دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جوشاندن آب در مایکروویو، مایکروویو از زمان اختراع در دهه 1940 به یک ماده اصلی خانگی تبدیل شده است. این وسیله برای آسان تر، سریعتر و راحت تر بودن کار آشپزخانه شناخته می شود، این دستگاه فوق العاده همه کاره است. با این حال، پاسخ به سوالات مربوط به ایمنی آن، به ویژه چگونگی تأثیر آن بر آب، دست نیافتنی است. در این مقاله بررسی می شود که آیا می توانید آب را در مایکروویو بجوشانید، اگر این کار ایمن نیست یا نه، و اقدامات احتیاطی در این مورد انجام می شود.

جوشاندن آب در مایکروویو

ایمنی جوشاندن آب در مایکروویو

در جوشاندن آب در مایکروویو مایکروویو از امواج الکترومغناطیسی برای حرکت سریع و ایجاد اصطکاک بین مولکول های آب برای تولید گرما استفاده می کند. یک مطالعه در مورد چگونگی تأثیر دماهای مختلف مایکروفر بر خصوصیات آب تأیید کرد که مایکروویو ها می توانند آب را تا دمای جوش گرم کنند.

گفته شد، امواج الکترومغناطیسی در مایکروویو مولکول های آب را در نقاط تصادفی گرم می کنند. این بدان معنی است که اگر آب به اندازه کافی گرم نشود، ممکن است جیب های آب جوش در زیر یک لایه آب خنک تر ایجاد شود.

بنابراین، مهم است که قبل از استفاده آب را هم بزنید. هنگام جوشاندن آب در مایکروویو، باید از فنجان های بدون مایکروویو نیز استفاده کنید. برای کنترل بهتر دما، بهتر است از روش های دیگری مانند اجاق گاز استفاده کنید.

اثرات مایکروویو بر سلامتی همچنان بحث برانگیز است. تا به امروز، هیچ مدرک قطعی نشان نمی دهد که مایکروویو اثرات سرطانی ایجاد می کند، که نشان می دهد این یک روش آماده سازی ایمن است (2 منبع معتبر).

این را ببینید  خرابی برد و تعمیر ماکروفر

موارد احتیاط

در جوشاندن آب در مایکروویو اگرچه جوشاندن آب در مایکروفر آسان و راحت است، اما باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. ریختن آب جوش می تواند خطرناک باشد. برای محافظت از پوست در برابر سوختگی، هنگام برداشتن آب از مایکروویو حتما از پد گرم استفاده کنید.

فقط باید در ظروف مورد تأیید آب را در مایکروویو بجوشانید. از پلاستیک یا شیشه استفاده نکنید، مگر اینکه برای استفاده در مایکروویو مناسب باشد. همچنین توجه به این نکته مهم است که هرگز نباید فلز را در مایکروویو قرار داد.

چگونه می توان با خیال راحت آب را در مایکروویو جوشاند

جوشاندن آب در مایکروویو ساده و سریع است.

در اینجا 6 مرحله آسان برای دنبال کردن وجود دارد:

  1. یک کاسه مناسب برای مایکروویو انتخاب کنید. کاسه های شیشه یا سرامیک بهترین عملکرد را دارند.
  2. آب را در ظرف در بسته نشده بریزید. ظرف را مهر و موم نکنید.
  3. یک شی غیر فلزی را در ظرف قرار دهید. این می تواند یک چوب خردکن یا چوب بستنی باشد، که از گرم شدن بیش از حد آب جلوگیری می کند.
  4. در فواصل کوتاه گرم کنید. بعد از هر فاصله 1-2 دقیقه هم بزنید تا آب جوش بیاید.
  5. برای بررسی بیش از حد گرم شدن روی کاسه، ضربه بزنید. ضربه زدن به کنار کاسه باعث ایجاد مزاحمت در مولکول های آب شده و گرمای حبس شده را آزاد می کند.
  6. ظرف را با احتیاط بردارید. برای جلوگیری از سوختن از بالشتک های گرم استفاده کنید.
  7. از آب جوشیده می توان برای اهداف مختلفی مانند پخت و پز یا تهیه چای، کاکائو داغ یا قهوه استفاده کرد.
  8. بخار بخار همچنین می تواند باعث سوختگی شود. بنابراین، حتماً از پوست خود محافظت کنید و دستان خود را مستقیماً بالای آب جوش قرار ندهید تا اینکه کمی خنک شود.
این را ببینید  خاموش شدن ماکروویو

دستورالعمل های مایکروویو خود را با دقت بخوانید تا با خروجی برق، تنظیمات و ظروف مناسب آن آشنا شوید.

خط آخر

در جوشاندن آب در مایکروویو جوشاندن آب در مایکروویو راحت و بی خطر است. این روش بهتر است هنگام گرم کردن مقادیر کمی آب استفاده شود، زیرا مایکروویو می تواند گرما را به طور ناموزون توزیع کند. طبق تحقیقات فعلی، هیچ اثر منفی بر سلامتی با جوشاندن آب در مایکروویو ارتباط ندارد. بنابراین، دفعه بعدی که باید سریع آب را بجوشانید، از مایکروویو استفاده کنید.

بیشتر بدانید: عدم نیرو مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =