دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر کاری است که توسط بسیاری نادیده گرفته می شود. گرچه اجاق گاز را تقریباً به صورت روزانه تمیز می کنید، اما در مورد اجاق های داخلی حتی اگر غذای سوخته را دوباره بچرخانیم عدالت زیادی رعایت نمی کنیم.

اما، تمیز کردن منظم اجاق گاز ضروری است زیرا غذا هربار که اجاق گاز کار می کند به سوختن اجاق گاز می ماند. این غذاهای سوخته اساساً دودهای سرطان زایی آزاد می کنند که توسط غذای شما جذب می شوند. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت متوجه هیچگونه تأثیر سو ill بر سلامتی خود نشوید، اما در طولانی مدت ممکن است صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین دلیل است که باید مواد غذایی روزانه در داخل اجاق گاز تمیز کنید و حداقل هر ماه اجاق گاز را تمیز کنید.

تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر

نحوه تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر

برای تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر اولین فکر ممکن است اسکراب و تمیز کردن آن با مایع ظرفشویی معمولی باشد. اما متأسفانه، این ایده خوبی نیست!

هنگام شستشوی ظروف، ما معمولاً آن را در آب روان تمیز می کنیم که تمام باقی مانده مایع تمیز کننده را پاک می کند. اما آیا این مورد هنگامی است که اجاق خود را تمیز می کنید؟

خیر، از آنجا که نمی توانید فضای داخلی اجاق را با آب روان تمیز کنید، در عوض اسکراب و اسفنج می کنید. مهم نیست که چقدر دقیق آن را اجرا کنید، باقی مانده مایع ظرفشویی در سطح فر باقی می ماند. و هنگامی که کیک می پزید یا غذای خود را دوباره گرم می کنید، بخارات مضر حاصل از این بقایا باعث آلودگی غذای شما می شود. گرچه نمی توانید آن را ببینید یا حتی مزه آن را بچشید، اما این غذا در غذای شما وجود دارد و شما ناآگاهانه آنها را مصرف می کنید و در طولانی مدت به سلامتی خود آسیب می رسانید.

این را ببینید  تفاوت مایکروویو و اجاق های معمولی

بنابراین، دقیقاً چه چیزی در این بخارات وجود دارد؟ اگر به ترکیب مایعات تمیزکننده آشپزخانه خود نگاه کنید، مطمئناً می توانید دو ماده تشکیل دهنده تریکلوزان و سدیم لوریل سولفات (SLES) را مشاهده کنید. از عوارض جانبی این مواد می توان به عدم تعادل هورمون ها، ناباروری، تحریک پوست، آسیب به سیستم گردش خون، دستگاه تنفسی و هضم اشاره کرد.

بله، چیزهای خوبی که در فر می پزید فقط با شکلات و تخم مرغ پر نمی شود، بلکه برخی از مواد شیمیایی کشنده ای که می خواهید به هر قیمتی آنها را از بین ببرید.

خوشبختانه، ما گزینه های طبیعی داریم که می تواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی مضر برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده شود. و بهترین قسمت این است که اینها بیشتر وسایل خانه هستند که در بیشتر خانه ها یافت می شوند.

جایگزین 1- مخلوط جوش شیرین

برای تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر مواد لازم برای تهیه مخلوط جوش شیرین عبارتند از: جوش شیرین (بدیهی است!)، سرکه و آهک. شما همچنین به پارچه مرطوب، اسکراب، آب و کفگیر نیاز خواهید داشت.

به منظور تهیه مخلوط، یک کاسه برداشته و نصف فنجان جوش شیرین را مخلوط کرده و از یک آهک و سرکه کافی آب اضافه کنید تا به یک خمیر قابل پخش تبدیل شود.

این مخلوط کار می کند زیرا جوش شیرین ساینده ملایمی است و به از بین بردن ذرات و لکه های اکثر سطوح کمک می کند. همچنین بو را جذب می کند. وقتی با سرکه مخلوط شود، این مخلوط گریس را برش داده و باعث ایجاد سطوح بدون لک می شود. آب آهک بوی مطبوعی به اجاق می دهد.

