دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دلایل کار نکردن ماکروفر / سوختن فیوز یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مایکروویو می تواند داشته باشد، اما این فقط نشان دهنده این است که مشکلی پیش آمده است. فیوز سوخته واقعاً به این معنی است که یکی از اجزای الکتریکی شما شکسته یا از کار افتاده است و قدم بعدی این است که بفهمید کدام قطعه است. اخطار: برای تعمیر سعی نکنید مگر اینکه آموزش تعمیرات لوازم خانگی داشته باشید. مایکروویوها می توانند 2000 ولت برق در مدار ولتاژ بالا داشته باشند و به راحتی منجر به آسیب یا مرگ شوند. قبل از اینکه با هر چیزی داخل مایکروویو کار کنید، حتما خازن را تخلیه کنید. اگر نمی‌دانید که چگونه یک خازن را با خیال راحت تخلیه کنید، همین حالا آن را متوقف کنید.

دلایل کار نکردن ماکروفر

دلایل کار نکردن ماکروفر و نکات مهم برای فیوز

در دلایل کار نکردن ماکروفر قبل از آزمایش از فیوز قابل تنظیم مجدد استفاده کنید تا هنگام تست خرابی های اولیه از فیوزهای جدید عبور نکنید، اما اگر راحت تر است، می توانید با فیوزهای جدید تست کنید. سپس، باید آن را مجدداً روشن کنید: این بدان معناست که مایکروویو خود را دوباره کنار هم قرار دهید تا بتوانید با خیال راحت آن را وصل کنید. حتی اگر مایکروویو می تواند بدون پوشش کار کند، برای ایمنی خود می خواهید آن را به طور کامل وصل کنید.

مدار ولتاژ بالا را با جدا کردن یک سرب از منبع تغذیه منتهی به ترانسفورماتور جدا کنید. هنگامی که برق دوباره روشن شد، آن را با مایکروویو چیزی مانند یک کاسه کوچک آب یا هر چیزی که به شما امکان می دهد به راحتی قدرت گرمایش را آزمایش کنید، آزمایش کنید. در رایج ترین حالت، مایکروویو شما بدون مشکل راه اندازی می شود و کار می کند. این تأیید می کند که هیچ چیزی که فقط 120 ولت مصرف می کند مانند کلیدهای درب و کنترل الکترونیکی شما باعث این مشکل نمی شود.

این را ببینید  دلایل فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی

مقالات بیشتر : دلایل تغییر خودکار ساعت مایکروویو

خازن مایکروویو

در دلایل کار نکردن ماکروفر ابتدا خازن را تخلیه کنید. خازن را جدا کرده و مقاومت را در حساس ترین مقیاس بررسی کنید. کنتور شما باید از باتری 9 ولتی استفاده کند. سیم های کنتور خود را روی انتهای درپوش قرار دهید و باید یک بالا و پایین رفتن سریع روی کنتور خود مشاهده کنید. اگر مقاومت بالا بماند، خازن باز گیر کرده و باید تعویض شود. اگر مقاومت هرگز تغییر نکند، خازن کوتاه شده و نیاز به تعویض دارد.

دلایل کار نکردن ماکروفر و خرابی دیود

خازن را جدا کرده و مقاومت را در حساس ترین مقیاس بررسی کنید. کنتور شما باید از باتری 9 ولتی استفاده کند. سیم های کنتور خود را در انتهای دیود قرار دهید و باید یک بالا و پایین رفتن سریع روی کنتور خود مشاهده کنید. اگر مقاومت بالا بماند، دیود باز گیر کرده و باید تعویض شود. اگر مقاومت هرگز تغییر نکند، دیود کوتاه شده و نیاز به تعویض دارد. این باید در هر دو سر دیود بررسی شود، و فقط باید از یک طرف بالا بیاید زیرا دیودها فقط از یک جهت اجازه برق می دهند.

ترانسفورماتور ولتاژ بالا مایکروویو

ترانسفورماتورها بسیار شبیه به هم هستند، اما توصیه می کنیم شماتیک سیم کشی را بکشید تا مشخص کنید که سیم چه کاری انجام می دهد. از آنجا، هنگامی که مایکروویو برق ندارد، مقاومت مناسب برای هر خط را اندازه گیری می کنید. اگر مقاومت به شدت از این مقادیر منحرف شود، ترانسفورماتور خراب است و باید تعویض شود.

این را ببینید  عدم نیرو مایکروویو

مگنترون مایکروویو

دلایل کار نکردن ماکروفر و هیچ راهی برای بررسی دقیق یک مگنترون وجود ندارد. قطعه را از نظر آسیب فیزیکی بررسی کنید و سه جزء دیگر را حذف کنید تا مشخص شود آیا مگنترون مقصر است یا خیر.

مشکلات اجاق ماکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نه =