دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر در بازار مایکروویو هستید، اما واقعاً نمی دانید که تفاوت مایکروویو و اجاق های معمولی چیست، این مقاله شما را با اختلافات روبرو خواهد کرد. از نحوه کارکرد آنها، تا هزینه آنها، تا نحوه عملکرد آنها. ما با یک مقایسه کلی بین این دو، مزایا و معایب آنها را بررسی خواهیم کرد.

اجاق مایکروویو چگونه کار می کند؟

در تفاوت مایکروویو و اجاق، اجاق مایکروویو وسیله ای برای پخت و پز است که از اشعه الکترومغناطیسی مایکروویو برای گرم کردن و پخت غذا استفاده می کند. مایکروویو نوعی تابش الکترومغناطیسی است. آنها کوتاه تر از امواج رادیویی و بلندتر از امواج مادون قرمز هستند.

مایکروویو فقط برای پخت و پز استفاده نمی شود. متوجه خواهید شد که از جمله آنها برای رادار، برخی کارهای صنعتی و ارتباطات استفاده می شود.

اجاق های مایکروویو از گرمای حاصل از این تابش الکترومغناطیسی فقط برای گرم کردن غذا به جای کل فضای داخل آن استفاده می کنند. روش تولید مایکروویو با یک جز خاص به نام “مگنترون” است. به نظر می رسد یکی از ترانسفورماتورها باشد، اما کاری که می کند این است که الکترون ها را با یک رشته گرم گرم می کند. این مایکروویوهای لازم برای پخت غذا را تولید می کند.

مطالعه کنید: بهترین ماکروفر

اجاق گاز معمولی چگونه کار می کند؟

اجاق گاز استاندارد شما همان هدف مایکروویو است اما متفاوت کار می کند. به جای استفاده از تابش الکترومغناطیسی، آنها ممکن است از عناصر فلزی، جریان الکتریکی یا چوب به عنوان منبع گرما استفاده کنند.

با یک اجاق معمولی، یک اندازه گیری دما پیدا خواهید کرد، بنابراین می توانید انتخاب کنید که در چه دمایی بپزید. در کوره ها معمولاً از یک فن که به آن اجاق گاز همرفت نیز گفته می شود، برای توزیع یکنواخت گرما استفاده می شود. یک اجاق گاز معمولی باعث گرم شدن محفظه اجاق گاز می شود، نه فقط غذا. با این کار غذای داخل آن پخته می شود.

این را ببینید  برق‌دار بودن بدنه مایکروفر

مایکروویو

  • در تفاوت مایکروویو و اجاق استفاده از اجاق های مایکروویو بسیار آسان است. شما غذای خود را در آن قرار دهید، تایمر را برای نحوه پخت آن تنظیم کنید و تمام. همین سهولت استفاده است که آن را به محبوبیت مصرف کننده تبدیل می کند.
  • مایکروویو خیلی سریعتر از اجاق گاز معمولی غذا را می پزد. در واقع بیش از 10 دقیقه نیازی به مایکروویو ندارید. دیگر نیازی به گرم شدن فر نیست و از لحظه روشن شدن آن با تمام ظرفیت می پزد. غذا اشعه را جذب می کند، بنابراین زمان و انرژی برای گرم کردن فضای اطراف آن تلف نمی شود.
  • مایکروفر به طور کلی مقرون به صرفه تر از اجاق های معمولی است. به عنوان مثال می توانید برخی از مدل های اساسی را با کمتر از 50 پوند دریافت کنید. همچنین هیچ گونه هزینه نصب ندارند. اجاق های مایکروویو عموماً انرژی بسیار کمتری را نسبت به اجاق های معمولی مصرف می کنند.
  • اجاق های مایکروویو نیز دارای بهداشتی تر، تمیز کردن آنها آسان تر و فضای کمتری را مصرف می کنند.

اجاق گاز معمولی

  • در تفاوت مایکروویو و اجاق برای انجام کارهای مختلف می توانید از اجاق گاز معمولی استفاده کنید. می توانید پخت، نان تست و کباب کنید و همچنین هنگام پخت و پز. اجاق های مایکروویو چنین انتخابی را ندارند.
  • یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از اجاق گاز معمولی، کنترل دما است. غذاهای مختلف با سرعت های مختلف طبخ می شوند و یا به دمای خاصی نیاز دارند. با مایکروویو، معمولاً فقط می توانید از تنظیمات حرارت مبهم از “یخ زدایی” تا “خیلی زیاد” استفاده کنید.
  • یک اجاق گاز معمولی که دارای فن است نیز مانند یک اجاق مایکروویو گرما را به طور مساوی توزیع می کند. این برای عملکرد اجاق گاز شما مهم است بنابراین می توانید کاملا و به طور مداوم طبخ کنید.
این را ببینید  بررسی علت ایجاد صدای مایکروویو

بیشتر بدانید: عدم چرخش صفحه مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =