راهکارهای رفع کد خطای E-11 ماکروویو کدام اند؟ آیا ماکروویو سامسونگ شما کار میکند اما به نوعی غذای شما را بسیار خشک میشود؟ اگر با این مشکل همراه با کد خطای E-11 مواجه هستید، به احتمال زیاد سنسور رطوبت معیوب دارید. خطای E-11 به راحتی قابل رفع است. میتوانید تعمیر را خودتان در 30 دقیقه یا کمتر انجام دهید. در راهنمای ما، ما به شما کمک میکنیم تا بفهمید کد خطای E-11 در ماکروویو سامسونگ شما چیست. در این مقاله microwave-service همچنین به شما کمک میکنیم بفهمید چه چیزی باعث بروز آن میشود و برای حل آن چه کاری میتوانید انجام دهید.
کد خطای E-11 ماکروویو سامسونگ به چه معناست
از نظر کارشناسان microwave-service ، کد خطای E-11 در ماکروویو سامسونگ نشان دهنده وجود مشکل در سنسور هوشمند رطوبت است که از پختن یا پختن بیش از حد غذای شما جلوگیری میکند. اگر سیمکشی شل باشد یا سنسور معیوب باشد، ماکروویو سامسونگ شما خراب میشود و کد E-11 را نشان میدهد.
همه ماکروویوهای سامسونگ دارای عملکرد کنترل رطوبت و سنسور رطوبت هوشمند نیستند. فقط مدلهایی با این ویژگیها با کد خطای E-11 مواجه میشوند.
سنسور هوشمند رطوبت در پشت یک پنل در سمت چپ بالای ماکروویو سامسونگ شما قرار دارد. در طول فرآیند پخت، سنسور بخار ساطع شده از غذا را اندازه گیری میکند و به طور خودکار زمان پخت را بر اساس خوانش آن تنظیم میکند. اگر خراب شود، نمیتواند تنظیمات پخت و پز را بهینه کند. بنابراین، شما اغلب با غذای خشک مواجه میشوید.
نکته سریع درباره رفع کد خطای E-11 ماکروویو
سنسور گاز یا رطوبت معمولا در سمت چپ بالای ماکروویو سامسونگ قرار دارد. با این حال، مکان آن ممکن است بسته به مدل ماکروویو خاص شما متفاوت باشد. اگر مطمئن نیستید، دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا سنسور را در ماکروویو خود پیدا کنید.
نحوه رفع کد خطای E-11 ماکروویو سامسونگ
برای رفع این خطا در این قسمت از مقاله microwave-service راهکاری قرار داده شده است. برای رفع خطای E-11 در ماکروویو سامسونگ، دستگاه خود را چرخه برق بزنید. آن را از منبع برق جدا کنید و حداقل 60 ثانیه صبر کنید تا دوباره آن را به برق وصل کنید. اگر با این کار خطا برطرف نشد، اتصالات شل یا علائم آسیب را بررسی کنید. در صورت وجود، باید سنسور را تعویض کنید.
در زیر، راههای مختلفی را برای رفع کد خطای E-11 در ماکروویو سامسونگ به شما نشان میدهیم که با سادهترین راه حل شروع میشود.
وجود نقص و خرابی در سیم کشی سیستم
اگر در ماکروویو سامسونگ خود با کد خطایی مواجه شدید، اولین کاری که باید انجام دهید چرخه برق آن است. بیشتر اوقات، این کدهای خطا به دلیل نقص در سیستم ایجاد میشوند. در چنین مواردی، پس از تنظیم مجدد ماکروویو، آنها از بین میروند.
راه حل: برای چرخه برق ماکروویو سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: ماکروویو خود را از برق بکشید یا آن را در قطع کننده مدار خاموش کنید.
مرحله 2: ماکروویو خود را حداقل 60 ثانیه از برق جدا نگه دارید – مگر اینکه فکر کنید رطوبت باعث ایجاد خطا شده است.
خواه بخار از روی اجاق گاز شما باشد یا ریختن آن، رطوبت میتواند در ماکروویو شما اختلال کند. بنابراین، اگر فکر میکنید در دستگاه رطوبت وجود دارد، قبل از اینکه دوباره آن را به برق بزنید، به آن زمان کافی بدهید تا خشک شود.
مرحله 3: ماکروویو خود را دوباره به برق وصل کنید.
مرحله 4: بررسی کنید که آیا تعمیر شما کد خطای E-11 را حل کرده است یا خیر.
اگر چرخه برق ماکروویو شما خطا را برطرف نکرد، ممکن است مجبور شوید سنسور گاز را تعویض کنید. اگر در انجام تعمیر راحت نیستید با مرکز نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست خدمات دهید.
سیم کشی شل در سنسور و رفع کد خطای E-11 ماکروویو
اتصال شل یا آسیب دیده به سنسور رطوبت هوشمند نیز میتواند باعث ایجاد کد خطای E-11 شود. میتوانید این موضوع را با باز کردن ماکروویو سامسونگ و بررسی سنسور خود تأیید کنید. این یک راه حل آسان است که بسته به مهارت خود میتوانید آن را در کمتر از 20 دقیقه تمام کنید.
راه حل: برای رفع اتصال شل به سنسور رطوبت هوشمند، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: ماکروویو خود را از برق بکشید.
مرحله 2: درب ماکروویو را باز کنید تا برداشتن پنل بالایی آن راحت تر انجام شود.
مرحله 3: پانل بالایی را جدا کنید، آن را بردارید و کنار بگذارید.
مرحله 4: پیچهای روی پانل فلزی، محل قرارگیری سنسور را بردارید.
مرحله 5: دو زبانه سمت راست محفظه فلزی را فشار دهید.
مرحله 6: از یک پیچ گوشتی برای فشار دادن زبانههای سمت چپ استفاده کنید.
مرحله 7: محفظه فلزی را با دقت بردارید تا به سنسور دسترسی پیدا کنید.
مرحله 8: اتصالات شل یا آسیب دیده به سنسور را بررسی کنید.
مرحله 9: اتصال شل را با چرخاندن سیمها به یکدیگر بازیابی کنید. سپس برای امنیت بیشتر، سیمها را با مقداری نوار برق به هم بپیچید.
مرحله 10: محفظه فلزی و پیچهای آن را سوار کنید.
مرحله 11: درپوش بالایی ماکروویو خود را دوباره نصب کنید و آن را با پیچ در جای خود قفل کنید.
مرحله 12: ماکروویو خود را به برق وصل کنید و بررسی کنید که آیا خطای E-11 برطرف شده است.
سنسور ناکارآمد و خراب یکی از راهکارهای رفع کد خطای E-11 ماکروویو
اگر یک سنسور آسیب دیده دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک سنسور جایگزین کنید. بهتر است قبل از تعمیر ماکروویو خشک باشد تا از آسیب به ماکروویو جلوگیری کنید. برای تعمیر نیاز به برعکس کردن ماکروویو دارد. سپس، مراحل زیر را طی کنید.
راه حل: برای تعویض سنسور معیوب ماکروویو ، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: ماکروویو خود را از پریز برق جدا کنید.
مرحله 2: درب را باز کنید وسینی آن را بردارید.
مرحله 3: پیچهای نگهدارندهی درب را باز کنید.
مرحله 4: ماکروویو را روی یک سطح محکم و یکدست قرار دهید.
مرحله 5: پانل تهویه را جدا کرده و آن را به جلو بکشید تا به سنسور رطوبت دسترسی پیدا کنید.
مرحله 6: سنسور هوشمند رطوبت را پیدا کنید و آن را از ماکروویو خود جدا کنید.
مرحله 7: سنسور جدید را نصب کنید و آن را با پیچهایش در جای خود قفل کنید.
مرحله 8: کابل را به برد کنترل وصل کرده و آنها را به هم وصل کنید.
مرحله 9: پانل بالایی را سوار کنید و پیچها را دوباره نصب کنید.
مرحله 10: ماکروویو خود را بلند کرده و دوباره در کابینت نصب کنید.
مرحله 11: واشرها را دوباره روی قسمت مورد نظر نصب کنید و پیچها را محکم کنید.
مرحله 12: ماکروویو خود را دوباره به برق وصل کنید. آن را روشن کنید و بررسی کنید که آیا خطای E-11 برطرف شده است.
اگر هیچ یک از این راه حلها مشکل را برطرف نکرد، توصیه میکنیم با مرکز نمایندگی microwave-service تماس بگیرید. از متخصصی بخواهید که بتواند کد خطا را تأیید کند و ماکروویو شما را تعمیر نماید.
دانستنی های جدید: نحوه خاموش کردن صدای ماکروویو سامسونگ