دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا اجرای مایکروویو خالی باعث خراب شدن آن می شود؟

مایکروویوها از موج های رادیویی با فرکانس بالا برای پخت غذا بسیار سریعتر از روش های معمول پخت و پز استفاده می کنند. در حالی که مایکروویو می تواند برای کسانی که به دنبال سرعت بخشیدن به زمان پخت و پز هستند بسیار مفید باشد، روش منحصر به فرد آنها در گرم کردن غذا نیز محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال، اجرای مایکروویو بدون اینکه چیزی در آن باشد، به مایکروویو آسیب می رساند.

در حال اجرا در خالی است

مایکروویو از یک لوله مگنترون برای ایجاد امواج رادیویی الکترومغناطیسی (معروف به مایکروویو) که غذای شما را می پزد، استفاده می کند. این امواج باعث لرزش مولکول های آب درون غذا می شوند که باعث ایجاد اصطکاک در غذا می شود و سپس به گرما تبدیل می شود.

هنگامی که مایکروویو بدون هیچ چیز در داخل کار می کند، یا اگر موردی فاقد مولکول آب باشد، مایکروویو های دستگاه به مگنترون هدایت می شوند. هنگامی که مگنترون شروع به جذب مایکروویو به اندازه تولید خود کند، ممکن است آسیب ببیند.

بدون مگنترون، بدون مایکروویو

از آنجا که کارکردن مایکروویو بدون وجود هیچ چیز در داخل ممکن است به مگنترون آسیب برساند، توصیه می شود همیشه از این کار خودداری کنید. بدون داشتن مگنترون، مایکروویو شما غذا را گرم نمی کند، درصورتی که کاملاً آن را گرم کند. وقتی مگنترون خراب شد، باید مایکروویو خود را تعمیر یا تعویض کنید.

مایکروویو را تست کن

اگر مایکروویو خود را در حالی که فقط چند ثانیه خالی است کار کنید، احتمالاً خوب خواهد بود. این کار مخصوصاً در بعضی از مدلها که در صورت باقی ماندن ساعت به محض بسته شدن درب شروع به کار می کنند بسیار آسان است. اگر مگنترون دچار خسارت شده باشد، احتمالاً حتی قبل از وقوع آسیب واقعی متوجه بوی سوختگی جزئی خواهید شد. مدت زمانی که مایکروویو قبل از آسیب دیدگی می تواند خالی باشد، بر اساس دستگاه متفاوت خواهد بود و ممکن است گاهی اوقات تنها پس از چند ثانیه رخ دهد اما گاهی اوقات به مدت پنج دقیقه اتفاق می افتد.

این را ببینید  علائم تعویض مایکروویو

اگر مطمئن نیستید که مایکروویو شما آسیب دیده است، می توانید با قرار دادن ظرفی که در داخل مایکروویو قرار دارد و آب در آن قرار دارد، آن را امتحان کنید. اگر آب گرم نباشد، مایکروویو آسیب دیده است. اگر مایکروویو هنوز گرم شود، صدمه ای ندیده است و همچنان می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

چه مواردی را باید از مایکروویو خود دور نگه دارید

هرگز غذاهای خشک مایکروویو را که حاوی آب کم هستند و هیچ آب ندارند، مایکروویو کنید زیرا کمبود رطوبت شبیه خشک شدن مایکروویو است. همچنین، هرگز فلز را در مایکروویو قرار ندهید زیرا فلز امواج رادیویی را منعکس و پراکنده می کند، بار ایجاد می کند که به نوبه خود، امواج رادیویی خاص خود را ایجاد می کند و سپس با امواج اصلی تداخل می کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سیزده =