دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ماکروفر جز وسایلی است که  به خاطر سرعت و راحتی که در آشپزی با آن به دست می‌آید، بسیاری از مشتریان به آن عادت کرده و زندگی بدون آن تقریبا سخت و غیرممکن است. اگر ماکروفر شما جدید است و هزینه تعمیر آن از هزینه تعویض کمتر است، رفع اشکال آن ارزش دارد. با توجه با افزایش قیمت برندهای مختلف ماکروفر، بسیاری از مشتریان مایل به تعمیر ماکروفر می‌باشند. اگر شما آموزش‌های تعمیرات ماکروفر در منزل را دیده باشید و اصول ایمنی را نیز رعایت کنید، می‌توانید برخی از مشکلات را رفع کنید. میانگین طول عمر ماکروفرها بیش از 6 سال است و با نزدیک شدن به 10 سال، به احتمال زیاد با برخی مشکلات مواجه خواهید شد. در ادامه مقاله به بررسی برخی از تعمیرات ماکروفر در منزل می‌پردازیم.

برای مطالعه مقالات بیشتر در مورد تعمیرات ماکروفر، کلیک کنید.

تست خازن ماکروفر

خطرات تعمیرات ماکروفر در منزل

سیستم ماکروفر پیچیده است و قطعات زیادی دارد به همین دلیل تعمیر ماکروفر کاری تخصصی است و نیاز به دانش و آموزش در این زمینه دارد. اگر شما آموزش‌های لازم در تعمیرات ماکروفر در منزل را ببینید و ابزارهای مورد نیاز را نیز در دسترس داشته باشید می‌توانید برخی از مشکلات رایج را رفع نمایید. برای انجام این کار باید موارد ایمنی را رعایت کنید زیرا تعمیر غیراستاندارد، می‌توانید منجر به نشتی خطرناک انرژی ماکروفر شود. اشعه ماکروفر می‌تواند به همان روشی که غذا را گرم می‌کند، روی بافت بدن انسان نیز تاثیر داشته باشد.

در واقع می‌توان گفت که خطر جدی و شناخته شده امواج ماکروفر، میزان گرمای زیادی است که تولید می‌کند. این مورد به خصوص برای چشم‍ها بسیار خطرناک است. زیرا در بافت چشم میزان خون کمی به نسبت سایرنقاط بدن جریان دارد که گرمای را منتقل کند. این مشکل تا حدی است که می‌تواند منجر به آب مروارید شود. همچنین قرار گرفتن در معرض سطح بالای امواج ماکروفر، باعث سوختگی خواهد شد. بنابراین برای انجام تعمیرات ماکروفر در منزل باید به این مورد توجه شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم. در زمانی که در ماکروفر بسته است تقریبا هیچ اشعه‌ای از آن خارج نمی‌شود. اما بهتر است زمانیکه ماکروفر روشن است و غذا را گرم می‌کند روبروی آن نایستید.

این را ببینید  ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر

لوازم مورد نیاز برای تعمیرات ماکروفر در منزل

پس از اینکه آموزش‌های تعمیرات ماکروفر در منزل را به صورت کامل یاد گرفتید و همچنین مقالات مرتبط را مطالعه نموده و کلیپ‌ها را مشاهده کردید، برای شروع به کار نیاز به وسایل تخصصی در این زمینه دارید. این وسایل برای باز کردن، عیب‌یابی، تست قطعات، تعویض قطعات معیوب و … به کار می‌روند. در اینجا به این وسایل اشاره می‌کنیم: مولتی‌متر، دم‌باریک، پیچ گوشتی چهار سو، کاتر، انبردست، سیم‌چین، آچار بکس، پیج گوشی ستاره.

مقالات بیشتر: علت اصلی کار نکردن دکمه ماکروفر

مشکلات متداول ماکروفر

با توجه به آماری که در تعمیرگاه‌های مجاز ثبت می‌شود، بیش از 80 درصد از مشکلاتی که برای ماکروفرها به وجود می‌آید، مشابه بوده و قابل پیش بینی می‌باشند و می‌توانید برای تعمیرات ماکروفر در منزل و رفع مشکل اقدام نمایید. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره می‌کنیم.

  • جرقه زدن بدنه و محفظه داخلی ماکروفر زمانیکه روشن است.
  • گرم نشدن غذا با وجود روشن شدن ماکروفر و اجرای برنامه‌ای که به آن داده شده است.
  • ماکروفر روشن نمی‌شود و یا روشن شده اما غذا را گرم نمی‌کند.
  • ماکروفر روشن شده و در حالیکه غذا هنوز به صورت کامل پخته نشده، بوی سوختگی به مشام می‌رسد.
  • دستگاه روشن شده و برنامه را اجرا می‌کند ولی صفحه دایره‌ای شکل درون بدنه، نمی‌چرخد.
  • زمانیکه ماکروفر شروع به کار می‌کند، سر و صدای غیرعادی از آن به گوش می‌رسد.
  • چراغ داخل محفظه روشن نمی‌شود در نتیجه نمی‌توان دورن دستگاه را دید.
  • بعد از اتمام برنامه، فن ماکروفر همچنان روشن است و کار می‌کند.
  • دکمه‌ها یا صفحه لمسی ماکروفر، خراب شده و کار نمی‌کنند.
این را ببینید  5 مشکل رایج مایکروویو که باید درباره آنها بدانید

آموزش تعمیرات ماکروفر در منزل زمانیکه بدنه جرقه می‌زند

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنیم که برای پختن و گرم نمودن غذا از ظرف فلزی، نایلکس و ظروف براق مثل فویل ساندویچ استفاده نکنیم. برای حل این مشکل  ابتدا داخل محفظه را از باقیمانده غذا و چربی پاک می‌کنیم، زیرا وجود آلودگی روی المان‌ها باعث ایجاد جرقه می‌شود. اگر جرقه در قسمت بالا ایجاد می‌شود و با از تمیز کردن آلودگی‌ها نیز از بین نرفت، حالت گریل را برای مدت 10 دقیقه روشن کنید. اگر همچنان مشکل پا برجا بود باید المنت‌ها تعویض شوند.

تعمیرات ماکروفر در منزل زمانیکه سینی نمی‌چرخد

زمانیکه سینی نمی‌چرخد، یک طرف ظرف غدا که در معرض تابش اشعه قرار دارد، گرم شده و طرف دیگر سرد باقی می‌ماند. برای رفع مشکل مراحل زیر را انجام دهید: کوپل اتصال دهنده سینی به موتور را عوض کنید. موتورچرخاننده را بررسی نمایید که سالم باشد. چرخ ریل را چک کنید که شکسته نشده باشد. سیستم برق را بررسی نمایید که برق به طور کامل و بدون مشکل به موتور می‌رسد. همچنین باید دقت کنید که صفحه شیشه‌ای گردان روی کوپل و ریل به درستی در جای خود قرار گرفته است.

در این مقاله به بررسی تعمیرات ماکروفر در منزل پرداختیم. به دلیل قیمت بالا ماکروفرها، اکثرا مشتریان علاقه دارند که در صورت بروز مشکل، به جای تعویض، دستگاه را تعمیر کنند. در زمان انجام تعمیرات ماکروفر در منزل باید موارد ایمنی را رعایت کنید که در معرض تابش اشعه قرار نگیرید. زیرا این اشعه می‌تواند منجر به سوختگی و آسیب به چشم شود. همچنین برای انجام تعمیرات ماکروفر در منزل باید تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید.

این را ببینید  آموزش تعویض خازن ماکروفر

مقالات مرتبط : بررسی رایج‌ترین مشکلات ماکروفر.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =