دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

6 نشانه برای تعویض مایکروویو

مایکروویو شما مانند تمام وسایل آشپزخانه ساخته نشده است که برای همیشه دوام داشته باشد. در برخی از موارد نیاز به جایگزینی دارد. سوال این است که چه زمانی؟ در اینجا علائم گویایی نشان می دهد که زمان شروع خرید مایکروویو جدید است.

دود، جرقه و بوی سوزان

اینها نشانه های یک مشکل جدی و فوری است. کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و بلافاصله مایکروویو را خاموش و جدا کنید. در صورت مشاهده دود یا جرقه یا بوی سوختن چیزی دیگر برنخواهید گشت. مایکروویو شما خراب است و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

غذا درست حاضر نمی شود

بخشی از جذابیت مایکروویو این است که به طور جدی زمان پخت را تسریع می کند. اگر مایکروویو شما غذا را خیلی کندتر از حد نرمال گرم می کند یا اصلاً گرم نمی کند، مشکلی وجود ندارد.

اگر فکر می کنید قدرت مایکروویو شما کم می شود، یک آزمایش کنید. یک فنجان آب را با قدرت بالا به مدت دو دقیقه بپزید. اگر لوله کشی آن گرم نیست، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که مایکروویو جدیدی را در نظر بگیرید.

هنگام آشپزی صداهای وحشتناکی ایجاد می کند

همزمان با پخت، مایکروویو شما باید نسبتاً ساکت باشد و بیش از یک صدای ملایم ایجاد کند. اگر در عوض بلند شود و صداهای سنگ زنی، وزوز یا جغجغه ایجاد کند، چیزی بی اشکال است. ابتدا تیغه های چرخان و فن را بررسی کنید. یک تکه مواد غذایی مانده یا نامرتب یک راه حل آسان است. اما اگر بررسی این مناطق خوب باشد، یک مشکل بزرگتری پیش روی شماست که ممکن است با مایکروویو جدید به بهترین شکل برطرف شود.

این را ببینید  5 مشکل رایج مایکروویو که باید درباره آنها بدانید

درب به درستی بسته نمی شود

هنگام بسته شدن، باید درب مایکروویو کاملاً آب بندی شود. این یک ویژگی ایمنی مهم است که برای مهار تابش طراحی شده است. اگر به نظر می رسد ترک خورده، به شدت فرسوده یا شکسته باشد، برای ضمانت مایکروویو جدید کافی است.

صفحه کلید کار نمی کند

صفحه کلید بخشی جدایی ناپذیر از پخت مایکروویو است. اگر در زمان پخت، تنظیم روشن و خاموش یا دکمه شروع به کار پاسخ ندهید، ممکن است اوضاع در حال نزول باشد. ممکن است صفحه کلید به سادگی به یک تمیزکاری خوب نیاز داشته باشد. اما اگر این کار را انجام ندهد، ممکن است زمان جایگزینی فرا رسیده باشد.

بیش از 10 سال سن دارد

اکثر مایکروویوها ساخته می شوند که حداکثر 10 سال دوام می آورند. اما حتی اگر مال شما از مرز دهه فراتر رود و به نظر می رسد در وضعیت مطلوبی قرار دارد، ممکن است هنوز زمان آن باشد که به روزرسانی کنیم، زیرا فناوری ها بهبود می یابند و اکثر لوازم خانگی بسیار کارآمدتر از نظر انرژی عمل می کنند.

تعمیر یا عدم تعمیر؟

مایکروویو به یک لوازم آشپزخانه نسبتاً ارزان تبدیل شده است، بنابراین خرید یک دستگاه جدید ممکن است مقرون به صرفه تر از قطعات و هزینه های کار تعمیر باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 16 =