دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر شاهد ظاهر شدن جرقه در مایکروویو باشید، می تواند یک اتفاق نسبتاً نگران کننده باشد. با این حال، اولین کاری که باید در این شرایط انجام داد، وحشت نیست. اگر بتوانید علت آن را پیدا کنید، معمولاً رفع این مشکل نسبتاً آسان است. جرقه در مایکروویو معمولاً در اثر برخورد امواج مایکروویو با یک جسم فلزی داخل دستگاه ایجاد می شود. فلزات الکتریسیته را با تعداد زیادی الکترون که آزادانه حرکت می کنند هدایت می کنند. مایکروویو توسط چربی و قند موجود در غذاها جذب می شود. اگر فلز در دستگاه قرار داده شود، امواج مایکروویو باعث می شوند که الکترون ها به اطراف حرکت کنند و جرقه و گرما تولید کنند. برای یافتن شایع ترین علت وجود جرقه در مایکروویو و آنچه در این شرایط باید انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

علت وجود جرقه در مایکروویو

علت وجود جرقه در مایکروویو و فلز در مایکروویو

برای علت وجود جرقه در مایکروویو مهم است که در تمام مواردی که جرقه در داخل دستگاه شما مشاهده می شود، دستگاه متوقف شود و برق آن قطع شود. این از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و به جلوگیری از وقوع آتش سوزی کمک می کند.

در بیشتر مواردی که جرقه در دستگاه ظاهر می شود، احتمالاً به این دلیل است که شما به طور تصادفی یک قطعه فلز را در مایکروویو رها کرده اید.

هنگامی که دستگاه کار می کند، این باعث می شود جرقه ها به پرواز درآیند و فلز باید در اسرع وقت خارج شود. اگر به‌اندازه کافی سریع برداشته شود، معمولاً می‌تواند از آسیب‌هایی مانند سوختن سوراخ‌ها در دیوارها جلوگیری کند.

این را ببینید  4 دلیل رایج جرقه زدن داخل مایکروویو

با این حال، ایده خوبی است که قبل از استفاده مجدد، دستگاه خود را توسط یک تکنسین حرفه ای تعمیر مایکروویو بررسی کنید.

فلزات دیگری که می توانند باعث ایجاد مشکل در مایکروویو شما شوند فویل یا ظروف ظروف با تزئینات فلزی هستند – که باید از هر دوی آنها اجتناب کنید.

شکستگی پوشش موجبر مایکروویو

برای علت وجود جرقه در مایکروویو در موارد نادر، اگر اجاق مایکروویو زیاد مورد استفاده قرار گیرد، یا کوبیده یا ضربه خورده باشد، پوشش موجبر – که به امواج انرژی اجازه می‌دهد از طریق غذای شما بپزند – در دستگاه ممکن است شل شود.

علاوه بر این، اگر مواد غذایی در داخل دستگاه منفجر شوند، ممکن است چیزی در زیر این پوشش گیر کرده و وارد عملکرد داخلی مایکروویو شود.

اگر این اتفاق بیفتد، جرقه‌ها ممکن است رخ دهند، و این باید توسط یک متخصص تعمیر که بتواند دستگاه را دوباره راه‌اندازی کند و در عین حال خانه شما را ایمن نگه دارد، بررسی شود.

علت وجود جرقه در مایکروویوو دیود معیوب

برای علت وجود جرقه در مایکروویو دیود مایکروویو بخشی ضروری از دستگاه شما است و برای تولید، مخلوط کردن، تشخیص و سوئیچ کردن سیگنال های مایکروویو شما استفاده می شود.

از آنجایی که آنها به شدت مورد استفاده قرار می گیرند، گاهی اوقات می توانند فرسوده شوند یا به دو قسمت تقسیم شوند. این می تواند باعث ایجاد جرقه شود و اگر دیود کوتاه شده باشد، با علائمی مانند زمزمه بلند همراه خواهد بود.

اگر دیود معیوب باشد اما اتصال کوتاه نداشته باشد، گرما تولید نمی شود و صدای زمزمه وجود نخواهد داشت. همچنین اگر مایکروویو دیود معیوب داشته باشد، علائم بصری و بوی سوختگی وجود دارد. اگر یکی از این مشکلات برای دستگاه شما رخ دهد، به این معنی است که دیود مایکروویو باید توسط یک متخصص جایگزین شود.

این را ببینید  روش تعمیر جرقه مایکروویو

بیشتر بدانید: تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =