دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که اجاق های مایکروویو زندگی ما را آسان تر کرده اند، بیشتر به این دلیل که در مقایسه با سایر روش های مرسوم پخت و پز، روند پخت یا گرم کردن غذا را تسریع می کنند. با این حال، چیزهای زیادی در مورد مایکروویو گفته شده است، از جمله ادعا می شود که مایکروویو غذا ممکن است برای سلامتی مضر باشد و باعث از بین رفتن مواد مغذی در غذای شما شود، یا در بدتر از آن، اشعه در محیط منتشر می کند. با این حال، دیگران استدلال کرده اند که مضرت غذا مایکروویو ممکن است هیچ خطری برای سلامتی نداشته باشد و به غذای شما آسیب نرساند.

 اشعه ها برای بدن مضر هستند؟

در این قسمت از مقاله مضرت غذا مایکروویو اخیر انتشارات هاروارد هلث ادعا کرده است که (اجاق های مایکروویو با استفاده از امواج انرژی مانند موج های رادیویی اما کوتاه تر غذا را می پزند. این امواج به طرز چشمگیری انتخابی هستند، در درجه اول بر روی آب و سایر مولکولهایی که از نظر الکتریکی نامتقارن هستند تأثیر می گذارند – یک انتهای آن بار مثبت و دیگری بار منفی دارند. مایکروویو باعث لرزش این مولکول ها شده و به سرعت انرژی گرمایی (گرما) ایجاد می کند. ) این مقاله برخی از افسانه های رایج در مورد مایکروفر غذا را برطرف می کند. نگاهی به زیر بیندازید. بخوانید: مایکروویو غذا در ظروف پلاستیکی؟ ممکن است نابارور شوید.

مایکروویو مواد مغذی را از بین می برد

در مضرت غذا مایکروویو اعم از مایکروویو یا اجاق گاز معمولی، برخی از مواد مغذی مانند ویتامین C در غذا هنگام قرار گرفتن در معرض گرما تجزیه می شوند. در حقیقت، ممکن است هنگام تهیه مواد مغذی، پخت و پز با مایکروویو بهتر باشد زیرا پخت مایکروویو کوتاهتر است. در گزارش انتشارات بهداشت هاروارد آمده است: “تا آنجا که سبزیجات می روند، پختن آنها در آب مقداری از ارزش غذایی آنها را از بین می برد، زیرا مواد مغذی به داخل آب پخت و پز می ریزند.”

این را ببینید  خطرات اجاق های مایکروویو

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، به شرطی که آن استانداردهای ایمنی را اجرا کنید، مواد غذایی پخته شده در اجاق مایکروویو به همان اندازه که غذای پخته شده در اجاق گاز معمولی است، ایمن و دارای همان ارزش غذایی است.

بخوانید: رفع صدای مایکروویو

مایکروویو غذا می تواند به شما سرطان بدهد

انجمن سرطان آمریکا (ACS) اعلام کرد که مایکروویو باعث ایجاد رادیواکتیو در غذا نمی شود و از اشعه ایکس یا اشعه گاما که می تواند به DNA درون سلول ها آسیب برساند و منجر به سرطان شود، استفاده نمی شود. مایکروویوها غذا را گرم می کنند، اما ساختار شیمیایی یا مولکولی آن را تغییر نمی دهند. این بدان معناست که آنها دیگر مواد غذایی را سرطان زا نمی کنند. علاوه بر این، هیچ مدرکی وجود ندارد که مایکروویو در صورت استفاده مناسب برای افراد سلامتی ایجاد کند، این سازمان اضافه کرد.

اما مایکروویوهای آسیب دیده یا خراب ممکن است خطری برای افراد ایجاد کنند زیرا می توانند مقدار بیشتری از اشعه را نشت کنند. با این حال، می توانید با رعایت نکات ایمنی تجویز شده و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، خطر یا قرار گرفتن در معرض خطرات مایکروویو را کاهش دهید.

در همین حال، مطالعات نشان داده است که گرم کردن غذا در ظروف پلاستیکی در مایکروویو ممکن است مواد شیمیایی ناشی از سرطان را از پلاستیک به داخل مواد غذایی آزاد کند. دانشمندان همچنین هشدار داده اند که مایکروویو غذا در پلاستیک ها بیشتر در معرض خطر ناباروری، فشار خون، چاقی، دیابت قرار دارد. از این رو، متخصصان پیشنهاد می کنند از ظروف شیشه ای استفاده کنید و تا حد ممکن از استفاده از پلاستیک خودداری کرده یا آن را کاهش دهید.

این را ببینید  کار نکردن دکمه یا صفحه لمسی مایکروویو

برش های بزرگ گوشت باید با قدرت بالا پخته شوند

در مضرت غذا مایکروویو طبق USDA، برش های بزرگ گوشت باید با انرژی متوسط ​​(50٪) برای مدت طولانی تر و نه با قدرت زیاد (100٪) پخته شود. این کار باعث می شود گرما بدون پختن بیش از حد مناطق خارجی به مرکز غذا برسد. علاوه بر این، هنگام پخت و پز یا گرم شدن مجدد گوشت، مرغ یا ماهی، باید مراقبت های ویژه ای انجام شود تا مطمئن شوید که آنها به درستی آماده شده اند و مصرف آنها بی خطر است. سایر نکات ایمنی در مورد مایکروفر توصیه شده توسط USDA شامل – هم زدن یا چرخش غذا در میانه راه در زمان مایکروویو برای از بین بردن لکه های سرد که در آن باکتری های مضر می توانند زنده بمانند.

USDA همچنین پیشنهاد می کند که هنگام پختن غذا در اجاق مایکروویو برای پخت و پز در کوره یا اجاق گاز معمولی، باید غذای مایکروویو را بلافاصله به منبع گرمایی دیگر منتقل کرد.

با استفاده از دماسنج غذا یا پروب دمای فر برای تعیین اینکه آیا غذا به حداقل دمای داخلی ایمن رسیده است یا خیر.

با این حال، طبخ مرغ های شکم پر و کامل در اجاق مایکروویو توصیه نمی شود. واقعیت این است که انرژی مایکروویو به خوبی در تکه های ضخیم تر غذا نفوذ نمی کند و نیاز به از بین بردن میکروارگانیسم های بالقوه خطرناک دارد. از این رو، این می تواند برای سلامتی مضر باشد و به دلیل گوشت نپخته منجر به مسمومیت غذایی شود.

این را ببینید  اثرات منفی مایکروفر

بیشتر بدانید: تغییر لامپ مایکروویو LG

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =