دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهنمای کامل نحوه تعمیر مایکروویو

مایکروویو شکسته؟ خودتان مایکروویو خود را عیب یابی کنید. خوب، این کار با ابزارهای اساسی که در کمد خود دارید مانند پیچ ​​گوشتی تخت و پیچ گوشتی فیلیپ انجام می شود. این روزها اکثر قطعات مایکروویو به صورت آنلاین و آفلاین در بازارها موجود است و همچنین خیلی گران نیست. و به طور متوسط ​​، وقت گیر هم نیست، پس چرا یک سوراخ در جیب خود بسوزانید؟

نحوه ی تعمیر مایکروویو

بله، درست است که کار بر روی مایکروویو می تواند خطرناک باشد. از آنجا که اکثر دستگاه های الکتریکی بلافاصله پس از جدا شدن از برق، برق خود را پخش می کنند، احتمال برقراری ارتباط مایکروویو با اتصالات یا قطعات الکتریکی زنده زیاد است. کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده (CPSC) متذکر می شود که به طور متوسط ​​سالانه دو نفر هنگام کار بر روی مایکروویو خود می میرند.

خازن ولتاژ بالا درون مایکروویو شارژ را حفظ می کند، اما یک مقاومت داخلی برای خالی کردن خودکار شارژ طراحی شده است. پس از جدا کردن از برق، حداقل ده دقیقه اجازه دهید اجاق گاز بماند تا مطمئن شوید در صورت مقاومت غیر عملکردی، شارژ کاملاً از بین رفته است. خازن موجود در مایکروویو به مدت 2 یا 3 روز شارژ می ماند یا ممکن است مدت زمان طولانی تری حتی بعد از پریز برق باشد.

اگر احساس می کنید که در هنگام عیب یابی مایکروویو خراب خود خیلی راحت نیستید، قطعاً می توانید با یک متخصص مایکروویو تماس بگیرید که به شما کمک کند اشکال بین صفحه سرویس و خروجی آشپزخانه را برطرف کنید.

فقط درصورتی که صفحه مایکروویو روشن نباشد. وقتی می خواهید مایکروویو را روشن کنید، اتفاقی نمی افتد.

پریز GFCI: مطابق با کد برق، پریزهای بالای پیشخوان آشپزخانه به سبک قطع کننده جریان خطای زمین که وسیله ایمنی در پریزهای برق است، نیاز دارند. رسانه های GFCI به طور مکرر سفر می کنند. مایکروویو را از برق بکشید، دکمه “Reset” را در خروجی GFCI فشار دهید، پلاگین را فشار دهید و دوباره امتحان کنید.

این را ببینید  مزایا و معایب مایکروفر

خروجی غیر GFCI: مایکروویو شما ممکن است به یک خروجی به سبک GFCI متصل نباشد اما ممکن است همچنان از پریز دیگری که به سبک GFCI است از محافظت GFCI برخوردار باشد. خوب، این یک عمل معمول نیست در حالی که این یک عمل معمول نیست، اما در بسیاری از جوامع مطابق با کد الکتریکی است. فر را تسهیل کنید، سایر خروجی های سبک GFCI را در آشپزخانه، پلاگین تنظیم کرده و ببینید آیا صفحه نمایش روشن است یا خیر.

قطع کننده مدار: قطع کننده مدار روی صفحه خدمات برق ممکن است خراب شده باشد. بنابراین، یافتن مکان صحیح پانل سرویس، پس از آن یافتن شکن مربوط به خروجی مایکروویو. برش را بردارید و دوباره روشن کنید.

و همیشه برای شما خوب است که با استفاده از یک ردیاب ولتاژ ارزان قیمت، هم به خروجی GFCI و هم به سیم برق مایکروویو بررسی کنید. بعد از آن وقتی سیم برق را لمس می کنید و اگر بوق بزند یا روشن شود (بستگی به دستگاه تستر دارد)، این بدان معنی است که سیم برق برق دارد.

خروجی مایکروویو برق دارد، اما اجاق گاز تأمین نمی شود

وقتی می دانید مایکروویو شما به طور مستقیم به آن کار می کند، اما صفحه نمایش روشن نمی شود و اجاق گاز روشن نمی شود.

مشکل ممکن است از فیوز سوخته باشد. می توانید فیوز صحیح را خریداری کنید. با کتابچه راهنمای مالک خود مشورت کنید. فیوزهای مایکروویو ارزان بوده و به راحتی بصورت آنلاین و آفلاین در دسترس هستند

  1. دسترسی به منطقه کار مایکروویو اگر یک پایه پیشخوان دارید. مایکروویو، با باز کردن اتصال فلز، احتمالاً از پشت به آن دسترسی خواهید داشت.
  2. به محض ورود، دو سیم سیاه را مشاهده می کنید که به یکدیگر بسته شده اند و یک پوشش پلاستیکی بین آنها قرار دارد. فیوز در این محفظه قرار دارد.
  3. با یک پیچ گوشتی سر صاف، محفظه را باز کنید و فیوز را از دو سیم خارج کنید.
  4. فیوز جدید را از بسته خود جدا کرده و مقداری فاصله را حفظ کرده و احتیاط لازم را انجام دهید تا با دست برهنه لمس نشود و فیوز را بین دو سیم در جای خود قرار داده و محفظه محکم بسته شود.
این را ببینید  بررسی علت ایجاد صدای مایکروویو

چرخ فلک مایکروویو بطور غیرقابل جابجایی می چرخد ​​یا اصلاً نمی چرخد؟

اگر مایکروویو شما کاملاً نیرو می گیرد و بسیار روان کار می کند، اما اگر چرخ فلکی که قرار است غذا را به صورت چرخشی چرخاند یا چرخش نداشته باشد، چه خواهد شد.

مسئله ممکن است با اتصال دهنده بوش درایو چرخ فلک باشد. کوپلر یک قطعه پلاستیکی سه یا چهار شاخه است که برای چرخاندن آن با چرخ فلک درگیر می شود.

ممکن است با چرخ فلک درگیر نشود (در این صورت، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دندان ها را مرتب کنید) یا آنقدر در غذا و سایر اسلحه ها تعبیه شده است که دیگر به اندازه کافی با دندان چرخ فلک درگیر نمی شود.

  1. در را باز کنید و با بلند کردن آن، آن را جدا کنید.
  2. کوپلر را با انگشتان خود بگیرید (نه پنس) و آن را مستقیم به بالا بکشید.
  3. این مورد را در آب گرم و صابون تمیز کنید، آن را جایگزین کنید و چرخ فلک را دوباره جایگزین کنید و دوباره امتحان کنید.
  4. اگر این کار نکرد، دوباره اتصال دهنده را بردارید. اتصال دهنده ممکن است در قسمت پایین آن برداشته شود تا شافت فلزی موتور با اتصال دهنده درگیر نشود. یک اتصال دهنده جدید به صورت آنلاین خریداری کرده و جایگزین آن کنید.

یک حلقه چرخدار پلاستیکی کوپلور بوش را که در بالا ذکر شد احاطه کرده و از صفحه چرخان پشتیبانی می کند. بررسی کنید که چرخ های این حلقه به راحتی می چرخند. در غیر اینصورت، در آب گرم و صابون غوطه ور شوید، آن را تمیز کرده، تعویض کرده و دوباره سعی کنید اجاق را راه اندازی کنید.

این را ببینید  تغییر لامپ مایکروویو LG

چرخ مایکروویو چرخان نیست

اگر قبلاً همانطور که گفته شد سعی کرده اید آن را برطرف کنید، اما چرخ و فلک هنوز نمی چرخد ​​، پس چه؟

احتمال زیادی وجود دارد که موتور چرخ فلک مایکروویو شما مرده باشد. شما باید موتور را تعویض کنید.

  1. مایکروویو را در کنار خود بچرخانید (برای اجاق های با دامنه بالاتر، می توانید از پایین به آن دسترسی داشته باشید) و صفحه کنترل را با پیچ گوشتی فیلیپس خنثی کنید.
  2. قبل از کنار گذاشتن صفحه کنترل، ممکن است لازم باشد یک سیم سیم را که به نور متصل است جدا کنید. برای این کار، هر طرف رابط را ورز دهید تا سیم ها جدا شوند.
  3. دو سیم به موتور متصل می شوند. سیمها را از پایانه های موتور خارج کنید.
  4. با پیچ گوشتی سر فیلیپس موتور فعلی را از مایکروویو باز کنید و آن را خارج کنید.
  5. موتور جدید را در پایین مایکروویو قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سمت صاف شافت موتور با سوراخ دریافت مسطح در اتصال دهنده هم راستا است.
  6. موتور را به جای خود پیچ ​​کنید. سیم ها را به ترمینال ها بچسبانید.
  7. صفحه دسترسی، پلاگین را ببندید و مایکروویو را امتحان کنید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =