دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویو یکی از کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه و خانه است. با این حال، هنگامی که حتی یک مشکل کوچک با آن پیش می آید، ممکن است روال آشپزخانه ما را مختل کند و کار را برای ما در آشپزخانه سخت کند. یکی از این مسائل، چرخاندن چرخان مایکروویو است. میز گردان سطحی است که ظروف آشپزخانه را روی آن قرار می دهید تا گرم شوند. مهم است که حرکت کند تا غذا به طور یکنواخت گرم شود. اگر صفحه گردان مایکروویو شما نمی چرخد، دلایل و راه حل های زیر ممکن است کمک کننده باشد. به راحتی می توانید علت نچرخیدن سینی مایکروویو را در این مقاله مطالعه نمایید.

علت نچرخیدن سینی مایکروویو

علت نچرخیدن سینی مایکروویو و مشکل در موتور صفحه گردان

در علت نچرخیدن سینی مایکروویو اولین و رایج ترین دلیل چرخاندن مایکروویو، مشکل در موتور صفحه گردان است.

راه حل: برای بررسی این موضوع، می توانید از یک مولتی متر برای تداوم استفاده کنید. برای انجام این کار، نکات داده شده را دنبال کنید:

  • در مایکروفر را باز کنید و سینی شیشه ای و حلقه نگهدارنده را بردارید.
  • از پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ های پشت مایکروویو استفاده کنید.
  • دسته سیم را با فشردن دوشاخه جدا کنید و سپس پانل پایینی را کنار بگذارید.
  • اکنون از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن پایانه ها از سیم های موتور صفحه گردان استفاده کنید.
  • پایانه های موتور را با پایانه های مولتی متر وصل کرده و تداوم را بررسی کنید.
  • اگر تداومی وجود نداشته باشد، ممکن است نیاز به تعویض موتور داشته باشید. اما اگر تداوم داشته باشد، ممکن است به دلیل دیگری باشد.
این را ببینید  5 دلیل اصلی روشن نشدن ماکروفر

مشکل کوپلینگ درایو سینی شیشه ای

یکی دیگر از دلایل رایج علت نچرخیدن سینی مایکروویو ، مشکل کوپلینگ درایو سینی شیشه ای است. کوپلینگ می تواند شکسته یا جدا شود. اکثر اجاق‌ها و مایکروویوها دارای یک صفحه گرد شیشه‌ای هستند که توسط یک جفت موتور و همچنین یک راهنمای غلتکی تغذیه می‌شود. اکثر واحدها دارای یک جفت سه طرفه هستند که به راحتی از شفت موتور جدا می شود.

راه حل: باید به آرامی کوپلینگ را از محور موتور محرک بیرون بکشید تا کوپلینگ درایو را برای هر نوع آسیبی بررسی کنید. اگر آسیب دیده باشد، ممکن است نیاز به تعویض کوپلینگ داشته باشید.

پشتیبانی از سینی شیشه ای

اگر صفحه گردان مایکروویو شما کار نمی کند، ممکن است تکیه گاه سینی شیشه ای شکسته یا کنده شده باشد.

راه حل: برای بررسی این موضوع، شفت موتور محرک را به آرامی بیرون بکشید تا تکیه گاه سینی را برای هر نوع آسیبی بررسی کنید. اگر معلوم شد که آسیب دیده است، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید.

مشکل با راهنمای غلتکی

مشکل راهنمای غلتکی نیز می تواند دلیل چرخاندن سینی مایکروویو باشد. این قسمت مستقیماً زیر سینی شیشه ای قرار می گیرد و به این سینی کمک می کند در حین چرخش در مسیر ثابت بماند. این قسمت با کوپلر برای چرخاندن صفحه گردان کار می کند.

راه حل: برای بررسی این موضوع، سینی شیشه ای را بیرون آورده و از نظر ترک، آسیب یا سایش بررسی کنید. در صورت فرسوده شدن، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

این را ببینید  عدم چرخش صفحه مایکروویو

توقف حرکت صفحه گردان

برای علت نچرخیدن سینی مایکروویو یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم چرخش صفحه گردان مایکروویو می تواند انسداد در مسیر باشد. گاهی اوقات ممکن است ذرات خاصی در زیر صفحه گردان گیر کنند و این باعث ایجاد انسداد در حرکت آن می شود.

راه حل: برای این کار، ممکن است لازم باشد صفحه گردان را به درستی تمیز کنید. سینی شیشه ای و همچنین راهنمای چرخان دایره ای را بردارید. هر دو را در آب گرم صابون بشویید تا هر چیزی که باعث انسداد شده است از بین برود.

اکنون که شایع ترین دلایل چرخاندن چرخش مایکروویو را می دانید، می توانید به راحتی مشکل را مطابق با علت حل کنید. سینی گردان مایکروویو یک چیز آسان برای تعویض یا تعمیر است. شما باید آن را به طور منظم تمیز و نگهداری کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

بیشتر بدانید: تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =