دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راحتی مایکروویو صرفه جویی در زمان واقعی است، به خصوص در مورد یخ زدایی ایمن مایکروویو مواد غذایی منجمد. به خاطر سپردن اینکه گوشت یا یک وعده غذایی منجمد را از فریزر خارج کنید و زمان کافی برای ذوب شدن در یخچال را داشته باشید، نیاز به یک برنامه ریزی عمدی دارد. بسیاری از خانواده های شلوغ ترجیح می دهند از مایکروویو خود برای آب شدن غذا استفاده کنند زیرا این سریعترین روش است، با این حال دانشگاه میشیگان توصیه می کند که از فاکتورهای مهم ایمنی غذایی پیروی کنید تا وعده غذایی شما با خیال راحت آماده شود.

یخ زدایی ایمن مایکروویو

قرار دادن گوشت در ماکرویو

برای یخ زدایی ایمن مایکروویو هنگامی که غذای منجمد مانند گوشت را از فریزر خارج می کنید، بسته بندی فروشگاه، از جمله سینی های کف و بسته بندی پلاستیکی را خارج کنید. این نوع بسته بندی در دمای بالا در برابر حرارت مقاوم نیست. این ماده احتمالاً ذوب یا تار می شود و باعث مهاجرت مواد شیمیایی مضر به مواد غذایی می شود. مواد غذایی منجمد را در ظرف مناسب مایکروویو قرار دهید و روی آن را آزاد بگذارید. ویژگی یخ زدایی را روی مایکروویو انتخاب کنید که به طور کلی روی 30 درصد قدرت تنظیم می شود.

بسیاری از مایکروویوها به طور خودکار غذا را چرخانده و امکان ذوب شدن را می دهند. اگر مایکروویو به طور خودکار غذا را نمی چرخاند، در نیمه راه فرایند ذوب درب مایکروویو را باز کنید و ظرف را با دقت بچرخانید. یخ زدایی بسته به وات مایکروویو و اندازه و ضخامت ماده غذایی هفت تا هشت دقیقه در هر پوند طول خواهد کشید.

این را ببینید  انفجار فیوز سرامیکی MICROWAVE

از آنجا که مواد غذایی در مایکروویو در حال یخ زدایی است، ممکن است لبه های غذا شروع به گرم شدن یا کمی پختن کنند در حالی که داخل غذا منجمد است. ذوب ناهموار مهمترین نگرانی در مورد ایمنی مواد غذایی است، که دلیل آن این است که چرا غذا باید پس از ذوب شدن فوراً پخته شود. در هنگام ذوب مایکروویو دمای غذا را افزایش می دهد و در صورت ورود به منطقه خطرناک، 40 تا 140 درجه فارنهایت، رشد و تکثیر باکتری ها آغاز می شود.

نکات بسیار مهم

در یخ زدایی ایمن مایکروویو به یاد داشته باشید که غذای منجمد هنوز هم حاوی باکتری است حتی اگر غیرفعال باشد. با افزایش دمای غذا، باکتری یک بار دیگر فعال می شود. پخت و پز به موقع مواد غذایی ذوب شده باعث از بین رفتن بیشتر باکتری ها خواهد شد. ذوب غذا در مایکروویو و قرار دادن آن در یخچال یا کولر برای ایمن شدن بعداً ایمن نیست.

همیشه غذاهای یخ زده مایکروویو را فوراً بپزید. حتماً از دماسنج غذا استفاده کنید تا مطمئن شوید غذا در حین پخت و پز به دمای داخلی مناسب می رسد تا از بیماری های ناشی از غذا جلوگیری کند.

مایکروویو واقعاً یک وسیله آشپزخانه مورد علاقه است، چه در حال گرم شدن، پخت و پز یا یخ زدایی است، شما نمی توانید راحتی آن را شکست دهید. دانستن چگونگی یخ زدایی بی خطر مواد غذایی، به ویژه برش های مختلف گوشت، استفاده از مایکروویو فقط به کمی چگونگی ذوب کردن، طبخ و سرو غذاهای دلخواه خانواده علاقه دارد.

این را ببینید  جرقه غذا در مایکروویو

بیشتر بدانید: اجاق هوشمند

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =