دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

بسیاری از پلاستیک ها حاوی ترکیبات برهم زننده هورمون هستند که می توانند صدمه بزنند. یک نمونه قابل توجه بیس فنول-A (BPA) است که با شرایطی مانند سرطان، اختلالات تیروئیدی و چاقی در ارتباط است. با گرم شدن، این ظروف ممکن است ترکیبات را به مواد غذایی شما بریزند. به همین دلیل، غذای خود را در یک ظرف پلاستیکی مایکروویو نکنید، مگر اینکه برچسب آن در مورد مایکروویو باشد. این احتیاط خاص مایکروویو نیست. گرم کردن غذای خود در داخل یک ظروف پلاستیکی مایکروویو یک ایده بد است – مهم نیست که از کدام روش پخت استفاده می کنید.

1

غذای خود را به طور مناسب گرم کنید

ظروف پلاستیکی مایکروویو منفی است. به عنوان مثال، ممکن است به اندازه سایر روش های پخت و پز در از بین بردن باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا که منجر به مسمومیت غذایی می شوند، موثر نباشند. این به این دلیل است که گرما کم می شود و زمان پخت بسیار کوتاه تر است. گاهی اوقات، غذا به طور ناموزونی گرم می شود. استفاده از مایکروویو با یک صفحه چرخان چرخشی می تواند گرما را به طور مساوی تری پخش کند و اطمینان از گرم شدن کافی غذای شما می تواند اطمینان حاصل کند که همه میکروارگانیسم ها را از بین می برید.

همچنین لازم است هنگام گرم کردن مایعات مراقب باشید. احتمال کمی وجود دارد که مایعات بیش از حد گرم از ظرف خود منفجر شوند و شما را بسوزانند. به دلیل خطر سوختگی، هرگز شیر خشک کودک یا هر نوع غذا یا نوشیدنی را که برای کودکان کوچک در نظر گرفته شده در مایکروویو گرم نکنید. برای کاهش خطر سوختگی به طور کلی، آنچه را که مایکروویو کرده اید مخلوط کرده و یا بگذارید برای مدتی خنک شود.

این را ببینید  خطرات اجاق های مایکروویو

خط پایین

ظروف پلاستیکی مایکروویو یک روش پخت و پز ایمن، موثر و بسیار مناسب است. هیچ مدرکی در مورد آسیب رساندن آنها وجود ندارد – و برخی شواهد نشان می دهد که آنها حتی از سایر روشهای پخت و پز در حفظ مواد مغذی و جلوگیری از تشکیل ترکیبات مضر بهتر هستند.

هنوز هم نباید غذای خود را بیش از حد گرم یا کم گرم کنید، بیش از حد نزدیک به مایکروویو بایستید یا هر چیزی را در یک ظرف پلاستیکی گرم کنید، مگر اینکه برای استفاده ایمن برچسب خورده باشد.

بیشتر بدانید: مایکروویو پیشخوان

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =