دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

پخت و پز غذا بوسیله ماکروفر روشی است که امروزه بسیار فراگیر شده و افراد زیادی برای گرم کردن و یا آشپزی از این دستگاه استفاده می‌کنند. ماکروفرهای امروزی قیمت بالای دارند و مشتریان همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که با پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر، هزینه‌های مصرفی را کاهش دهند. قصد داریم در این مقاله ابتدا به معرفی ماکروفر و مزایا و معایب آن بپردازیم، در ادامه برخی از روش‌های تمیز کردن این دستگاه را شرح می‌دهیم. نگهداری اصولی و تمیز نمودن باعث، پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر می‌گردد و در نتیجه مراجعه به تعمیرکار و پرداخت هزینه‌های گزاف کاهش می‌یابد.

مقالات بیشتر: تعمیر ماکروفر.

نحوه تمیز کردن ماکروفر

مزایا و معایب ماکروفر

هنگامی که از ماکروفر برای پختن غذا استفاده می‌شود، مواد مغذی و ویتامین‌ها، تا حد زیادی حفظ می‌گردند. به دلیل اینکه در این روش مواد غذایی در فضایی بسته، در زمان کوتاهی گرما می‌بینند و برای پخت مقدار کمی آب صرف می‌شود. گرمای بیش از حد، آب زیاد و زمان پخت بالا از عواملی هستند که باعث می‌شوند مواد مغذیی در غذا از بین بروند. ماکروفر برای یخ‌زدایی از مواد مواد غذایی منجمد بسیار موثر است. بوسیله ماکروفر می‌توان یکی از بهترین و ایمن‎ترین روش‌های  یخ‌زدایی را تنها درعرض چند دقیقه، انجام داد. ماکروفر غذا را با رطوبت خودش می‌پزد، بنابراین نیازی به اضافه کردن کره و یا روغن نیست. با توجه با مزایایی که در بالا ذکر شد، لازم است که برای پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر، تلاش کنیم.

معایبی برای ماکروفر توسط برخی از کارشناسان تغذیه و مهندسین ذکر شده که در ماکروفرهای مدرن و پیشرفته امروزی برطرف شده و جای نگرانی برای خریداران وجود ندارد.برخی از کارشناسان معتقدند که چون زمان پخت وگرم کردن در ماکروفر کوتاه است، میکروب‌هایی که در مواد غذایی وجود دارند، از بین نرفته و باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی خواهند شد. امواج ماکروفر با نفوذ در مولکول‌های مواد غذایی باعث گرم پارگی و از هم پاشیدن ذرات شده وممکن است این مولکول‌های تغیر شکل یافته، توسط دستگاه گوارش بدن انسان ناشناخته باشند. به عقیده برخی از کارشناسان این عامل سبب بروز سرطان‌های متفاوت خواهد شد.

این را ببینید  پنج مشکل رایج مایکروویو

پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر بوسیله تمیز نمودن آن

ماکروفرها در زندگی امروزه بسیار پرکاربرد بوده و تقریبا هر کاری در زمینه آشپزی از سرخ کردن انواع مختلف گوشت تا خشک کردن میوه را می‌توانید با این دستگاه ارزشمند انجام دهید. بنابراین بسیار مهم است که همواره ماکروفر را تمیز نگه دارید تا از خرابی و تعمیر ماکروفر پیشگیری کنید. حتما به این نکته توجه کنید که برای ظروفی که درون محفظه قرار می‌دهید، درپوش مخصوص ماکروفر بگذارید تا از کثیف شدن مکرر این دستگاه جلوگیری کنید.

مقالات بیشتر: قطعات ماکروفر

شستشوی قطعات برای پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر

برخی از قطعات ماکروفر مانند سینی گردان را می‌توان جدا نمود . این کار نیز تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر و عملکرد مطلوب این دستگاه و پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر دارد. شما می‌توانید پس از جدا کردن قطعات، آنها را با آب و مایع ظرفشویی بشورید و یا حتی دورن کاشین ظرفشویی قرار دهید. توجه کنید که پس از شستشو و پیش از نصب مجدد به روی ماکروفر، قطعه مورد نظر کاملا خشک شده باشد. همچنین باید از سرد بودن محفظه ماکروفر پیش از جدا کردن قطعه، اطمینان حاصل کنید.

استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن ماکروفر

اولین و ساده‌ترین روش برای تمیز نمودن ماکروفر برای جلوگیری خرابی و تعمیر ماکروفر، استفاده از یک تکه اسفنج یا دستمال نمدار است. شما می‌توانید پس از هر بار استفاده از ماکروفر، با استفاده از دستمال مرطوب، درون محفظه را تمیز کنید. بدین ترتیب لکه‌های باقیمانده ناشی غذا، سخت نشده و به راحتی تمیز می‌شوند. البته باید توجه نمایید که پس از اتمام برنامه کاروفر، دورن محفظه، بسیار داغ است. پس برای جلوگیری از سوختگی، صبر کنید تا دستگاه کاملا سرد شود.

این را ببینید  خرابی در مایکروویو

معجزه جوش شیرین برای تمیز کردن ماکروفر

روش دیگر دیگری که برای تمیز کردن ماکروفر به کار برده می‌شود و بسیار موثر است، استفاده از ماکروفر است. روش کار به این صورت است که ابتدا باید یک پیمانه جوش شیرین را در دوپیمانه آب سرد حل کنید. سپس ظرف حاوی آب و جوش شیرین را به مدت ده دقیقه درون ماکروفر قرار دهید. پس از اتمام زمان، ظرف را بیرون آورده و با یک حوله مرطوب،درون محفظه ، شیشه و در ماکروفر را تمیز کنید. این روش در عین سادگی، برای پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر بسیار موثر است.

استفاده از لیموترش برای تمیز کردن ماکروفر

برای تمیز کردن ماکروفر بوسیله لیموترش روشی ساده وجود دارد. برای این کار درون یک ظرف یک پیمانه آب سرد بریزد، سپس چد قطره لیمو ترش به آن اضافه کنید. یه عدد لیمو نیز درون ظرف بیاندازید. طرف را درون محفظه ماکروفر قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. زمانی که بخار آب روی تمامی سطوح محفظه نشست، ماکروفر را خاموش کرده و صبر کنید که خنک شود. سپس بوسیله یک دستمال نرم، آن را تمیز کنید. این روشی بسیار سریع و ساده برای پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر است.

تمیز کردن ماکروفر با لیموترش

سخن پایانی

ماکروفر دستگاهی باارزش است که قابلیت‌های زیادی در آشپزی دارد و آسایش و راحتی فراوانی را برای مشتریان به ارمغان آورده است. به دلیل قیمت بالای این دستگاه، کاربران همواره به دنبال روشی برای پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر هستند. تمیز کردن دورن محفظه با یک دستمال مرطوب، استفاده از محلول جوش شیرین و آب و همچنین محلول آب لیمو و آب، روش‌های ساده اما موثر و کارآمد هستند.

این را ببینید  آشنایی با 10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو

برای مطالعه یک مقاله در مورد بررسی رایج‌ترین مشکلات ماکروفر، کلیک کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =