دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

5 روش ساده برای رفع مایکروویو پر سر و صدا

آیا هنگام روشن شدن و کارکردن صدای کمی مشاهده کرده اید؟ فکر می کنید بیش از صدایی که برای اولین بار در آن آورده اید سر و صدا می کند؟ از دلیل مطمئن نیستید؟ خوب، موارد زیر مهمترین دلایل بلند یا پر سر و صدا بودن مایکروویو شما هستند.

موتور محرک

اگر صدای غرغر غیرمعمولی از مایکروویو می شنوید، مطمئناً دلیل این هیاهو موتور درایو شما خواهد بود. مایکروویو از یک اتصال دهنده موتور محرک برای چرخاندن سینی شیشه در مایکروویو شما استفاده می کند. اگر باعث ایجاد چنین سر و صداهای شلوغی می شود قطعاً باید تعویض شود.

نحوه تست موتور درایو مایکروویو با استفاده از مولتی متر:

  1. مایکروویو خود را از ابتدا بهبود بخشید.
  2. برای ورود به موتور درایو، کاری که باید انجام دهید این است که کابینت دستگاه را بردارید. موتور معمولاً در پایین مایکروویو قرار دارد که توسط پیچ و سیم های نگهدارنده در جای خود نگه داشته می شود.
  3. موتور را بردارید تا به طور مداوم کار کند یا نه. آن را در بالاترین تنظیمات تنظیم کرده و به بررسی پایانه ها بپردازید. یک موتور کاملاً عادلانه عملکرد صفر را تولید می کند.
  4. اگر مایکروویو شما صدای سنگ زنی ایجاد می کند، یا اگر موتور تداوم ندارد، ممکن است به یک درایو موتور جایگزین نیاز داشته باشید.

مگنترون

فقط درصورتی که مایکروویو صدای چرخشی شدیدی ایجاد کند، به وضوح به این معنی است که مگنترون به درستی کار نمی کند. مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا است که در مایکروویو گرما تولید می کند.

این را ببینید  بررسی علت ایجاد صدای مایکروویو

نحوه آزمایش مگنترون مایکروویو با استفاده از مولتی متر:

  1. با جدا کردن مایکروویو از برق، شما با اجزای الکتریکی کار خواهید کرد.
  2. کابینت مایکروویو خود را خارج کرده و مگنترون را تشخیص دهید. قبل از بازرسی مگنترون، خازن ولتاژ بالا را منتشر کنید. تعویض پیچ های نصب شده محکم هستند و دیود فشار قوی در حال کار است. و خطایی یافت نشد، مگنترون را بردارید تا آزمایش شود.
  3. به طور مداوم مگنترون را آزمایش کنید. اول از همه، مولتی متر خود را روی Rx1 تنظیم کنید و سپس یک پروب را به یک ترمینال و دیگری را به محفظه فلزی مگنترون متصل کنید، اگر آزمایش مشخص کند که تداوم ندارد. سپس، هر دو پروب را به پایانه ها لمس کنید، این باید خواندن دو تا سه اهم را ایجاد کند.
  4. اگر نتایج آزمایش شما متفاوت است، مطمئناً به مگنترون جایگزین نیاز دارید.

کوپلر درایو

اگر صدای وزوز یا کاکوفونی را از مایکروویو می شنوید، به این معنی است که مشکلی در اتصال دهنده درایو وجود دارد، که به تغذیه سینی چرخش شیشه کمک می کند.

نحوه بازرسی یک اتصال دهنده درایو مایکروویو:

  1. قبل از شروع این بازرسی، مایکروویو را از برق بکشید.
  2. درب مایکروویو را باز کنید و سینی و راهنمای غلتک را بردارید تا کوپلر را بررسی کنید. در بعضی از مدل ها، ممکن است لازم باشد موتور را از کف مایکروویو قبل از بررسی کوپلر خارج کنید.
  3. اتصال دهنده درایو را بردارید تا از نزدیک بررسی شود. شما به دنبال علائم ساییدگی، تغییر رنگ یا ترک هستید.
  4. اگر در هنگام بازرسی خود علائم فوق را پیدا کردید، به یک اتصال دهنده جایگزین درایو نیاز دارید.
این را ببینید  نحوه رفع کد خطای SE / 5E ماکروویو سامسونگ

راهنمای غلتک

اگر می شنوید که صدای خراب شدن یا صدای ترمز از سینی چرخشی در مایکروویو شما می آید، ممکن است مشکل از راهنمای غلتکی باشد که به چرخش سینی چرخش بدون اصطکاک کمک می کند.

نحوه بازرسی راهنمای غلتک مایکروویو:

  1. این ساده ترین بازرسی است. هیچ ابزاری مورد نیاز نیست
  2. درب مایکروویو خود را باز کرده و سینی شیشه را بیرون بیاورید.
  3. راهنمای غلتک را به صورت نوری بررسی کنید و در صورت مشاهده آسیب، تغییر رنگ، ترک خوردگی یا ساییدگی. بررسی کنید که تمام چرخ ها بدون مقاومت در برابر چرخش آزاد هستند.
  4. اگر هر یک از موارد ذکر شده در بالا را پیدا کنید، به یک راهنمای جایگزین غلتک coaster نیاز دارید.

فن خنک کننده

هنگامی که مایکروویو شما روشن است ممکن است از فن خنک کننده صدای غیرمعمولی ایجاد شود. فن خنک کننده هنگام استفاده از مایکروویو، مگنترون را خنک می کند.

نحوه بازرسی فن خنک کننده مایکروویو:

  1. با بیرون کشیدن مایکروویو، اطمینان حاصل کنید که ایمنی خود را تضمین می کنید.
  2. فن خنک کننده در داخل کابینت قرار خواهد گرفت. برای بدست آوردن آن، باید کابینت و درپوش مونتاژ فن را بردارید.
  3. پس از قرار گرفتن در مکان مناسب، مونتاژ فن را از نظر وجود علائم ساییدگی یا آسیب دیدن تیغه ها بررسی کنید. همچنین هرگونه آوار ممکن است در تماس تیغه ها باشد و باعث ایجاد سر و صدا شود را جستجو کرده و بردارید.
  4. اگر متوجه شدید که فن شما فرسوده، تغییر رنگ داده یا آسیب دیده است، به یک فن خنک کننده جایگزین احتیاج دارید.
این را ببینید  علت نچرخیدن سینی مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =