دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویو یکی از پرکاربردترین وسایلی است که افراد در خانه‌های خود دارند، بنابراین وقتی از کار می‌افتند، تعمیر یا تعویض آن با یک دستگاه جدید بسیار وقت‌گیر است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که مردم با مایکروویوهای خود دارند، زمانی است که دکمه ها کار نمی کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، احتمالاً تا زمانی که مشکل برطرف نشود، اصلاً نمی‌توانید از مایکروویو خود استفاده کنید. سه دلیل اصلی که باعث می‌شود دکمه‌های شما از کار بیفتند، معیوب بودن پانل کنترل، سوئیچ غشایی شکسته، یا برد کنترل اصلی معیوب است. در این مقاله به کار نکردن دکمه ماکروفر می پردازیم و برای هر یک راه حل ارائه می دهیم.

کار نکردن دکمه ماکروفر

کار نکردن دکمه ماکروفر و معیوب بودن پانل کنترل

شایع ترین علت کار نکردن دکمه ماکروفر شما، خرابی پنل کنترل است. اگر همه دکمه ها را فشار دهید و فقط برخی از آنها کار می کنند، این نشانه خوبی است که کنترل پنل معیوب است و نیاز به تعویض دارد زیرا تعمیر آنها دشوار است. اگر در کار بر روی وسایلی مانند مایکروویو تجربه دارید، تعویض پنل کنترل تعمیر نسبتاً آسانی است. اما باید بسیار احتیاط کنید زیرا کار بر روی مایکروویو خطر شوک الکتریکی را به همراه دارد.

کار نکردن دکمه ماکروفر و تعویض کنترل پنل

در اینجا نحوه تعویض کنترل پنل آورده شده است:

  • با اطمینان از اینکه مایکروویو از پریز برق جدا شده است شروع کنید.
  • گریل جلویی مایکروویو را بردارید. احتمالاً باید چند پیچ ​​را بردارید تا بتوانید آن را بیرون بیاورید.
  • کابینت مایکروویو را بردارید تا بتوانید به اجزای داخلی دسترسی داشته باشید (اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، دفترچه راهنمای کاربر دستورالعمل‌های گام به گامی دارد که مختص مدل و مدل مایکروویو شما است).
  • برای اطمینان از تخلیه کامل خازن مایکروویو، توصیه می شود قبل از کار روی مایکروویو اجازه دهید چند روز بماند. اگر وقت صبر ندارید، می‌توانید خازن را با کوتاه کردن آن با قرار دادن دو جسم فلزی متصل روی دو سیم یا با اتصال یک لامپ به خازن و اجازه دادن به آن تخلیه کنید.
  • در مرحله بعد، کنترل پنل جلویی را بردارید. شما باید پیچ ​​هایی را که آن را در جای خود نگه می دارند بردارید، سیم ها را جدا کرده و اتصال سیم زمین را باز کنید.
  • پس از برداشتن، غشای پد لمسی را پیدا کرده و آن را از روی برد کنترل جدا کنید. سپس یک غشاء جدید را در همان موقعیت قبلی روی برد کنترل بچسبانید.
  • هنگامی که غشاء جدید وصل شد، پانل کنترل جلو را در موقعیت خود قرار دهید و آن را با پیچ هایی که قبلاً برداشته اید محکم کنید.
  • در مرحله بعد، سیم ها را دوباره به صفحه کنترل وصل کنید و سیم زمین را دوباره وصل کنید.
  • اکنون می توانید مایکروویو خود را دوباره کنار هم بگذارید.
  • هنگامی که مایکروویو دوباره به هم متصل شد، آن را دوباره وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر نه، باید مؤلفه بعدی را بررسی کنید.
این را ببینید  5 مشکل رایج مایکروویو که باید درباره آنها بدانید

معیوب بودن سوئیچ غشاء

دلیل احتمالی بعدی کار نکردن دکمه ماکروفر شما، سوئیچ غشایی معیوب است. سوئیچ غشایی (گاهی اوقات به آن تاچ پد نیز گفته می شود) چندین کلید کوچک روی خود دارد که با فشار دادن آنها سیگنالی به برد کنترل ارسال می شود. گاهی اوقات سوئیچ ممکن است معیوب شود که از کارکردن دکمه ها جلوگیری می کند.

کار نکردن دکمه ماکروفر و بررسی و تعمیر سوئیچ

در اینجا نحوه بررسی سوئیچ ممبران آورده شده است:

  1. مایکروفر خود را از برق بکشید.
  2. کابینت مایکروویو را بردارید تا بتوانید به اجزای داخلی دسترسی داشته باشید.
  3. سوئیچ غشایی را پیدا کنید و سیم ها را از برق بکشید.
  4. برای تست تداوم سوئیچ از مولتی متر استفاده کنید.
  5. اگر سوئیچ تداوم داشته باشد، این نشان می دهد که معیوب نیست و می توانید به بررسی مولفه بعدی بروید. با این حال، اگر سوئیچ در تست تداوم رد شود، باید تعویض شود.
  6. اگر سوئیچ را تعویض کردید، پس از نصب سوئیچ، مایکروویو خود را دوباره به آن وصل کنید و بررسی کنید که آیا دکمه‌ها اکنون کار می‌کنند یا خیر. اگر هنوز کار نمی کنند، مؤلفه بعدی را بررسی کنید.

معیوب بودن برد کنترل اصلی

آخرین جزء که ممکن است باعث کار نکردن دکمه ها شود، برد کنترل اصلی است. برد کنترل اصلی ولتاژ را به سوئیچ ممبران می فرستد تا دکمه هایی که فشار می دهید کار کنند. وقتی برد کنترل اصلی به درستی کار نمی‌کند، دکمه‌ها نمی‌توانند کار کنند و مایکروویو شما به احتمال زیاد نمی‌تواند کاری را که می‌خواهید انجام دهد. تعویض برد کنترل اصلی امکان پذیر است، اما اگر مایکروویو شما قدیمی است، بهتر است یک مدل جدید بخرید.

این را ببینید  مزایا و معایب مایکروفر

کار نکردن دکمه ماکروفر و تعویض برد کنترل اصلی

برای تعویض برد کنترل اصلی و رفع کار نکردن دکمه ماکروفر ، باید:

  1. مایکروفر را از برق بکشید.
  2. کابینت مایکروویو را بردارید تا بتوانید به اجزای داخلی دسترسی داشته باشید.
  3. با دنبال کردن مراحل توصیه شده در بالا، مطمئن شوید که خازن مایکروویو کاملاً تخلیه شده است.
  4. برد کنترل را پیدا کنید و با برداشتن پیچ هایی که آن را در جای خود نگه می دارند و سیم هایی که به آن وصل شده اند، آن را از مایکروویو خارج کنید.
  5. بعد، برد کنترل جدید را نصب کنید. دقت داشته باشید که سیم ها را در مکان های صحیح وصل کرده و با پیچ هایی که از روی برد کنترل قدیمی جدا کرده اید در جای خود ثابت کنید.
  6. هنگامی که برد کنترل وصل شد، می توانید مایکروویو خود را دوباره کنار هم قرار دهید.
  7. اکنون می توانید مایکروویو خود را دوباره وصل کنید تا ببینید آیا روشن می شود یا خیر و تست کنید که دکمه ها کار می کنند. اگر مایکروویو شما هنوز کار نمی کند، باید با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید یا مایکروویو خود را به تعمیرگاه لوازم خانگی ببرید تا آن را بررسی کند.

بیشتر بدانید: دلایل خرابی المنت مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هشت =