دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ریست کردن ماکروویو سامسونگ چگونه انجام میشود؟ نمی‌توانید دکمه ریست را در ماکروویو سامسونگ خود پیدا کنید؟ شاید دلیل آن نداشتن کلید ریست در ماکروویو شماست. نگران نباشید، راه‌های دیگری برای تنظیم مجدد ماکروویو و توقف عملکرد وجود دارد. در راهنمای ما، به شما نشان خواهیم داد که چگونه ماکروویو سامسونگ خود را تنظیم مجدد کنید و چه زمانی لازم است آن را اجرا نمایید.

ریست کردن ماکروویو سامسونگ
ریست کردن ماکروویو سامسونگ

نحوه ریست کردن ماکروویو سامسونگ

دو راه برای تنظیم مجدد ماکروویو سامسونگ وجود دارد: یک تنظیم مجدد سخت و یک تنظیم مجدد نرم. با فشار دادن دکمه STOP/OFF می‌توانید ماکروویو سامسونگ خود را به‌صورت نرم تنظیم کنید. می‌توانید با قطع کردن ماکروویو و وصل کردن مجدد آن پس از سه دقیقه، هارد ریست را انجام دهید.

مراحل
تنظیم مجدد نرم دکمه STOP/OFF را حداقل سه ثانیه نگه دارید.
هارد ریست ماکروویو خود را از برق بکشید یا برق خود را از کلید مدار قطع کنید.
حداقل سه دقیقه ماکروویو خود را از برق جدا کنید.
ماکروویو خود را دوباره به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. سپس، زمان را روی ماکروویو خود تنظیم کنید و برای تأیید تنظیمات، Start را فشار دهید.

جدا از جدا کردن سیم برق ماکروویو، می‌توانید با خاموش کردن برق در قطع کننده مدار، هارد ریست را انجام دهید. اگرچه در هر مدل متفاوت است، قطع کننده مدار معمولاً در منطقه‌ای با ترافیک کم قرار دارد. پس از وصل کردن مجدد ماکروویو از هارد ریست، باید دستگاه را دوباره روشن کنید و زمان روز را تنظیم کنید.

چه زمانی ماکروویو سامسونگ خود را Soft Reset کنید

هنگامی که زمان یا حالت پخت اشتباهی را در ماکروویو سامسونگ خود وارد می‌کنید و می‌خواهید آن را تغییر دهید، می‌توان یک تنظیم مجدد نرم انجام داد. همچنین می‌توانید برای پاک کردن اشکالات نرم‌افزاری و رفع یک کنترل پنل پاسخگو، یک بازنشانی نرم انجام دهید. فقط دکمه STOP/CLEAR را فشار دهید تا ماکروویو خود را به آرامی تنظیم کنید.

تنظیمات ماکروویو را پاک کنید

همانطور که گفته شد، تنظیم مجدد نرم معمولاً زمانی انجام می‌شود که تنظیمات ماکروویو نادرست را وارد کرده باشید و بخواهید آن را لغو کنید. به جای انجام بازنشانی سخت، که سایر داده های کاربر مانند زمان را پاک می‌کند، می‌توانید برای رفع تنظیمات ناخواسته ماکروویو، یک تنظیم مجدد نرم انجام دهید.

این را ببینید  7 دلیل گرم نشدن ماکروویو و رفع آن

پاک کردن اشکالات نرم افزار

بازنشانی سخت همیشه ضروری نیست، به خصوص وقتی صحبت از اشکالات نرم افزاری باشد. اگر با هر گونه اشکال نرم افزاری مانند کدهای خطا در ماکروویو سامسونگ (کدهای خطای ماکروویو سامسونگ) مواجه شدید، می‌توانید قبل از انجام بازنشانی سخت، یک تنظیم مجدد نرم افزاری را امتحان کنید.

ریست کردن ماکروویو سامسونگ
ریست کردن ماکروویو سامسونگ

کنترل پنل پاسخگو نیست

کنترل پنل ماکروویو سامسونگ شما ممکن است هر از چند گاهی به لمس شما پاسخ ندهد. این می‌تواند به دلایل مختلفی مانند جمع شدن خاک، تنظیمات نادرست، اشکالات نرم افزاری و قفل کنترل ایجاد شود. گاهی اوقات، واقعاً نیازی به عیب یابی ماکروویو خود ندارید. فقط واحد خود را به حالت نرم بازنشانی کنید و باید مشکل را حل کند.

چه زمانی ماکروویو سامسونگ خود را هارد ریست کنید

برای پاک کردن کدهای خطای ناشی از اشکالات نرم افزاری در ماکروویو سامسونگ می‌توان یک هارد ریست انجام داد. همچنین هنگام تعمیر و نگهداری باید ماکروویو خود را سخت ریست کنید. کافی است ماکروویو خود را از برق بکشید و بعد از چند دقیقه دوباره آن را وصل کنید تا هارد ریست انجام شود.

پاک کردن اشکالات نرم افزار

اگر بازنشانی نرم‌افزاری نمی‌تواند اشکال نرم‌افزاری را برطرف کند، می‌توانید پس از آن یک بازنشانی سخت انجام دهید. مهم نیست چه کدی روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود، می‌توانید ماکروویو خود را به سختی ریست کنید تا خطا را پاک کنید.

عیب یابی خطاها

هنگامی که در حال تعمیر و نگهداری یا تعمیر ماکروویو سامسونگ هستید، یک هارد ریست ضروری است. هرگز نباید اجزای داخلی ماکروویو خود را بدون اینکه ماکروویو خود را از برق بکشید یا آن را در قطع کننده مدار خاموش کنید، لمس کنید. اگر خطایی ناشی از نقص در عملکرد باشد، باید پس از تنظیم مجدد ماکروویو، مراحل دیگری را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر کد خطای سنسور (SE) (کد se ماکروویو سامسونگ) پس از بازنشانی سخت حل نشد، ممکن است مجبور شوید کنترل پنل یا اجزای داخلی را تمیز کنید تا مشکل حل شود. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که ممکن است نیاز به بازنشانی سخت داشته باشند.

  • ماکروویو شما به درستی گرم نمی‌شود (ماکروویو سامسونگ گرم نمی‌شود)
  • ماکروویو شما خود به خود روشن می‌شود (ماکروویو سامسونگ خود به خود روشن می‌شود)
  • ماکروویو شما صداهای غیرعادی می‌دهد
  • ساعت ماکروویو یا تایمر شما نادرست است
این را ببینید  دکمه تنظیم ماکروویو

نحوه تنظیم مجدد ساعت ماکروویو سامسونگ

ساعت در ماکروویو سامسونگ شما پس از بازنشانی هارد بازنشانی می‌شود. در اکثر مدل‌ها، می توانید با فشار دادن دکمه ساعت، زمان روز را تنظیم کنید. با این حال، همه ماکروویوهای سامسونگ این ویژگی را ندارند. بسته به مدل خود، می‌توانید زمان را با فشار دادن دکمه OK یا گزینه‌ها تنظیم کنید. مدل ماکروویو سامسونگ خود را در زیر جستجو کنید و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ساعت را تنظیم مجدد کنید.

ریست کردن ماکروویو سامسونگ
ریست کردن ماکروویو سامسونگ

ماکروویو سامسونگ ME16H702SES، ME18H704SFS و ME20H705MSS

چندین مدل ماکروویو سامسونگ مانند ME16H702SES، ME18H704SFS و ME20H705MSS دارای دکمه ساعت هستند. برای دسترسی به عملکرد و تنظیم زمان فقط باید آن را فشار دهید. برای تنظیم مجدد ساعت در ماکروویو سامسونگ با استفاده از عملکرد ساعت، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله 1: دکمه ساعت را فشار دهید.
  • مرحله 2: زمان روز را با استفاده از صفحه کلید عددی در کنترل پنل وارد کنید.
  • مرحله 3: روی دکمه ساعت کلیک کنید تا بین AM و PM یکی را انتخاب کنید. اگر مدل ME16H702SES دارید، می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.
  • مرحله 4: برای تایید دکمه Enter/Start را انتخاب کنید.

ماکروویو سامسونگ (ME21M706BA)

اگر ماکروویو شما مانند ME21M706BA دکمه ساعت را ندارد، می‌توانید زمان را با استفاده از دکمههای گزینه تنظیم کنید. برای تنظیم مجدد ساعت در ماکروویو سامسونگ ME21M706BA، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: دکمه Options را فشار دهید.
  • مرحله 2: روی دکمه شماره 9 کلیک کنید.
  • مرحله 3: دکمه OK را انتخاب کنید و زمان روز را با استفاده از صفحه شماره وارد کنید.
  • مرحله 4: دکمه OK را برای تایید تغییر فشار دهید.

ماکروویو سامسونگ MG11T5018CC

در برخی از مدل‌های ماکروویو سامسونگ مانند MG11T5018CC، باید ساعت را با فشار دادن دکمه OK تنظیم مجدد کنید. برای تنظیم مجدد ساعت در ماکروویو سامسونگ MG11T5018CC، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله 1: دکمه OK را فشار دهید.
  • مرحله 2: برای تنظیم ساعت، روی دکمه های فلش چپ و راست ضربه بزنید.
  • مرحله 3: دکمه OK را برای تأیید تغییر انتخاب کنید.
  • مرحله 4: برای تنظیم دقیقه، دوباره بر روی دکمه های فلش چپ و راست ضربه بزنید.
  • مرحله 5: برای تایید OK را فشار دهید.
این را ببینید  نشانه‌های تعویض ماکروویو شما

ماکروویو سامسونگ (ME19R7041F)

مانند ماکروویو سامسونگ ME19R7041F، برخی از مدل‌ها دکمه ساعت ندارند اما دارای دکمه سطح قدرت دو منظوره هستند. برای تنظیم مجدد ساعت می‌توانید از دکمه Power Level استفاده کنید. برای تنظیم مجدد زمان در ماکروویو سامسونگ ME19R7041F، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: دکمه Power Level را برای سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • مرحله 2: از صفحه شماره برای وارد کردن زمان روز استفاده کنید.
  • مرحله 3: یک بار روی Power Level کلیک کنید تا AM و دو بار برای PM را انتخاب کنید.
  • مرحله 4: برای تایید زمان، روی دکمه OK/Start ضربه بزنید.

ماکروویو سامسونگ (MC17J8000CS)

در برخی از ماکروویوهای سامسونگ مانند MC17J8000CS، می توانید به عملکرد ساعت دسترسی داشته باشید و زمان را از طریق دکمه تنظیمات من تنظیم کنید. برای تنظیم مجدد ساعت در ماکروویو سامسونگ MC17J8000CS، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله 1: دکمه My Settings را فشار دهید.
  • مرحله 2: دکمه شماره 9 را در کنترل پنل انتخاب کنید.
  • مرحله 3: روی دکمه OK ضربه بزنید.
  • مرحله 4: زمان را در صفحه عددی وارد کنید.
  • مرحله 5: برای تایید روی دکمه OK کلیک کنید.
ریست کردن ماکروویو سامسونگ
ریست کردن ماکروویو سامسونگ

نحوه تنظیم مجدد نور فیلتر در ماکروویو سامسونگ

برای تنظیم مجدد نور فیلتر در ماکروویو سامسونگ، دکمه 0 را روی صفحه عددی فشار دهید تا «فیلتر» روی نمایشگر ناپدید شود. فقط پس از تعویض فیلترهای چربی یا ذغال در ماکروویو سامسونگ، چراغ فیلتر را تنظیم مجدد کنید. ماکروویوهای رومیزی فیلتر یا چراغ فیلتر ندارند، اما ماکروویوهای بیش از حد دارای فیلتر هستند.

هر شش ماه یا بیشتر، چراغ فیلتر روی ماکروویو سامسونگ به شما اطلاع می‌دهد که زمان تعویض فیلترهای چربی و زغال است. پس از تغییر فیلترها، باید نور را تنظیم مجدد کنید تا پس از شش ماه به شما اطلاع داده شود. در حالت ایده آل، باید هر سه ماه یکبار فیلترها را چک کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نحوه رفع کد خطای SE / 5E ماکروویو سامسونگ

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهارده =