دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه بررسی فیوز مایکروویو

اگر اجاق مایکروویو شما ناگهان متوقف شد، ممکن است مشکل از فیوز باشد. اگر تجربه کار با تجهیزات الکتریکی را دارید، می توانید آن را بررسی کرده و جایگزین کنید.

موارد احتیاط

اگر در این کار تجربه ندارید، آن را امتحان نکنید. اگر خازنی را از یک کاستور نمی شناسید، موضوع را به یک حرفه ای بسپارید. حتی اجاق مایکروویو از پریز برق نیز ممکن است ولتاژ بالایی داشته باشد و شوک خطرناکی برای شما ایجاد کند. اگر در حال یادگیری هستید، مطمئن باشید که نظارت تخصصی دارید و همه دستورالعمل ها را دنبال کنید.

قبل از باز شدن اجاق گاز حداقل پانزده دقیقه از برق خارج شوید. خازن اصلی ولتاژ بسیار بالایی دارد و برای تخلیه نیاز به زمان دارد. حتی پس از آن، تصور نکنید که لمس آن ایمن است.

بررسی فیوز

با موارد واضح و آسان برای بررسی شروع کنید. دستگاه را از برق بکشید و بررسی کنید آیا خروجی برق را تأمین می کند. لامپ را در همان دهانه خروجی متصل کنید و ببینید آیا آن برق پیدا می کند. در غیر اینصورت، مشکل احتمالاً قطع کننده مدار است تا فر. اگرچه مدام شکن را پرتاب می کند، باید دلیل آن را بررسی کنید. ممکن است دستگاه های زیادی را در همان مدار کار کنید، در غیر این صورت اجاق گاز معیوب است.

متأسفانه فیوزهای مایکروویو بندرت در مکانی مناسب قرار دارند. برای رسیدن به فیوز مجبورید مقداری از هم جدا کنید. به طور معمول این به معنای حذف یک پانل است. همه پیچ ها را کنار بگذارید. سیم برق به نگهدارنده فیوز منتهی می شود. مراقب باشید که به هیچ قسمت الکتریکی یا اجسام فلزی داخلی دست نزنید.

این را ببینید  علت وجود جرقه در مایکروویو

طول فیوز یک تا دو اینچ خواهد بود. ممکن است یک فیوز شیشه ای با یک رشته، یا یک فیوز سرامیکی باشد. تشخیص اینکه فیوز شیشه ای دمیده شده آسان است. این علائم سوختگی را نشان می دهد، و رشته ذوب خواهد شد. برای بررسی فیوز سرامیکی، از اهم متر یا تستر تداوم استفاده کنید. با اهم متر یا مولتی متر، اگر فیوز سالم است، باید قرائت نزدیک به صفر اهم را ببینید یا اگر دمیده شود، نامحدود است. اگر یک تستر تداوم زمانی که لبه آن را به انتهای فیوز لمس می کنید، نشان دهنده تداوم است، خوب است.

اگر فیوز خوب باشد، مشکل جای دیگری است. ممکن است خروجی اتصال غیرقابل اطمینان داشته باشد، یا مولفه دیگری از کار افتاده باشد. فر را دوباره جمع کنید و آن را در یک خروجی دیگر امتحان کنید. اگر هنوز کاری از پیش نبرد، به سرویس نیاز دارد.

در صورت باز بودن فیوز، مرحله بعدی تعیین علت منفجر شدن فیوز است. اگر فقط به راحتی فیوز را تعویض کنید، احتمال اینکه دوباره فیوز دمیده شود وجود دارد.

تعویض فیوز

اگر فیوز دمیده ای دارید، بدون اینکه دست به آن بزنید، به مدارهای دیگر نگاهی بیندازید. در صورت مشاهده هرگونه اجسام سست، ممکن است منبع اتصال کوتاه باشد. آنها را با استفاده از ابزاری غیر رسانا بردارید. اگر اجزای الکتریکی آسیب دیده را ببینید، جایگزینی فیوز هیچ فایده ای ندارد و می تواند خطری ایجاد کند.

فیوز را از گیره آن جدا کنید و یک فیوز جدید از همان نوع را جایگزین کنید. فیوز جدید باید همان درجه آمپر اصلی را داشته باشد. یکی با درجه بندی بسیار پایین بلافاصله منفجر می شود و دیگری با درجه بالاتر جریان خطرناک را متوقف نمی کند. مطمئن شوید که گیره فیوز را به خوبی نگه داشته است. فر را دوباره جمع کرده و به برق متصل کنید. اگر صفحه کنترل روشن شد، فیوز را با موفقیت تعویض کردید.

این را ببینید  علت جرقه زدن مایکروویو

یک فنجان آب بدون مایکروفر در آن قرار داده و اجاق را برای پانزده ثانیه کار کنید. اگر دوباره کار کند، مشکلی پیش آمده است. زمان تماس با خدمات ما توصیه می کنیم سوئیچ مانیتور را تعویض کنید، این دلیل محتمل ترین دلیل برای خرابی فیوز است. اگر مطمئن نیستید که کدام یک است، ما می توانیم کمک کنیم! اگر نمی خواهید برای خرید فیوز هزینه کنید، به فیوز قابل تنظیم مجدد ما برای تعمیر مایکروویو مراجعه کنید!

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =