دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت دود کردن و بو دادن ماکروویو

ماکروویوها اصولا جزوه مهمی از وسایل الکترونیکی می باشند به این صورت که امروزه در بیشتر اشپرخانه ها این وسیله دیده می شود. بعد از خرید ماکروویو ممکن است هنگام شروع کار با این وسیله دچار مشکل شوید و یا بعد از مدتی این وسیله عمکلرد طبیعی خود را از دست بدهد و به این صورت باید به راحتی این مشکل را رفع نمایید. اصولا مشکلات اولیه در رابطه با ماکروویو بسیار متنوع و زیاد است. در این مقاله در رابطه با علت دود کردن و بو دادن ماکروویو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

دود کردن ماکروویو

این مشکل یکی از مشکلات رایج است که در ماکروویو ها دیده می شود. دود کردن ممکن است در هنگام مایکرو یا گریل و یا کانوکشن شروع به دود کردن کند. در ادامه در رابطه با این مشکل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. در هنگامی که دستگاه شروع به دود و یا بوی غیر عادی کند حتما باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

در هنگامی که ماکروویو در برنامه ی مایکرو دود نمیداد و در برنامه های دیگر شروع به دود کرد علت تمیز نبودن دستگاه است. برای رفع این مشکل بهتر است بدنه داخلی و توری سقف (چسبیدن چربی) کثیف باشد ممکن است باعث دود کردن ماکروویو باشد. برای تمیز کردن دستگاه باید با استفاده از دستمال مرطوب و محلول آب یا جوش شیرین محفظه ی داخلی را به طور کامل تمیز نمایید. بعد از پاکسازی دستگاه برنامه ی گریل را انتخاب کنید و زمان را 10 دقیقه تنظیم کرده و استارت را انتخاب کنید تا دستگاه شروع به کار کند.

ویژگی های ماکروویو MJ3965ACS ال جی

علت بو دادن ماکروویو

ممکن است بود دادن ماکروویو علت زیادی داشته باشد. علت عمده ی این بو کثیفی داخل مخزن است که باید هرچه سریع تر داخل دستگاه را به طور کامل تمیز نمایید. در بعضی حالات نیز ممکن است بوی سیم سوخته را احساس کنید. در صورتی که بوی سیم سوخته را حس کرده اید موارد زیر را چک نمایید.

  • در صورتی که ماکروویو شما نو بود و تازه خریداری شده بود و بعد از استفاده اول و دوم بو را حس کرده اید این بو طبیعی است.
  • در هنگامی که بو همراه با دود بود حتما دستگاه را به تعمیرکار نشان دهید تا مشکل را به طور کامل حل و بررسی نماید.
  • ممکن است بعد از باز کردن درب دستگاه بوی غذا را حس کنید در این هنگام بهتر است داخل دیواره را به طور کامل تمیز نمایید.
  • برای از بین بردن بوی دستگاه بهتر است یک کاسه آب را درون دستگاه به مدت 10 دقیقه گذاشته و سپس خارج نمایید و بعد از آن با استفاده از دستمال نخی تمیز داخل دستگاه را تمیز نمایید.
این را ببینید  راهنمای تعمیر مایکروویو
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =