دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

این مشکل ممکن است بعد از مدتی برای ماکروفر شما ایجاد شود و با کمک این مقاله به راحتی می توانید این مشکل کار نکردن دکمه ماکروفر را برطرف نمایید.

علت کار نکردن دکمه های ماکروفر

در کار نکردن دکمه ماکروفر سه ناحیه بالقوه ماکروفر وجود دارد که کنترل عملکرد آن را توضیح می دهد:

  • صفحه کنترل
  • سوئیچ غشایی
  • صفحه کنترل

اگر برخی از دکمه های صفحه کنترل شما کار می کنند و برخی دیگر کار نمی کنند، به احتمال زیاد مشکل از خود کنترل پنل است و به احتمال زیاد به تعویض نیاز دارد.

اگر این توضیح ندهد، می تواند سوئیچ غشایی باشد. این یک لایه رسانا در اطراف خود دارد که پس از مدتی استفاده می تواند معیوب شود. برای بررسی این مسئله، باید مطمئن شوید که از پریز برق جدا شده و کابینت ماکروفر را جدا کنید. با استفاده از مولتی متر، کلید غشایی را بررسی کنید. این باید به شما اهم اهمیتی بدهد. در غیر این صورت، به جایگزینی نیاز دارد.

اگر کنترل های لمسی ماکروفر شما واکنش نشان نمی دهند اما چراغ های نمایشگر همچنان طبق معمول کار می کنند، به احتمال زیاد مشکل از صفحه کنترل است. برد کنترل برق سوئیچ غشایی را تأمین می کند. بدون آن، دکمه های اجاق گاز شما کار نمی کنند. این یک جز پیچیده است که جایگزین می شود و بهتر است به کمک خارج از کشور بماند.

ما باید مجدداً تأکید کنیم که مگر اینکه اطمینان داشته باشید که می دانید چه کاری انجام می دهید، هنگام انجام کارهای تعمیراتی در اجاق ماکروفر خود باید از متخصص کمک بگیرید حتی اگر دستگاه را از برق بکشید، هزاران ولت در داخل آن ذخیره می شود و اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، یک شوک جدی مضر ایجاد می کند. از دست و پا زدن با اجزای الکتریکی واحد خودداری کنید.

این را ببینید  نحوه تمیز کردن ماکروویو با لیمو - کاملا تضمینی در منزل

چرا صفحه ماکروفر من نمی چرخد؟

در کار نکردن دکمه ماکروفر اولین چیزی که باید بررسی شود راهنمای غلتک است. این معمولاً یک کالای سه شاخه است که در زیر صفحه ماکروفر قرار می گیرد. در انتهای هر شاخک چرخ های کوچکی وجود دارد.

آن را بیرون آورده و بررسی کنید که آیا آسیب دیده است و اینکه هنوز کار می کند. اگر آسیب دیده است، آن را جایگزین کنید.

اگر راهنمای غلتک مشکلی ندارد، وقت آن است که موتور درایو را بررسی کنید. با برداشتن پانل پایین ماکروفر، می توانید به موتور درایو دسترسی پیدا کنید. اگر چرخش نداشته باشد یا صدای خاصی از سنگ زنی ایجاد کند، باید جایگزین شود. اگر صدایی ایجاد نمی کند و به نظر نمی رسد علائم قابل مشاهده ای از آسیب دیده باشد، با استفاده از چند متر آن را برای تداوم آزمایش کنید. ما در این صورت کمک یک متخصص را توصیه می کنیم.

اگر هیچ یک از آنها پاسخی ارائه نمی دهند، باید اتصال دهنده درایو را بررسی کنید. همچنین می توانید آن را در زیر پانل پایین ماکروفر، متصل به شافت موتور پیدا کنید. کوپلر را برداشته و از نظر خرابی بررسی کنید. اگر این است جایگزین کنید.

امیدوارم این مسئله به مشکلات احتمالی شما با اجاق ماکروفر پاسخ داده باشد. آنها به طور کلی بسیار خوب کار می کنند و به احتمال زیاد در ماکروفر با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد.

می توانید پس از حدود 10 سال استفاده از ماکروفر خود انتظار داشته باشید که این علائم ساییدگی را نشان دهد. اگر مشکلی در اجزای الکتریکی واحد وجود دارد، آن را به عهده یک متخصص بگذارید مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که می دانید چه کاری انجام می دهید.

این را ببینید  کار نکردن دکمه یا صفحه لمسی مایکروویو

بیشتر بدانید: کار نکردن صفحه نمایشگر مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =