دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی / برای کمک به ایمن نگه داشتن شما، اکثر مایکروویوهای مدرن دارای چندین فیوز مختلف هستند. برای جلوگیری از نشت امواج مایکروویو، اگر درب به درستی بسته نشود، فیوزهای در منفجر می شوند. فیوزهای حرارتی منفجر می شوند تا از گرم شدن بیش از حد مایکروویو و احتمال آتش سوزی جلوگیری کنند. در صورت افزایش برق که می تواند باعث اتصال کوتاه شود، فیوز نیز منفجر می شود. اگر مایکروویو هنگام راه اندازی فیوز را منفجر کند، محتمل ترین علت این است که خازن ولتاژ بالا کوتاه شده و نیاز به تعویض دارد.

فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی

فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی و خازن ولتاژ بالا

در فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی خازن ولتاژ بالا، الکتریسیته را قبل از رها کردن آن به مگنترون مایکروویو، ذخیره یا متراکم می کند. هنگامی که الکتریسیته آزاد می شود، خیلی سریع برای استفاده فوری آزاد می شود. همانطور که از نامش پیداست، خازن ولتاژ بالا مقادیر زیادی برق را ذخیره می کند. برای ایمن نگه داشتن شما، اگر خازن ولتاژ بالا معیوب شود، هنگامی که می خواهید مایکروویو را روشن کنید، فیوز منفجر می شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است خازن ولتاژ بالا کوتاه شده و معیوب شده باشد. اگر مایکروویو جدید است، ممکن است خازن هنگام نصب معیوب بوده باشد یا در حین حمل و نقل یا نصب آسیب دیده باشد. اگر مایکروویو قدیمی باشد، به احتمال زیاد خازن به دلیل سایش و پارگی معمولی معیوب شده است. افزایش برق نیز ممکن است باعث کوتاه شدن خازن ولتاژ بالا شده باشد.

این را ببینید  دلایل روشن ماندن نور ماکروفر

نحوه تعویض خازن ولتاژ بالا

برای دسترسی به خازن ولتاژ بالا، کابینت مایکروویو باید جدا شود. برداشتن کابینت به نوع مایکروویو بستگی دارد. ممکن است لازم باشد چندین پانل دسترسی را با پیچ هایی که در مکان های مختلف، از جمله زیر مایکروویو قرار دارند، بردارید. همچنین ممکن است لازم باشد مشبک و/یا پانل کنترل را بردارید.

قبل از جدا کردن سیم های داخل مایکروویو، یک عکس دیجیتال بگیرید تا نحوه اتصال مجدد آنها را به خاطر بسپارید.

  • برق مایکروفر را قطع کنید.
  • اگر مایکروویو در کابینت نصب شده است، پیچ های نصب را بردارید و مایکروویو را برای انجام تعمیر به محل امنی منتقل کنید.
  • برای جدا کردن کابینت مایکروویو، پانل(های) دسترسی مناسب را بردارید.
  • دسته سیم را جدا کنید.
  • خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید (به هشدار ایمنی مراجعه کنید).
  • برای جدا کردن سیم های خازن از انبر سوزنی استفاده کنید.
  • پیچ هایی که براکت نصب خازن را محکم می کنند را باز کنید.
  • خازن را از مایکروویو خارج کنید.
  • خازن را با مولتی متر تست کنید تا مشخص شود که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

علل دیگر فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی

اگر مایکروویو اخیراً تعمیر شده باشد، ممکن است فیوز به دلیل نصب اشتباه یا نصب اشتباه فیوز منفجر شده باشد. هنگام تعویض فیوز، کانکتورها باید در مسیر درست قرار گیرند و فیوز جایگزین باید همان آمپر فیوز اصلی را داشته باشد. علاوه بر دمیدن فیوز، نصب فیوز با درجه آمپر متفاوت می تواند به سیم کشی آسیب برساند و باعث آتش سوزی شود. بنابراین، هنگام تعویض فیوز، بهتر است از همان نوع فیوز با درجه آمپر یکسان استفاده کنید.

این را ببینید  اجاق هوشمند

مقالات بیشتر : شش مرحله ساده برای تنظیم مجدد ماکروفر مدرن

نحوه تعویض فیوز سوخته

فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی شده باشد، به احتمال زیاد فیوز اصلی که فیوز خط نیز نامیده می شود، منفجر شده است. فیوزهای مایکروویو بسته به نوع و مدل مایکروویو می توانند در چندین مکان مختلف قرار گیرند. برای تعیین محل فیوز، به نمودار سیم کشی مایکروویو یا دفترچه راهنما مراجعه کنید. فیوز اصلی معمولاً به شکل مستطیل باریک و به طول دو اینچ و یا فیوز سرامیکی یا فیوز شیشه ای با رشته است.

برای تست و تعویض فیوز:

  • مایکروویو را از منبع برق جدا کنید.
  • پانل دسترسی مربوطه را حذف کنید. بسته به نوع ساخت و مدل، ممکن است لازم باشد پیچ ​​کنترل پنل یا قاب مایکروویو را باز کنید.
  • فیوز را باز کرده یا از مایکروویو خارج کنید.
  • فیوز را با مولتی متر برای تداوم تست کنید.
  • در صورت معیوب بودن فیوز را با فیوز جدیدی که با فیوزی که جدا کرده اید مطابقت دارد تعویض کنید.
  • مایکروویو را دوباره جمع کنید و برق را بازیابی کنید.
  • فیوز جدید را با مایکروویو یک فنجان آب به مدت سی ثانیه تست کنید.

اگر فیوز دوباره منفجر شود، یا نوع فیوز اشتباهی بوده، فیوز اشتباه نصب شده است، یا یکی دیگر از قطعات مایکروویو ایراد دارد، یا مشکلی در سیستم برقی منزل وجود دارد.

فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی و هشدار ایمنی

فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی و تعمیر مایکروویو خطرناکتر از تعمیر اکثر لوازم خانگی دیگر است. خازن ولتاژ بالا در داخل مایکروویو می تواند مقدار کشنده ای الکتریسیته را ذخیره کند، حتی پس از چندین ماه قطع برق مایکروویو. اگر خازن ولتاژ بالا یا قطعه الکتریکی دیگر باعث منفجر شدن فیوز شود، خازن باید تخلیه شود.

این را ببینید  علت اصلی تعویض ماکروفر

خازن را می توان با لمس هر دو قطب مثبت و منفی خازن با یک تیغه پیچ گوشتی فلزی تخلیه کرد. اقدامات احتیاطی باید انجام شود تا خود را در برابر برق گرفتگی عایق کنید. برای تخلیه خازن نیز می توان از پیچ گوشتی با دسته لاستیکی یا انبر سوزنی با دسته های لاستیکی استفاده کرد. با توجه به خطر، تعمیر مایکروویو و تخلیه خازن باید به متخصص تعمیر مایکروویو آموزش دیده واگذار شود.

تعمیر یا تعویض؟

در حالی که جایگزینی فیوزهای مایکروویو نسبتاً ارزان است، نگرانی های ایمنی و هزینه جایگزینی خازن ولتاژ بالا یا اجزای دیگر ممکن است جایگزینی مایکروویو را به گزینه بهتری تبدیل کند. خرید مایکروویو جدید با گارانتی نیز این استدلال را تایید می کند که جایگزینی مایکروویو گزینه بهتری است.

زمان تعویض مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =