دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

برای آزمایش صفحه کنترل اگر مایکروویو حتی زمانی که دکمه توقف را فشار می‌دهید روشن می‌ماند، ممکن است مشکلی در برد کنترل وجود داشته باشد. این قطعه وظیفه تغذیه رله های جداگانه را بر عهده دارد. اگر پس از اتمام عملکرد رله خاموش نمی شود، این نشانه آن است که باید به برد کنترل نگاه دقیق تری بیندازید.

آزمایش صفحه کنترل

شماره 1 : مطمئن شوید که مایکروویو از برق جدا شده است

در آزمایش صفحه کنترل ابتدا باید مطمئن شوید که مایکروویو هنوز از برق جدا است. اگر در آخرین مرحله آن را از برق جدا کردید، باز هم باید آن را از برق جدا کنید. در غیر این صورت، باید بند ناف را به سمت دیوار دنبال کنید. سپس، مطمئن شوید که دوشاخه را از پریز جدا کرده اید. این برای اطمینان از ایمن بودن شما هنگام کار بر روی مایکروویو بسیار مهم است.

شماره 2 : برد هوشمند را پیدا کنید

آزمایش صفحه کنترل پس از اینکه مایکروویو را از برق جدا کردید، برای دسترسی به برد کنترل، ممکن است لازم باشد خود کابینت مایکروویو را جدا کنید. به طور معمول، برد کنترل مستقیماً در پشت صفحه کلید پیدا می شود. ممکن است لازم باشد به بالا و پایین مایکروفر دسترسی داشته باشید، به همین دلیل ممکن است لازم باشد آن را به طور کامل از کابینت خارج کنید.

اگر مطمئن نیستید که برد کنترل کجا قرار دارد، به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید. بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه راهنما، شما باید بتوانید برد کنترل را شناسایی و حذف کنید. برای تست آن باید این کار را انجام دهید.

این را ببینید  نحوه تعمیر گیر کردن درب ماکروویو

شماره 3 : آزمایش صفحه کنترل و استفاده از مولتی متر

بعد از اینکه برد کنترل را باز کردید، باید آن را با استفاده از یک مولتی متر تست کنید. احتمالاً قطعات کوچک زیادی وجود دارند که برد کنترل را کار می کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد از دفترچه راهنما برای تعیین محل قرار دادن مولتی متر استفاده کنید.

بعد از اینکه مولتی متر در جای خود قرار گرفت، مقدار جریان الکتریکی را که از آن عبور می کند، آزمایش کنید. اگر عددی نزدیک به 0 دریافت کردید، این نشانه آن است که برد کنترل همان است و باید تعویض شود. از طرف دیگر، اگر عددی به طور قابل توجهی بالاتر از صفر به دست آورید، این نشانه آن است که شما هنوز عمر زیادی در برد کنترل دارید.

بیشتر بدانید: راهکارهای رفع مشکلات رایج ماکروفر

شماره 4 : برد هوشمند یا مایکروفر را تعویض کنید

آزمایش صفحه کنترل در نهایت، هنگامی که متوجه شدید که مشکل برد کنترل است، می توانید آن را دوباره برگردانید. اگر برد کنترل هنوز به درستی کار می کند، لزوماً نیازی به تعویض آن ندارید. از طرف دیگر، اگر عددی را دریافت کردید که بسیار نزدیک به 0 است، این نشانه این است که برد کنترل باید با مدل جدید جایگزین شود.

متأسفانه، تعویض برد کنترل مایکروویو ممکن است گران باشد. بنابراین، اگر مشکل این است، ممکن است به جای آن نیاز به یک مایکروویو جدید داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید با یک حرفه ای تماس بگیرید که می تواند به شما در ارزیابی گزینه های شما کمک کند و بهترین انتخاب را بدانید. به این ترتیب، شما پول زیادی را برای تعویض برد کنترل مایکروویو که در آینده نزدیک از بین می رود، خرج نمی کنید.

این را ببینید  برق‌دار بودن بدنه مایکروفر

جرقه زدن ماکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =