روبرو شده اید یا می خواهید با جرقه مایکروویو بررسی شود، می توانید با آقای راست تماس بگیرید. متخصصان از شما در خانه بازدید می کنند و هر نوع مسئله ای را که ممکن است با دستگاه خود روبرو شوید حل می کنند.

این را ببینید  تغییر لامپ مایکروویو LG

بیشتر بدانید: روش تعمیر جرقه مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 12 =