این را ببینید  علت اصلی تعویض ماکروفر

بخوانید: استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو

بنابراین، اکنون، بیایید به چگونگی تمیز کردن اجاق گاز مرحله به مرحله نگاه کنیم.

قفسه های فر را جدا کنید: اولین مرحله در هنگام تمیز کردن اجاق گاز این است که قفسه های فر را جدا کرده و با آب صابون معمولی بشویید.

باقی مانده مواد غذایی را خراش دهید: مواد غذایی که روی سطح اجاق باقی مانده را بردارید. می توانید آنها را به آرامی پاک کنید و یا اگر گیر کرده است، سپس آن را به آرامی با کفگیر خراش دهید.

Coat The Paste: مخلوط جوش شیرین را برداشته و آن را کاملاً روی سطح داخلی اجاق گاز مخصوصاً هر قسمت چرب پخش کنید. آن را روی دریچه ها و عناصر گرم کننده قرار ندهید.

اجازه دهید خشک شود: مخلوط را یک شب یا 12 ساعت بگذارید تا خشک شود.

برای تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر اسکراب اجاق گاز: بعد از 12 ساعت، از یک اسکراب پلاستیکی ملایم یا یک پد تمیز کننده استفاده کنید و جوش شیرین خشک را به آرامی پاک کنید. به منظور شل شدن مخلوط خشک شده، کمی سرکه بپاشید. سرکه با مخلوطی که کف ایجاد می کند واکنش نشان می دهد و به پاک سازی چربی کمک می کند و ذرات چسبیده به سطح را از بین می برد. اگر خمیر خشک شده سرسختانه از جدا شدن آن خودداری کرد، آن را با کفگیر به آرامی بتراشید.

اسفنج و پاک کردن: باقیمانده مخلوط حتی پس از مالش روی سطح فر باقی می ماند. بنابراین، از یک اسفنج مرطوب یا یک پارچه مرطوب استفاده کنید و سطح فر را کاملاً پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

اکنون قفسه های تمیز فر را بگذارید و فر شما برای دور بعدی پخت آماده است!

این را ببینید  زمان تعویض مایکروویو

جایگزین 2- پودر ذغال

برای تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر اگر ایده تمیز کردن با بیکینگ پودر و سرکه را دوست ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید. این روش سریعتر است زیرا شما مجبور نیستید آن را یک شب ترک کنید. اما از طرف دیگر، شما مجبور خواهید شد تلاش بیشتری برای پاکسازی انجام دهید.

برای تهیه مخلوط تمیز کردن، نصف فنجان پودر زغال را بردارید (می توانید آن را بصورت آنلاین یا از سوپرمارکت نزدیک خود خریداری کنید)، 2-3 قاشق غذاخوری. نمک و از یک لیمو آب و آب اضافه کنید تا یک خمیر درشت درست شود.

اگر از مادربزرگ خود س askال کنید، می دانید که از زمان بسیار قدیم برای تمیز کردن ظروف از خاکستر چوب و پودر زغال استفاده می شده است. نه تنها کارآمد است، بلکه کاملاً بی خطر و بدون عوارض جانبی است.

درست مانند روش قبلی، قفسه های فر را تمیز کرده و مواد غذایی که روی سطح داخلی اجاق گاز چسبیده است را خراش دهید.

بعد، یک پد آب پاک کن را به خمیر پودر زغال آغشته کنید و به آرامی فضای داخلی اجاق را بشویید.

سپس، با استفاده از یک پارچه مرطوب یا یک اسفنج مرطوب، مخلوط را از سطح فر پاک کنید. اگر بازهم باقی مانده ها را تکرار کنید.

و voila، اجاق شما به خوبی جدید آماده است!

بنابراین، دفعه دیگر که اجاق کثیف داشتید، مایعات تمیز کننده بر پایه مواد شیمیایی را فراموش کنید و به جای آن روش های طبیعی را انتخاب کنید. و در نظرات به ما اطلاع دهید که کدام یک از این دو گزینه برای شما مفید بوده است!

بخوانید: رفع E.Coli با مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شانزده =